עדן מאירי על הסינגל החדש: "השיר לא דופק חשבון". צילום מסך מיוטיוב

עדן מאירי על הסינגל החדש: "השיר לא דופק חשבון"

עדן מאירי משחרר הבוקר (ב') את הסינגל השלישי שלו - "היית לי טעות", אשר הז'אנר שלו שונה מהשניים הקודמים. תפסנו אותו לראיון בו הוא מדבר על הציפיות מהשיר החדש, על האומץ והסיבה שהוא שינה לסגנון חדש, הוקרת התודה שלו כלפי מעריציו ועל תחילת דרכו כ-DJ

עדן מאירי, התגלית החמה של השנה, משחרר הבוקר (ב') את הסינגל השלישי שלו - "היית לי טעות", אשר כתבו, הלחינו והפיקו מוזיקלית - צמד היוצרים דולי ופן. בשיר החדש הזמר ממשיך לבלוט בבחירת טקסטים בוגרים, בהגשה מרגשת, אותנטיות וביצוע ענק - אך הפעם, ז'אנר השיר קצת שונה מהשניים הקודמים, ואנחנו לגמרי אוהבים את זה! 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בראיון לפרוגי הוא חושף בפנינו את הלב. הכוכב מדבר על כך שהוא לא האמין שיגיע להצלחה הזו, על השיר האהוב עליו מהאלבום העתידי, על כך שהוא צופה את הרמות הגבה על השיר החדש, על המטרה הלא מוחלטת שלו וגם הוא מסכם לנו את העשור האחרון ב-10 מילים בלבד - תחכו לזה - התוצאה מפתיעה.

"מכל האלבום, כולל שני השירים שיצאו וגם השירים שעתידים לצאת - אחד השירים שיש לו באמת פינה מיוחדת אצלי בלב ושאני מחובר אליו ואוהב אותו מכל האלבום - זה "היית לי טעות" אומר מאירי על החיבור שלו לשיר החדש.

 

"אני מאוד סקרן לראות איך הקהל יגיב אליו, אבל אני מאוד מאמין בשיר הזה. אני חושב שהשיר יכול לגעת או לתת בעיטה בבטן לכמה וכמה אנשים שיתחברו למה שהשיר מדבר אליו", משתף אותנו בציפיות שלו מהשיר החדש וממשיך לספר על משמעות השיר - "כבר לפי שם השיר אנשים יכולים להרים גבה, ולהגיד 'בואנה, מישהו פה לא עושה חשבון'. השיר מדבר על בן אדם שהייתה לו אהבה, ונשבר לו כל כך הלב ממנה, ברמה שהפזמון מתחיל עם המשפט 'את היית לי טעות'. בהמשך הפיזמון אני אומר 'נשארתי נרקומן של הבדידות' - שהוא המשפט שאמנם יכול להישמע כבד לאנשים, אך אני חושב שהוא המשפט שאני הכי מחובר אליו בשיר. 'בעיני זה לא עוד שיר אהבה שבינו לבינה, הטקסט באמת לא דופק חשבון. להגיד למישהי שהיית לי כטעות - זה לתת בעיטה בבטן לאנשים. זה לא 'איך עזבת אותי', 'איך אני אוהב אותך', זה אשכרה 'שברת לי את הלב והיית בשבילי כטעות', ברמה כזו".

לאחר שנה מדהימה, בה פרץ עם שני להיטים גדולים שזכו בהצלחה מסחררת - "לך עם האמת שלך" ו- "מה עשה לנו הזמן", מאירי, מספר על הקהל האוהב ועל הוקרת התודה שלו כלפיהם: "אני לא מספיק לעכל את כל מה שקורה ועם זה אני צריך להמשיך לייצר ולהתנהג כאילו הכל קול, ולשחרר עוד ועוד דברים שבעצם מי שמאפשר את זה הוא הקהל שמחבק ואוהב את היצירות שלי. בלי האהבה של הקהל - כל הדבר הזה לא היה קורה. אני מרגיש בר מזל שכל הדבר הזה קורה. באמת לא מובן לי מאליו. אני כל פעם מחדש מדבר על זה ו'חופר' על ההערכה שלי לקהל - כי זו לגמרי זכות. אנשים לא יודעים כמה האהבה שלהם נותנת לאמן תחושת נחת ואושר".

 

"העבודה על השיר הייתה מדהימה וזורמת. גם העבודה עם דולב רם ופן חזות, שזכיתי להכיר אותם דרך השיר הזה. גם העבודה באולפן הייתה טובה, גם הצילומים של הקליפ - אני חושב שזה היום צילומים הכי כיף שהיה לי בחיים. הוא היה יחד עם דורון שלי, והכל כך כך זרם" מדבר הזמר על העבודה על השיר, ומוסיף כי "היה לי כיף מפני שאני מאוד מחובר לסגנון ולז'אנר של השיר. הוא לא מזרחי כבד כי אני די מקריא את זה, בכל המובנים בהפקה, אבל הוא כן יותר מזרחי ממה שעשיתי עד היום. אם עד היום עשיתי מזרחי שהוא עם רוק, ומזרחי שהוא ישראלי - זה ממש שיר מזרחי". 

