הורה! האחים שרוקדים יחד על הרחבה. אלבום פרטי

הורה! האחים שרוקדים יחד על הרחבה

רגע לפני שמתקיימים האודישנים ללהקות הייצוגיות של הורה ירושלים, הכירו את האחים שתחום הריקוד השתלט להם על הבית • בראיון הם מספרים על היתרון בלרקוד יחד, התגובות מהסביבה לסגנון הריקוד וגם: טיפים לקראת המיונים!

את סגנון הריקוד "הורה" כולנו מכירים, ואם נודה על האמת- כולנו לפחות פעם אחת רקדנו את הריקוד המסורתי בבית הספר. אבל האם ידעתם שיש עמותה בשם "הורה ירושלים", שמייצגת אותנו בתחרויות בארץ וברחבי העולם מ- 1961 ואילך. תחת העמותה פועלות ארבע להקות ייצוגיות (אפרוחים, נעורים, הלהקה הבוגרת והראשונים) וכ-40 קבוצות מחול בשלוחות בירושלים ובמסלולי הכשרה שונים והיא משלבת פוקלור ישראלי, ריקודי עמים, עדות ומיעוטים וריקודים בסגנון עכשווי ומודרני. 

אז רגע לפני שמתקיימים מחר (ה') האודישנים ללהקות הייצוגיות. פגשנו משפחות גולן, שנער ותם שבהן האחים רוקדים בלהקות, כדי לשמוע על הלהקות, היתרונות לרקוד כמשפחה, התגובות לז'אנר וכמובן טיפים לקראת המיונים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

© תומר הלפרין

מתי בעצם התחלתם ללמוד לרקוד מחול ישראלי? ואיך הגעתם לתחום?

אגם (15) ואורן (16.5) גולן: "התחלנו לרקוד במסגרת הלהקה של בית הספר היסודי תל״י בית וגן. המורה למחול היא אמא של חברים שלנו לכיתה בבית הספר היסודי והיא שכנעה אותנו לבוא ולנסות. לאחר מספר שיעורים התאהבנו במחול ונרשמנו להורה ירושלים".

נועם (8) ואלה (14) שנער: "נועם התחיל לרקוד בגיל 7 בלהקה עתודונת עם המורה לירות גאליס. הוא היה חוזר הביתה מבית הספר, מפעיל את המוזיקה, שר ורוקד - ופתאום יש חושך בחוץ. אני התחלתי לרקוד בהורה בגיל 6 בבלט לקטנים, עם המורה קרינה. באמצע עברתי להתעמלות קרקע ובכיתה ה' חזרתי להורה ונבחנתי באודישנים ללהקות הייצוגיות של הורה ירושלים, התקבלתי והצטרפתי לעתודת אפרוחים עם המדריכה לירות גאליס, לאחר שנתיים בעתודה עליתי לאפרוחים ועכשיו אני רוקדת בנעורים עם המדריך הראל יצחקי".

בבית משפחת תם, האמא מורה למחול ישראלי כבר 30 שנה ושלושת הילדים, ליאם, מיקאלה ונוגה, רוקדים הורה. ליאם תם (16): "נוגה (11) התחילה בלהקה של בית ספר עם אמא בכיתה א' ונכנסה להורה בכיתה ד', מיקאלה (15) גם התחילה בלהקה של אמא בכיתה ג' ושנה לאחר מכן נכנסה להורה ואני התחלתי לרקוד מחול ישראל בכיתה ד' בלהקה והורה בכיתה ה'".

איך החברים והמשפחה הגיבו כשאתם מספרים שאתם רוקדים הורה?


אגם (15) ואורן (16.5) גולן:
"המשפחה תמכה ועודדה אותנו במיוחד דודה שלנו ובת הדודה ששתיהן רקדו בהורה. החברים שלנו רובם היו בלהקה בבית הספר וגם בהורה כך שזה היה טבעי, מעגל החברים שלנו הלך וגדל ככול שפגשנו עוד ילדים בלהקה".

מיקאלה תם (15): "למשפחה זה רגיל, בצד של אמא כולם רקדו מחול ישראלי. החברים שלי בבית ספר רובם רקדו גם אז זה היה הקטע שלנו ביסודי".

