סיכומוזיקלי: אקו מחדשת וגל אדם פותח את הקיץ. צילום מסך מהקליפ

סיכומוזיקלי: אקו מחדשת וגל אדם פותח את הקיץ

אין על ימי שישי! הזמן האהוב עלינו לנוח אחרי שבוע ארוך לשמוע מוזיקה טובה. גם השבוע הכנו עבורכם פלייליסט עם כל המוזיקה החדשה והמעולה ששוחררה השבוע, תהנו!

יום שישי הגיע ואיתו הסיכומוזיקלי שלנו, גם בשישי הזה אספנו עבורכם את מיטב השירים במוזיקה הישראלית שיצאו השבוע, כדי שתהיה לכם האזנה נעימה והסופ"ש ייפתח בצורה הכי טובה שיש! השבוע תוכלו למצוא ברשימה את גל אדם עם סינגל חדש, את טלי קופר שבאה להפציץ וקאבר מיוחד של אקו.

קסמים- לי שטרית

במנגינת גיטרה קסומה ובקול עדין ומלטף, שרה הזמרת והיוצרת לי שטרית על הקסמים שיש בחיים- כאלה שאפשר לראות רק כאשר מחבקים את הכאב ומאפשרים לעצמכם להמשיך בחיים. לרגע לא נראה שצריך יותר מזה, בפשטות מופלאה היא מצליחה להעביר מסר עמוק ומעורר הזדהות, היופי נמצא בכל רגע ובכל שנייה. השיר החדש שלה, "קסמים", הוא אחד מההוכחות שלא צריך הרבה כדי לרגש, כדי ליצור שיר שינעים את האוזן ויגרום למאזין גם לחשוב. האותנטיות של השיר והפשטות שלו בהחלט הצליחו לרגש גם אותנו.

לסיכום: פשוט וקסום!

 

פרח- גל אדם

אין ספק שאפשר להגיד שהוא כבר ממזמן לא רק "אח של...", אחרי אלבום בכורה שגרף עשרות מיליוני צפיות והאזנות באפליקציות ההשמעה השונות, גל אדם מוציא שיר חדש, "פרח", שמאיים להיות הלהיט הגדול הבא. השיר מתעסקבסיפור של גבר צעיר אחרי פרידה שמטייל בעיר הגדולה ומביןשהכל כבר אותו דבר, כאשר הוא רוצה לחזור חזרה לאהבה שהייתה לו.השיר מדגיש את הדבר החשוב באמת באהבה- החמימות והפשטות של האהבה שהייתה לו בבית, שמנצחת כל פיתוי שאי פעם יעמוד בדרכו. אחרי שיר כזה, גל אדם מוכיח שהוא בהחלט פה כדי להישאר והקריירה שלו באה בזכות עצמו. השיר מציג לצד הסיפור גם מוזיקה קצבית, שניהם נוצרו על ידי טל קסטיאל, שעבד בעבר על להיטים של שמות גדולים בתעשייה. בנוסף לכך, השיר מופק על ידי רובי פאייר- שאחראי גם הוא על להיטים אדירים. "פרח" הוא בהחלט שיר שיחרוש את ערוצי הרדיו ואת המצעדים השונים ומספק טעימה למופע להקה חדש שלו שיעלה בקיץ, אנחנו לא יכולים לחכות!

 לסיכום: לגמרי להיט!

 

מגיע לך- אורי עופר

לקראת מצעד הגאווה יוצאים שירים רבים ומקפיצים, שמצליחים להתברג גם לפלייליסטים של כולנו. אחד מהם נכתב במיוחד למצעד הגאווה הירושלמי ומתגאה בתואר "שיר הגאווה הירושלמי הראשון" על פי הזמר והיוצר הירושלמי אורי עופר. בשיר "מגיע לך", מובא הסיפור האישי שלו לצד ערכי היסוד של מצעד הגאווה הירושלמי. עופר, שנטייתו המינית לא התקבלה בעין יפה על ידי משפחתו, מביא בשיר את הפנטזיה לאיזון ושלום בין הדת לבין תרבות הלהט"ב, שלא מעט מתנגשים זה בזה ולא בצדק. השיר מציג באופן נועז ונהדר מסר שמשתלב נהדר עם האווירה של המצעד- מצד אחד מנגינה צבעונית ומצד שני מעין מסר מחאתי שמתמצת את עקרונות המצעד. השיר מוקדש גם לשירה בנקי, שנרצחה כשש שנים במצעד בירושלים. שכן, גם היא וגם עופר התחנכו באותו תיכון וזכרה ממשיך ללוות אותו עד היום ביצירה ובכתיבה שלו.

