סיכומוזיקלי: עומר אדם עושה אייל גולן ונטע ברזילי נסיכת דיסני. רשת 13

סיכומוזיקלי: עומר אדם עושה אייל גולן ונטע ברזילי נסיכת דיסני

השבוע הראשון לשנת הלימודים הגיע לסיומו. אמנם הלימודים מתבצעים בקפסולות ולא מתנהלים כרגיל, אך מה שכן ממשיך להתנהל כרגיל בימים אלו הוא המוזיקה הישראלית (עד כמה שאפשר). גם היום אספנו לכם את כל המוזיקה הישראלית הכי מגניבה שיצאה במהלך השבוע. והפעם: עומר אדם בקאבר לאייל גולן, משה פרץ ודודו אהרון בסינגל משותף, וטונה בשיתוף פעולה מפתיע

אחרי תקופה ממושכת של חופש גדול פלוס עוד כמה חודשי קורונה, חזרנו השבוע סוף סוף אל ספסל הלימודים, ותודו שבגלל כל המצב - הפעם פחות התבאסתם לחזור מבשנים הקודמות! רגע לפני שחוזרים ביום ראשון ללמוד שוב, כדאי שתשמעו את השירים הישראלים שיצאו השבוע, וכמו בכל שבוע ריכזנו את כולם פה במיוחד בשבילכם. תהנו!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

משה פרץ ודודו אהרון - לא הבנתי

לכל אחד מהם יש מגה להיטים משלו, ומסתבר שכשמחברים שתי פצצות כישרון לשיר אחד - יוצא שיר בום! השבוע שחררו הזמרים משה פרץ ודודו אהרון דואט משותף בשם "לא הבנתי". את השיר כתבו והלחינו השניים עצמם יחד עם תמיר צור, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית והעיבוד עם אור חיים כהן. השיר נכתב על מלחמות האחים שקורות במדינה שלנו במיוחד בתקופה הזו, ועל כך שאנחנו צריכים להיות כאן אחד בשביל השני. אהבנו לגמרי, ולגמרי לא הבנו מה זה כל הכשרון הזה?

לסיכום: אש על השילוב

 

טונה ושלום חנוך - הטוב, הרע ואחותך

טוב אנחנו מודים, שילוב כזה לא חשבנו שיצא לנו לראות. בתחילת השבוע שחרר הראפר איתי זבולון (או איך שאנחנו רגילים לקרוא לו - טונה) סינגל עם אורח מפתיע ביותר - שלום חנוך. הסינגל נקרא "הטוב, הרע ואחותך" והוא נכתב על ידי טונה עצמו, שגם הלחין ועיבד אותו יחד עם ניר דנן. החיבור בין טונה לבין חנוך הנמצא בשנות ה-70 לחייו יוצר שיר על-דורי, בלי קהל יעד ספציפי, שאנחנו בטוחים שיחקק לכולנו בזיכרון לעוד שנים קדימה. לא מפסיק להתנגן לנו בראש.

לסיכום: דורשים עוד שיתופי פעולה כאלה!

 

אחי נתן - שכחנו להציל את העולם

אולי חלקכם זוכרים אותו מ"האח הגדול", אך אחי נתן הוא מוזיקאי (שגם השתתף בתכנית ״הכוכב הבא לאירוויזיון״) עם הרבה שירים ואפילו אלבום בחוץ. השבוע שחרר נתן את הסינגל הראשון מתוך האלבום השני שלו עליו עובד בימים אלו. הסינגל ״שכחנו להציל את העולם״ נכתב והולחן על ידי אחי עצמו, שכתב אותו בלילה לבן על חוסר ההערכה של הדברים החשובים באמת, ועל המציאות תחת השפעות הקורונה. לשיר מלווה גם קליפ אשר הילדה שמשחקת בו היא לא אחרת מאשר האחיינית של אחי, שגם מאוד מתקשרת לנושא השיר, כפי שפרסם באינסטגרם שלו - "אני מביט באחיינית שלי ואני רואה טוהר, לב נקי מול כל מה שהושחת". אם ככה נפתח האלבום, לא יכולים כבר לחכות לשמוע אילו עוד שירים הולכים להגיע אלינו.