האחים אגם (15) ואורן (16.5) גולן
האחים אגם (15) ואורן (16.5) גולן © אלבום פרטי

זה שאתם אחים שרוקדים יחד, זה יתרון או חסרון?

אגם (15) ואורן (16.5) גולן: "אחים שרוקדים ביחד זה יתרון. נסענו ביחד להופעות ברחבי הארץ וגם לחו״ל וזה מאוד עוזר שיש על מי לסמוך, אם צריכים עזרה אז יש ממי לבקש ואפשר לעשות חזרות על ריקודים בבית. כשיש הופעות שני ההורים צריכים לצלם כי לא תמיד אנחנו רוקדים אחד ליד השני".

אלה שנער (14): "להיות אחים שרוקדים לפעמים זה חיסרון ולפעמים זה יתרון, העובדה שחולקים תחום משותף יכולה לחזק, לקדם אחד את השני, אבל לרקוד יחד אומר שגם אין לכל אחד את הדבר המיוחד שלו".

מקאלה תם (15): "לא יודעת, ברוב המקרים יתרון  כי אנחנו עושים את זה ביחד אבל לפעמים יש דברים קשים כמו לדוגמא שאנחנו חולקים חברים".

ספרו על הלהקה שאתם לוקחים בה חלק ועל האודישנים

אגם (15) ואורן (16.5) גולן: "הורה ירושלים זאת להקה ייצוגית שמופיעה בארץ ובעולם בסגנונות ריקוד שונים בעיקר ריקודי עם, באירועים, בפסטיבלים ובטקסים שונים.
באודישן שלנו התרגשנו ומאוד רצינו להתקבל ללהקה. בגלל פער הגילים שלנו התחלנו בשתי להקות שונות ורק אחרי שנתיים עברנו לאותה להקה. באודישן נתנו לנו תרגילי חימום, לחזור אחרי תנועות שהדגים המורה".

אלה שנער (14): "הלהקה מייצגת את ירושלים וככלל את ישראל בפסטיבלים ברחבי הארץ (פסטיבל כרמיאל, אשדוד וכו'), וגם בחו"ל. שנה שעברה טסתי לפסטיבל בגאורגיה, ברמה החברתית וברמה הריקודים הייתה חוויה מטורפת שלא הייתי חווה בשום מקום אחר . ריקוד תמיד היה חלק מרכזי בחיים שלי, מאז ומעולם גם כשלא רקדתי בקבוצה, תמיד מצאתי את עצמי רוקדת".

מיקאלה תם (15): "הורה נעורים זאת להקה שרוקדת ביחד כבר איזה 4 שנים. אנחנו חברים, מכירים מאוד טוב, עושים הרבה דברים ביחד".

נוגה (11), מיקאלה (15) וליאם (16) תם
נוגה (11), מיקאלה (15) וליאם (16) תם © אלבום פרטי

 איזה טיפים תוכלו לתת למי שרוצה להבחן ללהקה?

משפחת גולן: "לבוא עם ביטחון, לחייך הרבה, לתרגל טכניקה והכי חשוב ליהנות!!!".

משפחת תם: "לרקוד עם ביטחון, לחייך ולקחת את זה בקלות".

משפחת שנער: "ביום חמישי - 22.6.23 מתקיימים אודישנים ללהקות הייצוגיות של הורה ירושלים אנחנו ממליצים לבוא להיבחן, להיפתח לעולם הריקוד, להכיר חברים לחיים, לנסוע, לחוות ופשוט לרקוד".

- מה החלום המקצועי שלכם בתחום?

אורן גולן: "אגם במגמת מחול בבית הספר התיכון לאומנויות מקווה להשתלב בתעשיה כרקדנית מודרנית. אורן כרגע רוקד בשביל הכיף ומשמש כמדריך צעיר בהורה".

משפחת תם: (ליאם) לרקוד הרבה שנים עם החברים, לכיף, תוך כדי שאני עושה דברים אחרים בחיים, (מיקאלה) להגיע ללהקה מקצועית בארץ ו(נוגה) לרקוד בבמות גדולות עם הורה ולטוס לחו"ל".

נועם (8) ואלה (14) שנער © אלבום פרטי

 

תגובות