תו הכוכב: "שירן הפכה להיות חלק מהמשפחה שלי". צילום: מאיה ברק

תו הכוכב: "שירן הפכה להיות חלק מהמשפחה שלי"

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים, כל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה "תו הכוכב" זמר אחר לראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע - אסף גורן

הזמר וזוכה העונה האחרונה של האח הגדול אסף גורן לא מפסיק לעבוד ולייצר לנו שירים בקריירה מוזיקלית פורחת. שוחחנו עם גורן על הזוגיות הטרייה שלו עם השחקנית האהובה שירן סנדל, על החוויה באח הגדול וכמובן על השיר החדש שיצא לו היום (ד') בשם "קום", בו הוא משלב סגנון ברזילאי ומרוקאי בשילוב תפילת “אדון הסליחות”.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה אתה עושה בימים אלה?

"בימים אלה אני עושה מוזיקה, מופיע וגם מצטלם לתכנית חדשה".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה?

"אני כבר עושה מוזיקה עשר שנים, הייתי אוסף תקליטים מגיל קטן, הייתי מפיק מוזיקה לעצמי והוצאתי שני אלבומים באנגלית בהפקה עצמית. כתבתי, שרתי, עשיתי ראפ מיקסינג הכל באמריקה בלוס אנג'לס שגרתי שם. זהו עכשיו אני פה בישראל והמוזיקה תופסת תאוצה אחרי המון שנים של עבודה ושלא ידעו בכלל שאני עושה מוזיקה, אפילו באח הגדול לא ידעו שאני עושה מוזיקה ולא השמיעו את השירים שלי".

הוצאת היום שיר חדש בשם "קום" שם שילבת ברזילאי ומרוקאי ואפילו תפילה, איך חשבת על השילוב? 

"אני לא אוהב לעשות מה שכולם עושים ואני חושב שאנשים מעריכים אותי כי אני לא הולך בדרך כמו כולם ואני הולך רק בדרך שלי. ולעשות את זה עם דברים שאני אוהב שמשפיעים עליי. כמו תפילות יהודיות זה משהו שמאוד מחבר אותי שאני מאוד אוהב לשלב במוזיקה שלי, יש גם תפילה במרוקאית גם את אדון הסליחות וגם שילוב מטורף של מוזיקה ברזילאית ומרוקאית, קצת סלסולים תימניים אפילו אני משלב בשיר כמה מילים בכמה שפות, יפנית ותאילנדית. החלטתי לשלב  שלושת הדברים שאני הכי אוהב בעולם בשיר אחד שמדבר על - המשפחה שלי, הארץ והיכולת שלי לעזור לאנשים לאנשים להגשים את החלומות שלהם. בקליפ עצמו השחקנים הראשיים אלה רק המשפחה שלי, לא דוגמנים ולא כוכבי רשת, ואפילו לא רקדניות מאיזה סטודיו. היה לי מאוד חשוב שהמשפחה שלי תהייה שם, הם הכוח שלי. והכי חשוב, זה מה שמייצג לי את הבית ואת הארץ".

 

איך הייתה העבודה על השיר?

"העבודה על השיר בסטודיו הייתה מדהימה עם הצוות שלי - המפיקים המוזיקלים נוב. את השיר כתבתי והלחנתי ביחד עם נוי אייזן.  עשינו גם את השיר הראשון ביחד "אוי ואבוי לי". אני חושב שאצל אמן הכי חשוב שהוא יעבוד עם אנשים שיבינו אותו, שלא יהיו חוקים וזה מה שאני הכי אוהב במה שאני עושה. אין לי מסגרות ואני מרגיש מחויב לעשות רק את מה שאני אוהב והמחויבות הכי גדולה שלי זה דרך המוזיקה שלי להשפיע על אנשים לטובה ושהיא תיגע באנשים כי אחרת זה לא שווה בשבילי".

בקליפ משתתפת בת זוגתך, שירן סנדל, איך היה על הסט ביחד איתה?

