פשוטה ורגועה: הילי ילון משתפת הכל בראיון עמוק ואישי. אלי זוטה

פשוטה ורגועה: הילי ילון משתפת הכל בראיון עמוק ואישי

הילי ילון - שחקנית, אמנית, מוזיקאית יוצרת ומבצעת, מטפחת בשנים האחרונות אורח חיים פשוט, הרחק מהבועה התל אביבית. ילון לא מזניחה את האהבה שלה לאומנות ומוזיקה ולאחרונה שחררה אף שיר חדש. תפסנו אותה לראיון אישי על התקופה האחרונה, על אומנות ומה שבניהם

הילי ילון מוכיחה לנו כבר במשך שנים, שהיא הרבה יותר מ-איה מ"השמיניה" או עוד סתם כוכבת נוער. לאחר פריצתה, עברה לגור ביער ומאז שומרת על אורח חיים פשוט ורגוע, ומתרחקת מאור הזרקורים כמה שאפשר. למרות זאת, האהבה והתשוקה שלה ליצירה, למוזיקה, למשחק ולאומנות רק מתחזקת ונעצמת מיום ליום. בנוסף לסדרה חדשה בכיכובה ב"כאן 11", לסדנאות המשחק והאומנות שמעבירה, שחררה הילי ממש בתחילת החודש סינגל חדש שנכתב על ידיה הנקרא "בסוף גם לי תהיה אהבה". ילון מלאה בעומק, רגש ותובנות אין סופיות על החיים, ואפשר ללמוד ממנה המון.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אז איך עברה עלייך התקופה האחרונה?

"אני מרגישה שמה קרה זה שהמבנים מתפרקים". היא מספרת, ומתייחסת גם לפוסט אינסטגרם שכתבה בתקופה האחרונה באותו הנושא. "כל מה שהכרנו, בזמן הקורונה פשוט התפרק לנו. אם זה מערכות יחסים, ואם זה כספים ואם זה תבניות מחשבתיות שפשוט התרסקו לתוך עצמם. עכשיו אנחנו מסתכלים על זה כמו תקופה רחוקה, זה קצת כמו שאני אגיד לך: 'איפה היית כשהאינטרנט קרס לפני חמישה ימים?', זה משהו רחוק כזה, שאנחנו כבר לא מרגישים את ההיסטריה שהיינו בתוכה. זה משהו שאני רואה כל הזמן".

שחררת ממש לאחרונה את "בסוף גם לי תהיה אהבה", שזה שיר שכמו רוב השירים שלך לא רק ביצעת, אלא גם כתבת. מה הייתה ההשראה שלך ליצירת השיר?

ממשיכה הילי לספר בהמשך לשאלה הקודמת - "אני רואה שאני בלופים, ושכל החברויות הישנות חוזרות, שכל המחשבות שלי חוזרות, וכשאני כותבת במחברת, אני מוצאת את עצמי חוזרת על עצמי הרבה. שמתי לב שאם אני לא עוברת בתוך הכאב ואם אני לא מתבוננת בו, אני לא באמת יכולה לעבור אותו. אם אהיה כנה, הייתה לי פרידה על הפנים והפרידה הזאת עיצבנה אותי. אמרתי לעצמי: כמה אני יכולה לחזור על הטעויות שלי? לבחור לא טוב בבן אדם? לבחור להישאר? לבחור ללכת? זה כל כך כואב. ואז אמרתי, זאת הבחירה שלי, לבחור בטוב. כמה שזה קלישאתי, אני חייבת את זה בשביל עצמי. אז הייתה את הפרידה, שנתנה לי את ה'קיק' לשיר הזה, אבל זה לא הפרידה כמו התקופה, כמו 'בואו ניהיה עדינים עם עצמנו'. כי וואלה, אין דבר כזה טוב או רע, יש גם וגם".

 

כל השירים שלך מאוד אישיים וכל אחד מעביר מן סיפור אישי, זה משהו שחשוב לך שיהיה בשירים שלך?

"אני לא יכולה אחרת. אני לא יודעת אחרת". 

איך קורה תהליך של יצירת שיר? כמה זמן כל זה לוקח?

"כשאני יוצרת שיר, אני יוצרת אותו לעצמי. את "בסוף גם לי תהיה אהבה", כתבתי לעצמי בשביל לזכור אותו. כתבתי אותו לעצמי לפני חודש ועד עכשיו אני עדיין בתוכו. בדרך כלל כשאמן מוציא שיר, לוקח לו בערך ארבע שנים להוציא אלבום. גם לי היה לוקח שנים. את השיר הספציפי הזה לקח לי שבועיים-שלושה להוציא. כתבתי אותו, שרתי אותו, הקלטתי אותו והוצאתי אותו. אמרתי לעצמי, השיר הזה צריך לצאת עכשיו, בתקופה הזאת. עשיתי את זה בשביל עצמי וזה מה שסיפק אותי. עצם הכתיבה של המילים וההבנה שאני עושה משהו הוא יוצא ממני, זה מושלם. זה מה שמשמח אותי, ליצור".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hili Yalon (@hiliyalon)

יש מקום ספציפי שאת אוהבת ליצור בו?

"תמיד זה קורה כשאני יושבת עם חברים, או בנהיגה... לא, אין מקום ספציפי, זה מאוד משתנה".

מעבר לליצור, את נהנת מלהופיע? יש בך את "חיידק הבמה" הזה?

