תו הכוכב: ניצן פלד מפרגנת לחנן בן ארי. יואב שלף

תו הכוכב: ניצן פלד מפרגנת לחנן בן ארי

כמו שאנחנו אוהבים את המוזיקה של הזמרים הישראלים, כך גם להם יש מוזיקה שהם אוהבים. בכל שבוע נארח כאן בפרוגי בפינה ״תו הכוכב״ מוזיקאי אחר בראיון מיוחד שבסופו יספר לנו על שיר בעל משמעות מיוחדת עבורו. והשבוע: ניצן פלד, שהיא בת זוגו של שחקן כדורגל שכולכם מכירים

אם עדיין לא יצא לכם לשמוע עליה, אז לפחות את שמו של בן זוגה אתם בטוח מכירים. תפסנו את המפיקה והזמרת הצעירה - ניצן פלד,לשיחה קצרה על קריירת השירה שהתגלתה אצלה ממש לא מזמן, העבודה מאחורי הקלעים בתור מפיקה, היתרון שיש לה על פני השאר, ועל מערכת היחסים עם שחקן הכדורגל האהוב. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה את עושה בימים אלו?

"בימים אלו אני מפיקה בבוקר קשת שזה כולל גם את התכנית של ניב רסקין בבוקר וגם את פאולה וליאון, אני גם סטודנטית בראשון במכללה, וגם זמרת שמנסה לפרוץ".

מדוע ומתי התחלת להתעסק במוזיקה? 

"כתבתי שירים כשהייתי נערה, ותמיד היה לי חלום שאיזשהו זמר יקח וישיר. אבל את יודעת, את כותבת שיר שמה במגירה ושוכחת, לא עשיתי כלום כדי שיקרה עם זה משהו. לפני איזה שנה עשיתי סדר בחדר ופתאום הקופסא של השירים הייתה שם. פתחתי והתחלתי לקרוא, היה שם את "שאריות" שזה גם הסינגל הראשון שלי שיצא, והטקסט עשה לי משהו. אמרתי לעצמי שיש כאן טקסט יפה שאולי שווה שהוא ילך הלאה. הלחנתי אותו יחד עם ניר בכר והתחלתי לשלוח את זה למלא זמרות. זה באמת היה החלום שלי, ששיר שלי יבוצע על ידי זמרת. קיבלתי תגובות חיוביות אבל אמרו לי "זה שיר יפה אבל אני לא צריכה שיר שקט", "שיר יפה אבל פחות הסגנון", והיה לי נורא חבל שטקסט שמאוד האמנתי בו לא יוצא החוצה. ואז דיברתי עם ניר בכר שעבד איתי על הלחן והעיבוד, והוא אמר לי שהוא חושב שמי שכתב גם צריך לשיר. אמרתי לו שאף פעם לא שרתי ושלא נראה לי שאני יודעת לשיר בכלל. אז הוא אמר לי "בואי אליי, נקליט, אני אשמע אותך, מה אכפת לך?". באתי אליו והקלטנו סקיצה ראשונית, זה היה נשמע טוב, אז אמרתי יאללה נלך על זה בכל הכוח". 

 

אז בעצם רק שם גילית שאת יודעת לשיר?

"שם גיליתי. אהבתי מוזיקה תמיד אבל אף פעם לא שרתי וגם לא חשבתי על לשיר. חוץ מבבית עם חברים ובקריוקי לא שרתי בחיים. זה משהו שגיליתי עכשיו ולא הכרתי בעצמי בכלל אז זו הפתעה. אולי עצם העובדה שאלה טקסטים שאני כותבת אז יותר קל לי לשיר אותם".

את השירים שלך את כותבת בעצמך. מאיפה את שואבת השראה?

"ההשראה היא עקב דברים שקורים בחיים, או שפתאום אני שומעת איזה שיר ברדיו עם מנגינה ובאה לי השראה, זה לא משהו מתוכנן. עקב רגשות, עקב דברים שקורים בחיים ובמדינה, עקב תקופות בחיים. יכול לקרות מצב שבחודשיים שלושה אני לא אכתוב כלום, ואז פתאום בחודש אני אכתוב כמה שירים. השאיפה והמטרה שלי היא שאת כל השירים שלי גם אכתוב בעצמי".

