הכי ישראלי: שיר זוארץ עונה על שאלון העצמאות שלנו. צילום: דניאלה אלסטר

הכי ישראלי: שיר זוארץ עונה על שאלון העצמאות שלנו

לכבוד 70 שנה למדינת ישראל, הכנו לכם שבוע שלם של עצמאות מוזיקלית בו כוכבי המוזיקה המקומיים והאהובים מספרים על הדברים הישראלים בעיניהם ועל איך שינויי המוזיקה הישראלית נראת מהצד שלהם. והפעם: שיר זוארץ מספרת על השיר הישראלי שגורם לה געגוע

המוזיקה הישראלית מכילה כמה הבטחות חדשות שיעצבו את עולם המוזיקה המקומי גם בעתיד, ולכן, בחרנו גם בזמרת העולה, שיר זוארץ, בת ה-17 לענות על שאלון העצמאות שלנו!

עוד ב"הכי ישראלי" בערוץ המוזיקה של פרוגי:

איזו תקופה במוזיקה הישראלית את הכי אוהבת?
"אני מאוד אוהבת את התקופה העכשווית של המוזיקה הישראלית, היא מתחילה לקבל עוד טעמים וגוונים, יש מוזיקה שהיא יותר פופ אבל משלבת משהו ישראלי וזה בעיניי מיוחד מאוד".

איזה שיר לדעתך הוא הכי ישראלי?
"השיר הכי ישראלי לדעתי הוא 'שבת בבוקר' של אריק איינשטיין, כי הוא פשוט מספר מה כל משפחה ישראלית עושה בשבת בבוקר וכששומעים אותו ישר נזכרים בחום ובאהבה שיש אצל הישראלים.

 

מה את הכי אוהבת בישראל?
"אני הכי אוהבת בישראל את הנופים. יש כאן נופים מיוחדים שאין באף מקום שמשלבים גם ירוק וגם חום, לדוגמה גם מדבר וגם יערות וזה מדהים".

המדינה בת 70, מה את מאחלת לה?
"אני מאחלת למדינה שתמיד תתפתח, תצמח ושתגדל בשטחה".

לדעתך, מה הם הבדלים בין המוזיקה בעבר לזו של היום?
"פעם הכתיבה היתה כללית יותר, הרבה העבירו רגש בצורה של כתיבה של נוף או מקום. היום כותבים על התחושות בצורה ישירה וברורה יותר, צורת הדיבור השתנתה. גם אז הייתה השפעה של מוסיקה מהעולם וגם היום פשוט המנגינות היום יותר קלות לעיכול וכן הן אכן יותר פשוטות מפעם. בנוסף היום לא תמיד המנעד גדול והן מולחנות בצורה שקל יותר לאנשים לשיר את השירים. יש גם שינויים בעיבודים, לדוגמה המוזיקה יותר אלקטרונית".

 

© דניאל אלסטר

 

איך המוזיקה תראה בעתיד?
"המוזיקה בעתיד בטח תהיה מאוד מיוחדת, אבל אנחנו בסוג של איחור של שנתיים-שלוש אחרי העולם אז צריך לראות מה מתחיל לקרות היום שמאוד משפיע וכנראה יהיה הדבר הבא בעוד כמה שנים".

מה מאפיין ישראליות בעינייך?
"הדבר שהכי מאפיין ישראליות בעיניי זה החום של הישראלים. יש כאן מין חום כזה שתמיד אתה מרגיש בבית והישראלים תמיד מחבקים, במיוחד בשעות יותר קשות כולם אחד בשביל השני. האהבה, החום והסימפטיות הכי מאפיינים את הישראליות".

איזה שיר שלך הוא הכי ישראלי לדעתך?
"השיר שלי שהכי ישראלי לדעתי הוא 'קוסמוי'. הנושא והתוכן מאוד ישראליים, כיוון שישראלים אוהבים מאוד את תאילנד, האווירה של השיר היא ישראלית וגם המלודיה שלו".

 

מהי הארץ בשבילך?
"הארץ בשבילי זה הבית והמקום הכי מדהים ובטוח בכל העולם. יש כאן הכל וזה המקום שאני מרגישה בו הכי חופשייה ובטוחה".

לאיזה שיר את הכי מתגעגעת?
"אני הכי מתגעגעת לשיר 'עוף גוזל' של אריק איינשטיין ז״ל. זה שיר שתמיד מרגש אותי ולצערי, לא נוכל לשמוע אותו יותר בלייב".

 

המוזיקה הישראלית השתנתה מאוד ב-70 השנים האחרונות. איזו תקופה אהבת יותר?
"אני מאוד אוהבת את התקופה של המוזיקה העכשווית, אבל אני חושבת שזה מאוד חכם לשאוב השראה מהמוזיקה של העבר ולסגנן אותה בהתאמה לזמר ובהתאמה לזמן. אני חושבת שככל שעובר הזמן יש מוזיקה יותר פרשית ועדכנית".

כזמרת צעירה, מה את חושבת על המוזיקה הצעירה בישראל?
"אני מאוד אוהבת ומתחברת למוזיקה הזו, אני חושבת שהצעירים באמת מביאים משהו שונה ורענן. המוזיקה היא מאוד מיוחדת וגורמת לכולם להרגיש שכן יש התחדשות ושינויים".

תגובות