"אף פעם לא נהנתי להופיע. אני אוהבת את הרגע שיש אקשן, או ממש שמתחילים את ההופעה. אני שונאת את כל מה שמסביב. אז אני יכולה להגיד שכרגע אני נחה עם זה. אני אוהבת לעשות, ליצור, לכתוב, אני אוהבת לצלם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hili Yalon (@hiliyalon)

נחזור קצת אחורה, האהבה שלך לאומנות וליצירה ולמוזיקה התחילה כבר מילדות או שזה התעורר קצת יותר מאוחר?

"זה התחיל בגיל שלך. בדיוק בגיל שלך התחלתי לכתוב". היא מספרת לאחר שהתעניינה בגילי וסיפרתי שאני בת 15. "אני חושבת שמה שעזר לי זה שיעורי המשחק. היום אני מלמדת ממש לגילאים האלה, אני פותחת עוד חודש סדנאות לנוער, ליצירה, לכתיבה ולאומנות ולכל דבר שתומך בזה ומקדם את זה".

ואם כבר סיפרת על הסדנאות, איזה סיפוק את מוצאת בלהיות מורה, בלהדריך, ללמד ולהעביר את זה הלאה?

"מבחינתי אני עכשיו גורמת לך לשבת, לכתוב שיר ולהרגיש מסופקת ממנו או להיות על במה ולהעיף את פחד הבמה שלך ופשוט להרגיש נוח ולדעת מה הגבולות שלך ומה נוח לך וללמד אותך את כל הטעויות שאני לא ידעתי. בעיניי מורים היו אז נורא... וואו אלוהים... היום אני חושבת שהם בני אדם. אני מלמדת ילדים איך לשמור על עצמם בתוך העולם הזה של האומנות שהוא מאוד מאוד קשה. ובעיקר מלמדת איך לא לרצות להיות כוכב, אלא לרצות להיות אמן. אז זה הרבה יותר מספק אותי מלהיות על במה. וכשזה סדנא, עם 15 אנשים בני גילך, אז זה עובר ל-15 אנשים וזה לא רק אני. זה הרבה יותר מעניין אותי כשהרבה אנשים מקבלים את זה".

אם אנחנו מסתכלים על הילי של היום, היוצרת, לעומת הילי של פעם שהייתה כוכבת נוער, מה ההבדל הכי משמעותי בינהן?

"היום אני גרה במושב, אני מגדלת שלוש עזים, אנה, אלזה, ושלום התיש שקיבלתי במתנה. יש לי אתון שקוראים לה תונתון, ותרנגולת". היא מספרת ומצחקקת תוך כדי "אני דואגת לעשות טיולים ביער ואני דואגת לחיים מאוד פשוטים, שהם לא בתוך מירוץ, כדי שאני אוכל כל הזמן להיות קשובה ומדויקת עם עצמי ועם הסובבים אותי. אני חושבת שאז נורא רציתי להצליח, המילה להצליח הייתה נורא חזקה. היום אני יודעת שבשביל להצליח אני צריכה רק להינות מהדרך ולא לנסות להיות מוצלחת. זה מה ששונה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hili Yalon (@hiliyalon)

אמרת פעם שאת לא מחפשת את הפרסום, ואף נרתעת ממנו, למה את בכל זאת ממשיכה להוציא את השירים שלך ולפרסם אותם?

אני מאוד אוהבת את הפרסום אם אני שלמה איתו. למשל, יש לי סדרה שתצא בסוף החודש בכאן 11 שנקראת "הד קולך". אני משחקת שם תפקיד שמאוד מאוד נהנתי ממנו ומאוד נהנתי לקחת חלק בו. היום אני לא אלך לכל אודישן, אני לא אעשה דברים שאני לא מאוד שלמה איתם. גם אז, לא ידענו שהשמיניה תתפרסם - זה היה בטעות. לא מדליק אותי להיות כוכבת כמו שמדליק אותי להוציא את העבודות שלי ושאנשים יראו אותם, שיגיעו ללבבות האנשים. יש לי תשובה מהממת ללמה אני בכל זאת מוציאה את השירים. כשאת התקשרת אליי את אמרת לי שריגשתי אותך, שנגעתי בך, שיכלתי לעזור לך בתקופות קשות יותר, ואין דבר יותר מספק מלשמוע מישהו אומר את זה. אז אני לא רוצה להיות מפורסמת, אני רוצה ליצור ולהגיע ללב שלך".

נראה שהחיים שלך מאוד סובבים סביב היצירה והמוזיקה. אבל אם לא היית עוסקת בזה, במה היית רוצה לעסוק?

"הייתי רוצה לצייר, אני מציירת גם. או לחלוב עזים".

לסיום, איפה היית רוצה לראות את עצמך בעוד כחמש שנים?

"הייתי רוצה שיהיו לי ארבעה ילדים והייתי רוצה לטייל איתם בעולם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Hili Yalon (@hiliyalon)

הראיון עם הילי הרגיש כמו שיחה עם אחות גדולה ותומכת. במהלך כל הראיון היא הייתה אמיתית ואותנטית. היא הצליחה לרגש, דאגה להחמיא, ועשתה הכל בחינניות ומתיקות גדולה. אז אם אתם עדיין מכירים אותה כ-איה מ"השמיניה" ולא בזכות המוזיקה והאומנות המיוחדת שלה - זה הסימן שלכם ללכת לשמוע את השיר האחרון שלה.

תגובות