לסיכום- מרגש!

 

נוסע סמוי- נלי פולי

אקורד הפתיחה שלו הושמע בסינגל הבכורה "עוד שאיפה", שנכנס לבחירת העורכים בכאן 88 וזכה להופעת בכורה בבר התל-אביבי והידוע "הרצל 16". גם עכשיו, בסינגל החדש שלו "נוסע סמוי", נראה שנלי פולי מבטיח שזאת לא תהיה המנגינה האחרונה שלו. נלי פולי, או נדב פת- כותב, יוצר וידאו ובסיסט, מביא גם הפעם ניחוח שמושפע ממגוון תקופות- החל מהגל החדש בשנות ה-80, דרך הרוק האלטרנטיבי של שנות ה-90 ועד לרוק הגיטרות של המילניום הנוכחי. כל אלה יוצרים תמהיל מוזיקלי קצבי ומצוין, שקשה להפסיק לשמוע אותו. הקליפ מחליט להתייחס לסיפור הטראגי של איקרוס, נער פזיז והרפתקן שהתרסק ארצה לאחר שהשמש המיסה את כנפיו. "אחד קורה במים, אחד על היבשה ואחד באוויר, בכולם אני אבוד" מספר פת על המבנה של השיר בשלושה בתים, השיר מביא ניחוח של להקות אהובות ומוכרות שהטביעו חותם על המוזיקה העולמית, כאשר גם הוא  בהחלט מטביע חותמו על המוזיקה הישראלית.

לסיכום: מקורי ומיוחד

 

מסע- טלי קופר

על אף הגיל הצעיר שלה, טלי קופר מחזיקה בתארים והישגים עצומים במוזיקה- חצי הגמר של "דה וויס" אוקראינה, הגמר של "דה וויס" רוסיה וההופעה הבלתי נשכחת לצד אחותה אמילי בתכנית GOT TALENT ישראל שגנבו את ההצגה הם רק חלק מהרשימה. למרות ההצלחה בחו"ל, קופר לא מוותרת על הקהל הישראלי ומוציאה סינגל חדש ומיוחד בשם "מסע", בו היא מדברת על הדרך שצפויה לה בהמשך ועל הדברים שהיא מקווה שיהיו לה בעתיד- כמות של אהבה, חשק למוזיקה ולעשייה והאפשרות להעלים את הפחדים. מלבד השאיפות שכל כך קל להבין אותן במיוחד כשהן באות בגובה העיניים, השיר מלווה בקליפ מיוחד שצולם בגישה טכנולוגית ופורצת דרך- טכנולוגיית מציאות מדומה VRחדשנית ומתקדמת הקיימת רק בשלושה אולפנים ברחבי העולם: קייב, לונדוןולוס אנג'לס. על המילים והלחן אחראים אלי פרץ (שכנראה מוכר לכם מ"האולטראס") ואופיר מלול, שגם היה אחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית. אין ספק שתמיד טוב לשמוע שוב זמרת פורצת דרך, גם במוזיקה עצמה אבל גם בקליפים המושקעים.

לסיכום: התלהבנו!

 

הגר יפת- הדליק לי נרות

הגר יפת שיחררה השבוע שיר חדש על תופעה כאובה ומוכרת, השיר מדבר על זוגיות המתפתחת בין שני בני הזוג, אך בן הזוג למעשה משחק בבחורה, הוא מדליק לה נרות, מתקשט במילים יפות ומעניק לה מתנות, אך למרות כל אלו הוא מדבר בו זמנית עם עוד מספר בחורות ופועל באותה הדרך איתן. השיר בעל קצב קליט ומלל בועט שגורם לנו לזמזם אותו ללא הפסקה, ואין לנו ספק שיש לו פוטנציאל רציני להפוך ללהיט!

לסיכום: מיוחד!

 

שווה האזנה

אקו- קארמה

לכבוד ההגעה של הלהיט שלה למצעד העשיריה של כאן גימל, הגיעה אקו לבצע בביצוע לייב מיוחד את השיר "קארמה", הביצוע שלה היה בועט ואמיתי ולגמרי העביר את המסר העוצמתי שעומד מאחוריי השיר ושירת את המטרה. יש מצב שקצת התאהבנו בגרסת הלייב שלה, לגמרי שווה האזנה!

 
תגובות