סיכומוזיקלי: משה פרץ מרים וכפיר צפריר בשיר עם סיפור מרגש. צילום: רון קדמי

סיכומוזיקלי: משה פרץ מרים וכפיר צפריר בשיר עם סיפור מרגש

כמות אדירה של מוזיקה מדהימה ומטורפת הגיעה אלינו השבוע, ואתם כבר יודעים שבכל שישי התפקיד שלנו הוא להביא אליכם את כל השירים מהשבוע האחרון שלגמרי אסור לכם לפספס. הפעם ברשימה תוכלו למצוא: עדי אולמנסקי בשיר מתוך הפרויקט של מורן דוד, שי רון נוגעת לנו בלב, אור בר בסינגל חדש והזמרת שמאלומה עשה לה לייק

בכל שבוע אנחנו אוספים במיוחד בשבילכם רשימה של השירים הכי טובים שיצאו בשבוע האחרון במוזיקה הישראלית, אך הרשימה הפעם היא באמת משהו מיוחד. השבוע תוכלו למצוא ברשימה שלנו ערימות של זמרים מוכשרים בסינגלים חדשים, ותאמינו לנו – לא בא לכם לפספס אפילו לא שיר אחד מהרשימה הזו. משה פרץ, נוי פדלון, אור בר, אושר ביטון, נתיב ועוד זמרים שאנחנו הכי מתרגשים לשמוע את המוזיקה החדשה שלהם. ככה בדיוק אנחנו אוהבים לפתוח את הסופש שלנו!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

משה פרץ - טולום

אם במקרה עדיין לא יצא לכם לשמוע, תנו לנו להציג בפניכם את השיר שלא הפסקנו לשמוע כל השבוע שוב ושוב ושוב! השיר "טולום" של משה פרץ שיצר יחד עם קובי מלכה ואורי אדרי. משה סיפר על השיר: "במשך שנה חופשות ומועדונים לא היו חלק מחיינו בשל התפרצות הקורונה, היה לי הצורך לכתוב להיט קיץ מקפיץ שירים את המצב הרוח ויחזיר שמחה לחיינו". איזה כיף שמעכשיו יהיה לנו את השיר הזה לרקוד ולשמוח כשהוא הוא מתנגן ברקע, ובינתיים לנו נשאר רק לקוות שהקורונה לא תיקח לנו שוב את החגיגות והמסיבות שאנחנו כל כך אוהבים.

לסיכום: מי יכול עליו?!

 

נוי פדלון - צ'ייסר

נוי פדלון לא מפסיקה בכל פעם מחדש להפתיע אותנו לטובה, וגם הפעם עשתה זאת ובענק. השבוע שחררה פדלון סינגל חדש בשם "צ'ייסר", אותו כתבה יחד עם רון ביטון והלחינה יחד עם ינון יהל, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. בכל שיר מראה לנו נוי צד אחר שלה ומוכיחה שהיא יודעת לעשות מוזיקה על כל גווניה - מצליחה לרגש אותנו, לשמח אותנו, לצמרר אותנו, להפנט אותנו, וגם להרים לנו ברמות! אין ספק שאנחנו הולכים לשמוע את השיר הזה בלופים עד שיימאס (ולא נראה לנו שזה יקרה כל כך מהר).

לסיכום: עושה לנו את הסופש

 

עדי אולמנסקי ופרויקט הסירנות של מורן דוד - בסדר

לפני כשלושה חודשים יצא לדרך עם סינגל ראשון פרויקט הסירנות של מורן דוד, שכל מטרתו היא לתת במה ומקום לקול הנשי בתעשיית המוזיקה בישראל. השבוע אחרי שחיכינו כל כך לשמוע עוד, שוחרר הסינגל השני מתוך הפרויקט. את השיר "בסדר" מבצעת הזמרת האהובה עדי אולמנסקי, אותו כתבה והלחינה מורן דוד יחד עם נועם עקרבי שגם הפיק את השיר. השיר מדבר על גבר שמחפש את הדרך הקלה בחיים, שמוותר לעצמו על החיפוש לאהבה אמיתית, שחי את הטפל ולא את העיקר ומשכנע את עצמו שהכל בסדר. עם כל הקלילות שבשיר יש גם מסר קצת עצוב לאותם אנשים שנראה שעם הזמן איבדו את הרומנטיקה שבאהבה. השיר בכוונה נשאר בלשון זכר, על מנת להציג את הזווית של הגבר באופן ישיר ולא בעקיפין. אהבנו לגמרי את השיר הזה שכל כך מיוחד בנוף, ואין ספק כי פרויקט הסירנות של מורן דוד הוא אחד הדברים הכי יפים ששמענו במוזיקה הישראלית בתקופה האחרונה.