 

בנוסף לזה, את גם עובדת כמפיקה, מאחורי הקלעים. איך עושים את המעבר הזה ממאחורי הקלעים אל הפרונט?

"הוא עוד לא הושלם, אבל זה מעבר מוזר. זה גם מוזר לי וגם לא, כי כמפיקה אני רואה איך זה נראה בחוץ, אבל להיות בחוץ זה מאוד שונה מאיך שזה נראה כשמסתכלים על זה מבפנים. גם ההפקה זה תחום שאני אוהבת וגם לעבוד במאחורי הקלעים זה כיף לי".

את מרגישה שזה שאת יודעת מה קורה בפנים, מאחורי הקלעים - זה יתרון עבורך?

"אני חושבת שזה סוג של יתרון. ברור שכשאני חווה את הכל בעצמי זה מאוד שונה, אז יש שוני. אבל התעשיה הזו היא מאוד קשה ולא פשוטה, אז כשאת רואה איך הדברים עובדים את באה קצת יותר מוכנה, עם יותר מרפקים ויותר עקשנות. ואת פחות מופתעת כי את מכירה פחות או יותר איך זה עובד. אז אולי זה יותר קל, אבל שוב, כשאני חווה את זה עכשיו בעצמי זה מאוד שונה מלראות את זה".

"לחוות את זה יותר שונה מלראות את זה", ניצן פלד
"לחוות את זה יותר שונה מלראות את זה", ניצן פלד © יואב שלף

המוזיקה שאת יוצרת תואמת לסגנון המוזיקלי לו את מאזינה?

"אפשר לומר שכן. הסגנון שלי מאוד מגוון, אני לא רק על סגנון אחד. אני יכולה לשמוע עדן בן זקן ואייל גולן, ופתאום אביב גפן או מירי מסיקה או עידן רייכל. אז אני חושבת שגם המוזיקה שלי מושפעת מכל זה, זאת אומרת היא לא בסגנון אחד, זה ערבוב של הרבה דברים ביחד שאני שומעת ואוהבת. המוזיקה שלי מעורבת מהרבה סגנונות שאני חשופה אליהם ואוהבת את כולם".

בן זוגך הוא צליל נחמיה, שחקן כדורגל במכבי נתניה. איך זה לחיות לצד מישהו שהשם שלו מוכר ושהוא עובד במקצוע מאוד אינטנסיבי?

"אני איתו מאז ההתחלה הקשה, של ליגה א' עוד כשהוא היה משחק במקומות הכי קטנים, אבל תמיד היה לי ברור שיגיע הזמן שהוא יפרוץ. הוא עוד לא ממש פרץ, הוא עכשיו בדרך לשם, אבל אני לגמרי איתו ותומכת בו. זה אולי קצת מוזר כבחורה, אבל הכדורגל הוא גם לגמרי חלק מהחיים שלי. אני מתעניינת וקוראת ואני מאוד מעורבת במה שקורה איתו, כי באמת עברתי איתו את הכל מההתחלה. בתקופות הקשות אני עוזרת לו והוא עוזר לי, זה נטו דבר שאני רואה אותו כחיובי".

 

אילו דברים תרצי לעשות, מלבד למוזיקה?

"האמת שעוד לא חשבתי על זה. כרגע אני מפיקה וזה לגמרי תחום הבית שלי, אני בתחום ההפקה כבר משהו כמו שלוש שנים. ועכשיו אני נטו בהתרכזות של המעבר הזה ממאחורי הקלעים אל קדמת הבמה, אז נראה לי שאלו שני הדברים העיקריים שאני מכוונת אליהם כרגע".

מיהו תו הכוכב שלך?

"אני אבחר את השיר 'אלוף העולם' של חנן בן ארי. זה שיר שלפי דעתי מדבר על מישהו שנופל ושיש לו את הכוח לקום, והוא נותן חוזק ותקווה. זה באמת שיר שמבחינה אישית מאוד התחברתי אליו ויש לו מסר חיובי, וגם המילים יפות. אני ממש אוהבת אותו".

 

 

תגובות