"אני חושב שהייתי מתאר אותו כשיר שהוא מאוד ענק" ומסביר לנו מאירי את כוונתו - "זה לא כמו שמישהו אומר למישהו 'וואלה שיר ענק', אלא שיר שהוא פשוט שיר גדול וגרדיוזי גם בטקסט, גם בהפקה. הכל מאוד נוסע, הכל מאוד מתפתח ונהיה יותר ויותר גדול, ויותר ויותר קורים דברים במהלך השיר. זה מזכיר לי את הזמרים היוונים האלו. שפתאום משחררים את השיר הגדול הזה, שכולם בפיזמון פותחים את הידיים ושרים - אז בדיוק כך". 

על האומץ לשנות את הז'אנר אחרי ששני הלהיטים הגדולים זכו לכזו הצלחה עונה לנו מאירי כי "אני מסכים איתך שצריך אומץ, אבל אני חושב, מצד שני - שאם אומן כל כך רוצה שהקהל יתעניין בו ושהוא יצליח ליצור לעצמו עוד קהל - הוא צריך לחשוף את כל הצדדים בעצמו. לא בשיר אחד, כי זה יהיה מעיק, אבל משיר לשיר - המטרות שלי הן להראות כמה שיותר צדדים שיש בי. המוזיקה המזרחית זו המוזיקה שאני גדלתי עליה, ואני חושב שהשיר הזה הוא תערובת של הדברים שאני גדלתי עליהם. גדלתי על משה פרץ, ליאור נרקיס, דודו אהרון. בתקופה שהייתי בן 9, 10 - הזמרים הללו רק פרצו והביאו לנו את השירים הכי יפים במוזיקה הישראלית. אז ממש חשוב לי להביא בכל שיר טאץ' אחר בי, גם כדי לעניין את הקהל וכדי לא לשעמם. בסופו של דבר, אם מוציאים שיר עם אותו סטייל בכל פעם - הקהל משתעמם. ואני רוצה שהקהל שלי בכל שיר יקבל משהו אחר וחדש ממני". 

עדן מאירי
עדן מאירי © צילום: אור דנון

בגיל 18 הפך מאירי לאחד מהאמנים החמים והמוערכים בתעשייה. עם מליוני צפיות ביוטיוב, קהל מעריצים גדול שעומד מאחוריו, ואין סוף כישרון - מסתבר שמאירי, בצניעותו, בכלל לא האמין שיגיע למקום בו הוא נמצא כיום. 

"התחלתי בכלל כדיג'יי בגיל 12. התחלתי לחלום על המקצוע שאני מתעסק בו היום 'קצת' מוקדם מידי - בגיל 12 - אם זה על הבמות הגדולות ועל לעשות מוזיקה. בגיל 12 נכנס אליי ה'גו'ק' הזה ומאז זה כל עולמי. התחלתי ממש להפיק על המחשב, הייתי יוצר לעצמי מוזיקה - אך לא האמנתי בחלומות הכי פרועים שלי שאנשים אשכרה יאהבו את המוזיקה שלי, יבואו להופעות, ישמעו את השירים ויעצרו אותי ברחוב ויגידו לי מילים שכל כך מחממות לי את הלב. לא ציפיתי שכל יום תהיה לי הזכות לממש את האהבה למוזיקה".

משווים אותך להרבה זמרים גדולים ומוכרים, אילו זמרים השוו אותך אליהם וזה הכי החמיא לך?

"הרבה פעמים אנשים חוזרים על דמיון ביני לבי הקול של עמיר בניון, פה ושם אומרים גם דודו טסה, שזו גם אחת המחמאות הכי גדולות שהייתי יכול לקבל. דודו טסה ועמיר בניון אומרים לרוב - ואילו שני אמנים שאם אני אנסה להרחיב במילים אני רק אוריד מכמה שהם ענקיים פשוט. זו באמת המחמאה הכי גדולה שהייתי יכול לקבל". 

 

רק לפני כשבועיים נכנסנו אל 2020 והתחלנו עשור חדש - ביקשנו מעדן לסכם את 2019 ב-10 מילים בלבד. זה לא היה פשוט, והוא לגמרי הצליח בזה - "אני חושב שכל יום בשנה הגשמתי פנטזיית ילדות אחרת שלי". (מוזמנים לבדוק).

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשור מהיום? 

"סולד אאוט של הופעות גדולות בארץ, מקווה שגם בעולם. אני חולם בגדול. ובעיקר להמשיך לעשות מוזיקה, להיות בריא, ושבעזרת ה' שתמיד יהיה קהל ויהיו אנשים שיאהבו את היצירות שלי". 

מה המטרה שלך לשנה הקרובה? 

"עוד לא החלטתי מה המטרה המוחלטת שלי. אני חושב שלפתוח קופות - או בקיסריה או במנורה מבטחים. זו המטרה שלי לשנה הקרובה, בעזרת ה', ואני לא מתבייש להגיד את זה. לשם אני חולם כל יום". 

 
תגובות