לסיכום: עפים על זה ברמות!

 

אושר ביטון - תופעות לוואי

את הזמר אושר ביטון הכרנו לראשונה כאשר התמודד בתכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", ומאז הוכיח לנו שהוא ממש לא סתם עוד פליט ריאליטי. עם מספר סינגלים שזכו להצלחה רבה, השבוע שחרר אושר את הסינגל החדש שלו, שנדמה כי לגמרי הולך להיות מוצלח לפחות כמו קודמיו. את השיר "תופעות לוואי" כתב והלחין ביטון עצמו יחד עם ליאור חביב, והפיקו רם דוידי ועידן זנדני. השיר הוא שיר קיץ קליל וכיפי, שלגמרי הולך להתנגן לנו בפלייליסט כל התקופה הקרובה. אהבנו!

לסיכום: מוכשר על!

 

שי רון - במראה שלנו

כבר שנה וחצי שלא שמענו משי רון סינגל מקורי משלה, ואחרי ששמענו את הסינגל החדש ששחררה השבוע אנחנו יכולים להגיד בפה מלא שהיה שווה לחכות. את השיר "במראה שלנו" כתבה והלחינה שי יחד עם יובל מעיין, שאחראי גם על ההפקה. שי כרגיל מצליחה לרגש אותנו עם הקול הרך שלה, ומראה לנו כמה כוח יש בשקט. מרגיש כי כל אחד יכול להתחבר לשיר הזה מהמקום שלו, לנו היא הצליחה לגעת בדיוק בנקודות הנכונות. לא יכולים לחכות כבר לשמוע ממנה עוד.

לסיכום: נוגעת לנו בלב

 

נתיב - אני ואת

לפני קצת פחות משנה שחרר הזמר נתיב את הסינגל הראשון שלו, שגם עליו כתבנו ממש כאן בסיכמוזיקלי שלנו, ומהרגע הראשון אנחנו עוקבים אחר הדרך שלו ומחכים לשמוע כל שיר חדש שיוצא. מאז הספיק לשחרר כבר ארבעה סינגלים, והשבוע הגיע הסינגל החמישי - "אני ואת". את השיר כתב והלחין נתיב עצמו, ועל ההפקה המוזיקלית אמון וישי. כמו בכל שיר שלו, גם הפעם מביא איתו נתיב את הסגנון הייחודי שיש רק לו, ומצליח לסחוף אותנו אל תוך המוזיקה שלו. לשיר מצורף גם קליפ מגניב וכיפי עליו אחראי דין פרליס. לנו יש תחושה שמצאנו את השיר -האהוב- עלינו!

לסיכום: לא יוצא לנו מהראש

 

שריי גבעתי - ליפול עם השקיעות

לפני כחצי שנה שחררה הזמרת האהובה שריי גבעתי את השיר הראשון שלה בעברית לאחר שהקודמים היו באנגלית. השבוע שחררה גבעתי סינגל נוסף בעברית בשם "ליפול עם השקיעות" אותו כתבה ללחן של אבי אוחיון והפיק מתן דרור, וגרמה לנו לשלוש דקות של צמרמורות והתרגשות. שריי על השיר: "השיר מתאר את האימפולסיביות והאמוציונליות של אמן שמכור לריגושים והרפתקאות ומתאהב בעצם באהבה עצמה, כמעט מבלי לראות את האדם שמולו. אחרי כל הרפתקה כזאת מגיע לו אותו הבוקר עם ההתפקחות וההתעוררות. עד שתגיע האהבה המציאותית". אין לנו ספק כי כל אחד שישמע את השיר הזה לא יוכל להתעלם מכמות הרגש שנוכחת בו, ומהקול המלאכי והנוגע של שריי.

