כמו המקור? חמשת הקאברים האקוסטיים הטובים ביותר. צילום מסך מיוטיוב

כמו המקור? חמשת הקאברים האקוסטיים הטובים ביותר

כולנו אוהבים לשמוע חידושים לשירים האהובים עלינו, ולפעמים הם אפילו יותר מוצלחים מהשירים המקוריים. יצאנו להביא לכם את חמשת הקאברים האקוסטיים הטובים ביותר

קאברים אקוסטיים הם ביצועים מחדש של שירים קיימים, אך בליווי כלי נגינה אקוסטיים בלבד, וללא עריכה כלל. זוהי דרך טובה לזמרים להחזיר לעניינים שירים מוצלחים אך ישנים שלהם, או לזמרים מתחילים לאסוף קהל מעריצים שיתמוך בהם עד לשחרור שירים מקוריים שלהם.  הנה כמה מהקאברים האקוסטיים הטובים ביותר ששמענו.

 נטע ברזילי- Toy

נתחיל בקצת גאווה ישראלית. רק לפני כחצי שנה היא הייתה בחורה אנונימית, וכיום היא הדבר החם ביותר באירופה וכאן אצלנו בישראל. אנחנו מדברים כמובן על האחת והיחידה, נטע ברזילי שלנו. נטע ייצגה את מדינתנו בגאווה רבה בארוויזיון 2018 וזכתה ביושר במקום הראשון, בזכות ייחודה וכשרונה יוצא הדופן עם השיר "Toy". 
כשבועיים לפני גמר הארוויזיון, עזבה נטע את הלופר האהוב שלה שמתלווה אליה רבות, החליפה אותו בגיטרה, והופיעה עם השיר "טוי" בביצוע אקוסטי ומיוחד בליווי שלושה זמרים וזמרות. בסוף הביצוע הפתיעה אותנו ושילבה שיר אופרה בשם "La Forza", שיר שייצג את מדינת אסטוניה באותה שנה בארוויזיון.  שוב נטע לא מאכזבת אותנו ומספקת לנו עוד סיבות להתאהב בה על ידי הפגנת יכולות שירה נדירות ביותר.  אין לנו מילים. פשוט מלכה!

 
 

 מארון 5- She Will be Loved

מארון 5 מככבים ברשימות ההשמעה שלנו כבר מ2005, עם חמישה אלבומי סטודי ושלושה אלבומי הופעות חיות. מעבר לסולן החתיך (והיהודי!) בעל הקול האגדי- אדם לוין, הלהקה מצליחה בזכות שירים ולהיטים רבים ומצליחים בניהם Maps, Payphone, Animals ועוד הרבה. ב2009 ביצעו חברי הלהקה אדם לוין וג'יימס ולנטיין קאבר אקוסטי נפלא ואף קסום לשיר המפורסם "She Will be Loved". הקאבר זכה לכמליון צפיות וביקורות נהדרות של קהל מכל הגילאים, וניתן לשמוע בו את היכולות הווקאליות המדהימות והנדירות של לוין. אנחנו גם רוצים שהוא ישיר לנו את זה. 
 
 

עומר אדם- נמס ממך

אל תדאגו, לא שכחנו אותו. תכלס, איך אפשר לשכוח? בימים אלה, סביר להניח שלא תמצאו אדם בישראל שלא מכיר את השם "עומר אדם", או לפחות אחד משיריו המצליחים והקליטים שלו. עומר שלנו שבה מליוני לבבות ושבר שיאים רבים במכירות כרטיסים להופעות שלו וכל שיר שהוא מוציא, בסופו של דבר, הופך ללהיט מסחרר. בין שיריו המוכרים של עומר נמנים: שני משוגעים, פעם בחיים, בסוף הכל חולף, אחרי כל השנים, ורבים אחרים. השיר שאנו מדברים עליו הוא "נמס ממך", שעדיין מצליח ומושמע ברדיו על אף שיצא ב2011. ב2012, כשעוד היה נער, הופיע עומר עם גרסה אקוסטית לשיר זה בליווי גיטרה אחת בלבד, ובעזרת הקול המרגש והמיוחד שלו המיס לנו את הלב, שוב. עומר, אנחנו נמסים ממך!

 
 

שון מנדס- Lego House

אם השם שון מנדס לא מוכר לכם, כנראה שלא הייתם על כדור הארץ בשנים האחרונות. מנדס, בן 19 בלבד, וכבר אחד מהשמות החמים בתעשיית המוזיקה בעולם. השירים שלו נמצאים בראש המצעדים, ובניהם: Mercy, Stitches, Treat You Better ועוד. באת הקאבר העלה שון ליוטיוב ב2014, ממש לפני הפריצה שלו, ובמשך השנים הקליט מספר פעמים נוספות את השיר והעלה ליוטיוב. בקאבר, הוא שר, מנגן, ושובה את הלב שלנו.
השיר הוא "Lego House" של אד שירן, הג'ינג'י האהוב עלינו.  הוא יצא ב2011 וזכה לרבע מליארד צפיות!
המון אהבה יש פה.
 
 

נצ'י נצ'

ועכשיו, לחובבי ההיפ הופ שבנינו. את השיר הבא כתב וביצע האגדה של ההיפ הופ הישראלי, לא אחר מאשר רביד פלוטניק, או כמו שאתם מכירים אותו נצ'י נצ'.  נצ'י ידוע בתרומתו הרבה להיפ הופ הישראלי, ביכולתו הליריקלית הנדירה שבאמצעותה הוא מצליח לגעת בנו במקומות הרגישים ביותר, לשלב בין עולמות שונים והפוכים, לכתוב שירי עומק, שירי אגו ושירים שבאים מהמקומות האפלים או המוארים ביותר. את הקאבר הבא ביצע לשיר שלו "בדיוק כמו שאני" מאלבומו האחרון "שפל וגאות", במסגרת ערב השקת הספר "בלי גבולות".  הבתים של השיר מבוצעים על ידי פלוטניק, בעוד שאת הפזמון שרה ילדה צעירה.  השירה מלווה בכלים אקוסטיים, אשר נותנים אווירה אינטימית שתורמת לחיבור הרגשי של המקשיבים. פלוטניק מצליח לעשות זאת שוב ולגרום לנו להזיל דמעה, גאונות לשמה.  
 
 
 
  

 

תגובות