"היה מדהים, היה כיף, שנינו לא בני אדם שגרתיים. שאמרתי מקודם שרק המשפחה שלי בקליפ אז שירן הפכה להיות חלק מהמשפחה שלי. אני יודע שהרבה ניסו לדעת מה קורה ביננו היו הרבה פפרצי וטירוף סביב הזוגיות שלנו. לא באמת יצאנו עם זה החוצה, ויש סיבה לכך - זה שלנו. זו הזוגיות שלי ומאוד חשוב לי שזה יהייה רק שלנו. אני ושירן לא נמצאים בזוגיות בשביל הפפראצי והפרסום ולא בשביל לקבל עוד לייקים באינסטגרם. לא ידענו מה קורה ומה לעשות. וכשיצאנו אמרנו שנצא עם זה בדרך יצירתית ואומנותית ובדרך שאנחנו הכי אוהבים שזה מוזיקה ולהופיע".

אסף גורן, שירן סנדל
"אני ושירן לא נמצאים בזוגיות בשביל הפפראצי והפרסום ולא בשביל לקבל עוד לייקים באינסטגרם". © צילום: מאיה ברק

המוזיקה שאתה יוצר תואמים לסגנון המוזיקלי שאתה מאזין להם?

"לגמרי, המוזיקה שאני הכי אוהב זו מוזיקת היפ הופ וברזילאית וכמובן מוזיקה יהודית. אני שומע המון מוזיקה יהודית ישראלית של פעם. המוזיקה שלי מושפעת גם בשמות השירים וגם במוזיקה עצמה. התפילות, בבית כנסת המסורת ביחד עם ברזילאי ומוזיקה מרוקאית והיפ הופ. יש המון ניגודים במוזיקה שלי, ניגודים והפכים תמיד נמשכים, מאוד חשוב לי להגיד שאני לא רוצה להיות תחת שום הגדרה, שישימו אותי במחסומים ומסגרות או בקופסאות כאלה, שאני חייב להיות משהו ותחת הגדרה מוזיקלית, אני חושב שנולדנו להיות חופשיים, יש הרבה בני אדם שנמצאים בתוך 'הכלא' הזה של מסגרת או לפחד לעשות מה שהם אוהבים. אני חושב שהמטרה הכי גדולה שלי לעזור לאנשים ובעיקר לילדים להיות מה שהם רוצים להיות ולא להיות נעולים על מה שמצפים מהם".

איזה דברים תרצה לעשות מלבד מוזיקה?

"להופיע שזה הדבר שאני הכי אוהב לעשות. מלבד לתפור ולעצב ג'קטים אז אני אגיד - הנחייה, אני מאוד אוהב להנחות ולדבר מול קהל. אוהב לדבר לאנשים ולהיות עצמי. כולם אומרים למה שלא תהייה שחקן, כיף להיות שחקן ועשיתי את זה בעבר אבל יותר חשוב לי להיות ממוקד בעצמי".

זכית בעונה האחרונה של האח הגדול, איך הייתה החוויה?

"חוויה מדהימה אך לא קלה, חוויה מאוד עוצמתית. לא קל להיות סגור בתוך בית במשך כמעט חודשיים. אפילו כל אנשי ההפקה שראו אותי מבחוץ אמרו לי שהיה כיף לראות אותי כי אני אחד הדיירים שהכי נהנה מהחוויה הזו".

מיהו תו הכוכב שלך?

"אני הכי רוצה לפרגן לשני אנשים. דבר ראשון לחבר טוב שלי - בן זיני, שאני אוהב אותו והוא נותן לי הרבה מוטיבציה והשראה. להמשיך לעשות את מה שאני עושה ובאמת לעמוד חזק נגד כל מה שאומרים לי. אמנם בן מכוון אולי לקהל יעד יותר צעיר אני עדיין אוהב אותו ושמח בשבילו מאוד וכמובן גאה בו. עוד מישהו זה יהיה - עדן מאירי, אני לא אוהב ללכת לפי החוקים ואני יודע שהשאלה היא לבחור שיר ואמן אחד אז אני אתן את זה גם לעדן, זמר שהכרתי לאחרונה עם השיר 'לך עם האמת שלך' אני נוסע על הקורקינט בתל אביב בדרך לפגישה או לאולפן ואני צורח את הפזמון שלו בכל גדול ואני מרגיש את זה. שיר שחדר לי לנשמה".

 
תגובות