עשרת השירים של רמי קלינשטיין שנכנסו לנו ללב. באדיבות יחסי ציבור

עשרת השירים של רמי קלינשטיין שנכנסו לנו ללב

רמי קלינשטיין חוגג 60 וזו סיבה מספיק טובה להרכיב לעצמנו פלייליסט ממיטב השירים שביצע, כתב או הלחין! • קבלו את הרשימה שלנו

אי שם באייטיז, פרץ לתודעה זמר אחד בשם רמי קלינשטיין, הבכורה המשותף "ביום של הפצצה". מאז, הזמר הזה אט אט המשיך לכבוש יותר מאלפי לבבות של מאזינים ישראלים, כבש את עולם המוזיקה הן כזמר והן ככותב ומלחין. לכבוד יום הולדתו העגול (60) והחלפת הקידומת, הכנו כאן את רשימת עשרת השירים של רמי שנכנסו לנו ללב!

אש

אחד מהסינגלים שאיתם רמי עשה את פריצתו הגדולה לעולם המוזיקה, הוא השיר "אש" שאת מילותיו כתבה חנה גולדנברג ורמי הוא זה שהלחין ועיבד בעצמו את השיר. בתקופת יציאתו של הסינגל, השיר הוצג כמועמד למצעדי הפזמונים השבועיים של רשת ג', זכה להצלחה ואף דורג במקום העשירי של המצעד השנתי באותה התחנה. האש באה בשקט, אבל השיר עשה הרבה רעש.

 


אתה בכל זאת

עם הכניסה לתוך תחילת שנות האלפיים, בת זוגו לשעבר של רמי, הלוא היא ריטה, הוציאה את השיר "אתה בכל זאת" מתוך האלבום "חמצן", כשבתוך האלבום הוא יצא תחת הכותרת "עלית לי בזיכרון". השיר נכתב על ידי מאיר אריאל ורמי עיבד והלחין את השיר. ביצוע נוסף לשיר שלא מבייש את המקור, הוא כמובן הביצוע של דודו טסה שיצא בשנת 2004.

 

עניין של זמן

"אתה עוד תגלה את העולם, אם תרצה או לא תרצה": אחת היצירות הגאוניות והבולטות של רמי מבחינת לחן ועיבוד מוזיקלי. את השיר כתב אהוד מנור וביצע אותו גידי גוב. השיר יצא בשני גרסאות: אחת שקטה ואחת קצבית וכן גם היוותה כשיר הנושא של סדרת הנוער ששודרה במהלך שנות ה-90  - "עניין של זמן".

 

עטוף ברחמים

אחד השירים המפורסמים של ריטה "עטוף ברחמים", הפך בין רגע ללהיט שאנו חורשים עליו עד היום. בנוסף לכך שהשיר הצליח בשל השירה האדירה של ריטה, היא גם בשל הלחן והעיבוד המוזיקלי של קלינשטיין ואהוד בנאי שכתב את השיר. אנחנו לגמרי התאהבנו.

תפוחים ותמרים

אחד הביצועים של רמי שהפכו לפסקול בקרב מאזינים ישראליים רבים, הוא כמובן השיר "תפוחים ותמרים" שאת מילותיו כתב איתן נחמיאס והלחין רמי בעצמו. ללא ספק, אחד מהשירים הישראליים שהכי פורטים על מיתרי הלב.

 

לאן שלא תלכי

אחד הלהיטים הבלתי נשכחים של שירי מימון, הפך לאחד כזה בזכות קולה הטהור של מימון וגם בזכות הלחן של רמי וגם בזכות כתיבתו הגאונית יחד עם תמי סטמרי וארז ברזוליק. זה מה שנקרא, מתכון לשיר מוצלח.

 

על הגשר הישן

"בנית לך בית וחצבת אותו לנצח", אחת מיצירות המופת של רמי, היא השיר "על הגשר הישן", שיר שכתבה צרויה להב והלחין וביצע באופן מאוד מרגש, רמי עצמו. בשתי מילים: שיר לפנתיאון.

רגע פרטי

אחד השירים שתמיד יעשו לנו צמרמורת, הוא ללא ספק השיר "רגע פרטי" שזהו להיט אדיר נוסף שרמי הלחין לריטה, כתב אותו אהוד מנור. ריטה? רק רצתה לשיר ועשתה זאת בענק.

 

צעיר לנצח

השיר המקורי נכתב, בוצע והולחן על ידי האגדה המוזיקלית בוב דילן, ראש הממשלה המכהן, יאיר לפיד תרגם את מילותיו לגרסה העברית והמנצחת, ואותו רמי הלחין וביצע יחד עם ריטה ואף ביצע אותו גם לבדו.

מתנות קטנות

היה ברור שנגיע לשיר הזה לא? שמרנו את הטוב לסוף. אחד משיריו האגדיים של רמי שביצע, הלחין בעצמו ואת המילים כתב נועם חורב. לשיר גם יש סיפור קטן, נועם חורב כתב את השיר ביום שישי בזמן שהיה בתאילנד וזאת מתוך געגועים לאווירת שישי ישראלית לקראת כניסת השבת. רמי בכלל התכוון להקליט שיר אחר שנקרא "בוקר טוב ילד", אך התוכניות השתנו ורמי הקליט את "מתנות קטנות" וכך נוצרה אלטרנטיבה בלתי נשכחת. השיר אומנם נקרא "מתנות קטנות" אבל בזכות רמי, הוא בעצם מתנה אחת גדולה.

 

 

תגובות