עדן מאירי בסינגל חדש ורגוע: "היה אמור לצאת שיר חפלה, אבל דחיתי כי לא נעים". צילום: בן גל

עדן מאירי בסינגל חדש ורגוע: "היה אמור לצאת שיר חפלה, אבל דחיתי כי לא נעים"

עדן מאירי שיחרר היום (ה') את הסינגל החדש שלו, "חצי חיים" שמתחבר לתקופה האחרונה בצורה הכי מדויקת שיש, ומסביר לנו מה באמת עומד מאחורי השיר. אנחנו תפסנו אותו לראיון בצל הקורונה והוא סיפר לנו את כל הסודות מאחורי השיר ומשמעותו האמיתית - שיש עליה ויכוח בין הזמר לכותב!

זאת לגמרי הייתה השנה של עדן מאירי, עם מספר להיטים שכבשו את כולנו, ממשיך מאירי לעשות מוזיקה טובה בכל הכוח, למרות התקופה הקשה בה אנו נמצאים - תקופת הקורונה. בסינגל חדש ששוחרר היום (ה) ומתחבר בדיוק לתקופה זו, הוא מסביר למה הוא לא נותן לשום דבר לעצור את המוזיקה שלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

"היה אמור לצאת שיר אחר שהוא קצבי ועושה אווירה של חפלה, אבל הוא נדחה בגלל שהרגשתי שזה לא מתאים", כך מסביר מאירי. השיר המקורי שהיה אמור לצאת למעשה נדחה, לתקופה לא ידועה נכון לעכשיו, והיה צריך למצוא שיר שונה, משהו שיתחבר בדיוק לתקופה הלא פשוטה שאנחנו נמצאים בה עכשיו. ואז זה קרה - מאירי שלף שיר מהמגירה, שהשם שלו, "חצי חיים" - אומר הכל. שיר שנכתב עוד לפני הקורונה ואפילו היה מוכן לפני שהגיעה אלינו המגיפה, חיכה לצאת כשיר אלבום. כל העבודה עצמה סביב השיר למעשה קרתה לפני הקורונה, ופתאום הכל התחבר - המילים, הלחן, הכל.

 

את השיר כתב נעם חורב, שאחראי על מספר לא קטן של להיטים שכולנו מכירים בעל פה, ועל הלחן היה אלון פרץ, בלחן שמתאים בצורה מושלמת לסגנון המוזיקה של מאירי. את העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה תמיר צור, שנחשב לשם ענק בכל מה שקשור בנושא, ומאירי אף הוסיף ואמר: "לעבוד עם בן אדם כזה זה כבוד ענק".

מאירי עצמו מתייחס לשיר כאל שיר אהבה למוזיקה, על כל השנים שהמוזיקה תמיד הייתה שם בשבילו ברגעים הקשים, וגם כשלא היה שם אף אחד, המוזיקה תמיד הרימה אותו לא משנה באיזה מצב היה. מנגד, לעומת זאת, נעם חורב, כותב השיר, דווקא התכוון למשמעות אחרת במילותיו. מבחינת חורב, השיר הוא למעשה על השלמה והתבגרות, העובדה שכולנו מנסים להבין מי אנחנו, להגדיר את עצמנו - "השיר בעיני מתאר את תקופת החיפוש שלנו, בה אנחנו מנסים להבין מי אנחנו ולהגדיר את עצמנו - באהבה, במשפחה, בעבודה, ובינינו לבין עצמנו. לאט לאט אנחנו מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו, מבינים שאנחנו הרבה דברים, שאנחנו מורכבים מרגשות והגדרות וצבעים. שהמרוץ הזה להיות שלם נרגע", כך אמר לנו חורב.

© באדיבות יחסי ציבור

כבר מהשנייה הראשונה של השיר ניתן לשמוע את החיבור המיידי של מאירי עם השיר והעובדה שיש משהו מאחורי השיר, שיר עם מסר ושיר שאפשר להתחבר אליו. במיוחד עם קולו של מאירי שזה ללא ספק קול שלא שומעים כל יום. החיבור שיש פה מורגש ונותן לשיר עצמו משהו יותר עוצמתי, מסקרן יותר. מפעם לפעם, מאירי רק מוכיח לנו כמה הוא באמת מוכשר.

© צילום: דניאל קמינסקי

זו לא החלטה כל-כך פשוטה, להוציא שיר בתקופה שכזו, והרבה אמנים מוצאים את עצמם מתלבטים האם כדאי או לא, האם זה מתאים כשהמצב רגיש והאם זאת החלטה נכונה. אך בשביל מאירי, אין לו ספק שזאת ההחלטה הכי נכונה שיש, למרות שלא הוציא את השיר הקצבי ההוא כמו שרצה, הוא לא מתכוון לעצור עם המוזיקה, בטח לא עכשיו ואומר כי "יש מגיפה שמסתובבת בחוץ, אבל בכל זאת היה לי חשוב לא לתת לזה לעצור אותי ובמיוחד, לא לתת לזה לעצור את המוזיקה שלי. מוזיקה היא שגרת חיים של אנשים, אנשים צריכים מוזיקה כדי לשמור על השפיות, הם חייבים את המוזיקה".

אין לנו ספק, שלמרות המצב, למרות התקופה והקושי, מאירי לא מוותר לשנייה וממשיך עם המוזיקה בכל הכוח - כי זה מה שהוא עושה הכי טוב, ועל הדרך גם מצליח לעשות טוב לאנשים ולתת להם את המוזיקה שהם כל-כך צריכים, במיוחד עכשיו. אז אנחנו בעד שירים חדשים, ובמיוחד בזמנים קשים. אם יש משהו שמרים לנו את מצב הרוח, אז למה לא? תודה עדן מאירי, שהעלת לנו חיוך הבוקר!

תגובות