לסיכום: פשוט קסומה

 

אור בר - אחורה בזמן

לאחר שזכה להכרה רבה בשיר "ערב רומנטי" עם טליסמאן, ושחרר סינגל ראשון בשם "אלף חתיכות" שחשף בפנינו את הצד הנקי והאמיתי שלו, הגיע השבוע הסינגל השני של הזמר אור בר. את השיר "אחורה בזמן" כתב והלחין אור יחד עם צאלון בוחבוט, שאחראי גם על ההפקה המוזיקלית. השיר הצליח לגעת בנו בקלות וגם להידבק לנו כבר מהשמיעה הראשונה. הדבר הראשון שעשינו כשסיימנו לשמוע אותו בפעם הראשונה היה לשים אותו מההתחלה ולשמוע אותו שוב, ומאז הוא פשוט לא יוצא לנו מראש. בקצב הזה, אנחנו יותר בטוחים שאור בר הוא השם החם הבא במוזיקה הישראלית.

לסיכום: אחד המוכשרים ששמענו

 

כפיר צפריר - אש

השיר החדש ששחרר השבוע הזמר והיוצר כפיר צפריר הוא לא סתם שיר, ועומד מאחוריו סיפור מדהים שאתם פשוט חייבים לשמוע. השיר מספר את סיפורו של דניאל קרוז. דניאל הוא נער בן 15 שנולד בישראל להורים שהגיעו לארץ באישור עבודה לעובד זר, ועבדו כמטפלים סיעודיים לקשישים במדינה. דניאל הוא ישראלי לכל דבר, למד במסגרות ישראליות, מדבר רק עברית, משמש כמדריך בצופים, שחקן כדורסל במכבי תל אביב, ולמעשה החלום שלו הוא להתגייס לצה"ל. לפני כשנה החליטה המדינה להוציא צו גירוש מהמדינה לדניאל ומשפחתו, ומאז החלו קמפיינים גדולים למען ביטול צו הגירוש מהמדינה. סיפורו של דניאל נכנס עמוק לליבו של כפיר צפריר, והוא החליט להירתם למאבק. את השיר "אש" שכתב והלחין צפריר עצמו והפיק יחד עם גיא קושנירסקי, החליט להקדיש לדניאל קרוז שגם משתתף בקליפ ומציג בו את הסיפור האישי שלו. אנחנו נותרנו מרוגשים וללא מילים.

לסיכום: שיר מרגש עם מטרה מדהימה

 

בנג'מין בוזגלו - מברוק

הזמר בנג'מין בוזגלו גרם לכולנו להתאהב בו כאשר בחודש שעבר שודר האודישן המדהים שלו לתכנית "הכוכב הבא". אחרי שהתאוששנו מהצמרמורות שגרם לנו באודישן שלו, שחרר אתמול בוזגלו סינגל חדש שגרם לנו לרקוד! את השיר "מברוק" יצר בנג'מין יחד עם אופיר כהן, שגם הפיק את השיר עם משיח משיח (מאש). השיר המרים והמשמח הזה הולך לגמרי להיות להיט ענק על רחבת החתונות, ופשוט אי אפשר שלא לקום ולרקוד כששומעים אותו. התמכרנו בקלות!

לסיכום: עשה לנו אווירה!

 

שווה האזנה

תהילה חדד זוכה ללייק ממאלומה

השבוע הזמרת הצעירה תהילה חדד פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה קאבר שהפיק לה אופיר ויינבוים לשיר החדש של מאלומה –''Sobrio". הקאבר המדהים הזה צבר עד כה אלפי צפיות ומאות לייקים, ביניהם גם לייק אחד מיוחד מלא אחר מאשר מאלומה עצמו. אנחנו אהבנו בטירוף, ואיזה כיף שגם מאלומה נחשף לביצוע היפה של תהילה.

תגובות