למען עתיד טוב: השירים שיעוררו בכם תקווה. צילום מורן קריב

למען עתיד טוב: השירים שיעוררו בכם תקווה

במיוחד לבחירות השלישיות שמתקיימות היום, אספנו עבורכם פלייליסט של שירים שנותנים תקווה למען עתיד וורוד

עם הבחירות השלישיות וחוסר הוודאות ששורר במדינה בימים אלה, המוזיקה מהווה עבורנו כמו תמיד מפלט לתקווה ואופטימיות. הנה מספר שירים שיכולים לגרום לכם להתמלא בתקווה, מקווים שתתחברו אליהם.

תתארו לכם - שלמה ארצי

נפתח עם השיר הכי קלאסי שמתאים למצב שבו אנו נמצאים. ''תתארו לכם'' שכתב שלמה ארצי. מדובר בשיר שעוסק בתקווה לעתיד טוב יותר, אם תרצו עתיד מושלם. בכל פעם שאנו מאזינים לו, מתמלאת בנו תחושת אופטימיות וכל הציניות והפסימיות שאופפת אותנו בדרך כלל, מתפוגגת. בתקווה שמהיום הזה העתיד של המדינה שלנו רק ילך וישתפר, השיר ''תתארו לכם'' הוא השיר הכי מתאים שיש בכדי להתמלא בתקווה.

 

לילד שלי - עברי לידר

"לילד שלי" הוא שיר שעוסק בעתיד הטוב שיעניק הזמר לילד העתידי שלו. השיר יצא ברקע של מחאות הציבור בעקבות שלילת זכות הפונדקאות של הקהילה הגאה בישראל, אך הוא עדיין רלוונטי. לפני כמספר ימים, בג"ץ קבע כי יש לאפשר לזוגות חד-מיניים להביא ילדים בהליך הפונדקאות ועובדה זו מראה לנו כי בסופו של דבר, העתיד הטוב הוא בר-השגה וכי אולי כרגע המצב לא מזהיר, אך אין זה אומר שהעתיד לא יביא איתו דברים טובים. ''לילד שלי'' מביא לנו תקווה אמיתית ורצון לשנות את כל העוולות החברתיות שקיימות היום.

 

זה עוד לא אבוד - ג'יין בורדו

"זה עוד לא אבוד" של ג'יין בורדו הוא שיר שהאווירה שהוא מביא היא קלילה וקופצנית אך ברגע שמתעמקים בתוכן המילים מבינים את המהות האמיתית שעומד מאחורי השיר היפה הזה. במעמד שהמדינה נמצאת בו כבר בפעם השלישית בשנה האחרונה והפוליטקאים משמיצים אחד את השני. השיר, מעלה נקודה זו באופן יצירתי ועדין ומציב בפנינו מראה אך גם מעודד אותנו באווירה האופטימית שג'יין בורדו יודעים להשרות בדרכם הייחודית. אנחנו מקווים מאד ש'זה עוד לא אבוד'.

 

אבודים בחלל- טונה ו WA-A

אחת התכונות שאנחנו הכי מעריכים ביצירה של איתי זבולון AKA טונה היא האותנטיות ביצירה שלו. בשיר שכתב עם ההרכב A-WA וניר דנן ניתן להרגיש את האמת והכנות שלהם בצורה הכי טובה. ההודאה של טונה, "אין לי שמץ של מושג לאן פונים או מה צריך, אני טרמיפט בגלקסיה בלי מדריך" - ת'כלס שהרבה מפחדים להודות בו, כתוב במילות השיר בשחור על גבי לבן. במציאות הנוכחית, נראה שכולם יודעים הכל, כולם מצביעים למנהיג שהכי בטוח בעצמו ויודע לקרוא את המפה הפוליטית הכי נכון אך בסופו של דבר, אף אחד לא יודע באמת מה העתיד צופן לנו. השיר מראה לנו את אי הוודאות שיש בחיים, אי וודאות שבסופו של יום הבחירות שמתקיימות היום מדגישות בבירור. בסוף השיר, אומר טונה שבסופו של דבר, צריך ליהנות מהנסיעה ומאי הוודאות. אמנם אנחנו לא יודעים מה העתיד צופן לנו אך אנחנו כן יכולים ליהנות מהספק ומהתקווה לעתיד טוב יותר.  

 

אין הרבה מה לעשות- נתן גושן

השיר האחרון שבכתבה זו הוא שיר חדש שיצא לא מזמן באלבומו החדש של נתן גושן "אין הרבה מה לעשות". מדובר בשיר שעוסק בתקווה לעתיד טוב יותר, ואם אתם מוסיפים אותו לפלייליסט שלכם, אנחנו ממליצים לכם להוסיף אותו אחרי השיר הקודם שציינו בכתבה זו, ''אבודים בחלל'' וזאת משום ששניהם מתכתבים בינהם באופן מושלם. השיר של נתן עוסק בכך שבשלב זה אין יותר מדי איך להילחם במציאות אלא להשלים איתה ולקוות לעתיד יפה יותר, בין אם בחיים האישיים ובין אם במדינה. 

 

 

 

 

 

תגובות