לסיכום: אמן אמיתי

 

דניאל עמית - מצטער יקירתי

לאחר שפרץ לחיינו כשהתמודד ב"אקס פקטור", ובשנה האחרונה חזר לתודעה בעקבות כיכובו בפסטיגל 2019, משחרר השבוע המוזיקאי דניאל עמית סינגל חדש. כזכור, הזמר נמצא על הספקטרום האוטיסטי ולא מנסה להסתיר את זה, ואף מתגאה בזה. את השיר כתב עמית על בת זוגו לשעבר, שלא קיבלה אותו כפי שהוא וניסתה לשנות אותו לפי רצונותיה. "אף אחד לא היה רוצה שישנו ולא יקבלו אותו כמו שהוא״, כתב הזמר, וחתם את הפוסט שלו במשפט: "פשוט תקבלו כל אדם ככה, כמו שהוא". איזה מסר חשוב!

לסיכום: מרגש וחודר לנשמה

 

קובי ממן - לא ביקשתי מלחמה

אחרי שפרסם לא מעט קאברים מצליחים, משחרר השבוע קובי ממן את הסינגל הראשון שלו המלווה גם בקליפ - ״לא ביקשתי מלחמה״. את השיר כתב והלחין לו המוזיקאי המוכשר אדיר גץ, ואין ספק שכל שיר שנוצר על ידי גץ חודר לנו כמו חץ ללב. אנחנו עפנו על השיר וחושבים שיכול לגמרי להיות שקובי ממן הוא הדבר הבא בעולם המוזיקה הישראלית. מאחלים לו מלא בהצלחה ומחכים לשמוע כבר עוד ממנו.

לסיכום: כוכב עולה

 

יואב שמש - אביב של סביונים

כנראה שעדיין לא יצא לכם לשמוע עליו, אז תנו לנו להכיר לכם את יואב שמש, מוזיקאי ישראלי שחי בעשור האחרון בניו יורק. השבוע שחרר שמש את הסינגל הראשון שלו בעברית - ״אביב של סביונים״ - אותו כתב והלחין בעצמו. לזמר יש ניסיון רב גם בהפקה מוזיקלית לאמנים וכתיבת יצירות קלאסיות לתזמורות ואנסמבלים. בקיצור, אנחנו שמחים שהתחיל להוציא גם סינגלים בעברית, ובטוחים שאנחנו עוד הולכים לשמוע הרבה את השם שלו.

לסיכום: מוכשר בטירוף!

 

תמר חיים - היית אומר

השיר ״היית אומר״ שיצא השבוע הוא הסינגל הראשון של הזמרת הצעירה תמר חיים, שכתבה והלחינה את השיר בעצמה. חיים הייתה מפרסמת ביוטיוב ובחשבון האינסטגרם שלה קאברים רבים (ומהממים!) וסוף סוף הגיע הזמן גם לסינגל משלה. לשיר יש קצב מגניב לגמרי, וגם קליפ פשוט ומרגש. איזה כיף שבמוזיקה יש מקום לכולם, ואין יותר מרגש מלראות עוד ועוד אמנים מתחילים שרצים אחרי החלומות שלהם. מוכשרת אמיתית, ים של הצלחה!

לסיכום: היינו אומרים שוואו!

 

ענבל פז - UnBreakable

עוד שם פחות מוכר בתעשייה שלנו הוא ענבל פז, אבל מעכשיו אנחנו משוכנעים שיותר ויותר אנשים יכירו אותו. השבוע שחררה פז סינגל בשם “UnBreakable”, והאמת שהוא נשמע פשוט חו״ל! ענבל כותבת שבתקופת הקורונה שפוקדת אותנו בחודשים האחרונים, הדבר הכי מורגש הוא הצורך בביחד, ושביחד אנחנו פשוט בלתי ניתנים לשבירה. אנחנו התמכרנו, והשיר נכנס לנו לפלייליסט ישר!

לסיכום: איך לא שמענו עליה עד היום?!

 

שווה האזנה

נטע ברזילי עושה דיסני

סופרקאליפרג׳ליסטיקאקספיאלידושס. ואחרי שלקחנו נשימה עמוקה אפשר להמשיך. השבוע נטע ברזילי שלנו ביצעה גרסה מיוחדת לשיר של דיסני (שלא נחזור שוב על שמו, הבנתם איזה!) וגרסה כזו לשיר של דיסני עדיין לא שמענו. דיסני אף פרסמו את הביצוע בחשבון האינסטגרם הרשמי שלהם המכיל מעל שני מיליון עוקבים, ואנחנו מתים על זה ברמות! נטע, את נסיכת דיסני אמיתית.

עומר אדם בקאבר לאייל גולן

אנחנו מבטיחים לכם שהקאבר הספונטני של הזמר עומר אדם יעשה לכם את היום. קבלו ביצוע ביתי של אדם לשיר ״מלאת אהבה״ של אייל גולן היישר מאיי יוון. לדעתנו עומר צריך לשיר כל שיר בעולם הזה, פשוט ממיס לנו את הלב. 

תגובות