סאבלימינל והצל התאחדו על הבמה: מופע שהרגיש כמו חזרה בזמן. עומרי סילבר, באדיבות יחסי ציבור

סאבלימינל והצל התאחדו על הבמה: מופע שהרגיש כמו חזרה בזמן

אחרי ריב מתוקשר ומעל עשור ללא הופעות יחד - סאבלימינל והצל התאחדו על הבמה בהופעת סולד אאוט ענקית ומלאת ראפ והיפ הופ • האם היה שווה לחכות? ביקורת

אחרי יותר מעשור מהפעם האחרונה שהופיעו יחד על במה: סאבלימינל והצל עלו אמש (מוצ״ש) להופעת איחוד ענקית מול 12 וחצי אלף איש בהיכל מנורה מבטחים. האם זה באמת היה שווה את ההמתנה?

בצל המחאות בתל אביב ועם איחור מתבקש של פקקים - צמד הראפ הבולט שהיה בישראל עלו יחד על הבמה והחזירו אותנו אחורה בזמן במופע מיוחד עם הלהיטים הגדולים ועם כמה אורחים מתבקשים.

המופע כלל נגנים, זמרי ליווי ורקדניות וכמובן את השירים המקפיצים. השיר הראשון, כמתבקש, היה "הפינאלי" ולאחריו שלל להיטים שילדי סוף ה-90 ותחילת ה-2,000 גדלו עליהם (ולא רק) ביניהם -  "זזים עם הבאס", "טורו", "חי מיום ליום" ועוד/.. סאבלימינל והצל אירחו לצידם את  משפחת תאקט הכוללת את הזמרת סיון, גבריאל בטלר, שי 360 ואיציק שמלי שביצעו את הלהיטים המקוריים בהשתתפותם ("קבל", "פרחים בקנה"...), מורן מזור החליפה את שרית חדד ב"הסוד" ועשתה עבודה מעולה. כל הקהל לא הפסיק לשיר יחד איתם - ובצדק! אי אפשר שלא להתרגש ולהכנס לקצב המסחרר של האיחוד הזה.

© עומרי סילבר, באדיבות יחסי ציבור

המופע כולו הרגיש כמו מסע בזמן, אי שם לגיל 11 (ולחלקנו אף יותר או פחות), בו בצמד ומשפחת תאקט היוו כמוזיקת הראפ הטובה והבולטת ביותר בסביבה. היה מרגש לראות על הילדים של סאבלימינל והצל באולם, הם לא הכירו את הוריהם בשיא ההצלחה ובטח לא על על הבמה הגדולה. הדינמיקה בין סאבלימינל והצל הייתה כמו של חברים טובים שלא התראו הרבה זמן ומנסים להשלים פערים. זה הרגיש כמו הרצון שוב לבלות ביחד כמו בימים הטובים. 

© עומרי סילבר, באדיבות יחסי ציבור

נכון, חלק מהשירים לא היו עוברים היום, הסביבה והחברה השתנתה, אבל בחלק מהשירים יש גם מסר חברתי וביקורתי שרלוונטי מאוד לרוח הנוכחית. ובאופן כללי - השירים שלהם כאן כדי להישאר. כל אחד מהם עבר סערות ומסע משלו - אך הרגע הזה יחד על הבמה אחרי כל כך הרבה זמן - ילווה אותנו לתקופה ארוכה. 

© עומרי סילבר, באדיבות יחסי ציבור
תגובות