אהבה טהורה למוזיקה: אבי אבורומי כבש את מנורה. ניר אמיתי

אהבה טהורה למוזיקה: אבי אבורומי כבש את מנורה

נוסק וכובש פסגות: אחרי שנים של עשייה וצבירת קהל מתחת מהשטח, אבי אבורומי עלה בחמישי האחרון על במת היכל מנורה וסחף את הקהל בהופעה שהוכיחה לכולנו למה אנחנו אוהבים אותו ואת המוזיקה שלו • ביקורת

אבי אבורומי כבש בחמישי האחרון עוד השג מרשים בקריירה שלו וטרף את היכל מנורה. הזמר שנכנס לחיינו לפני מספר שנים ואחראי על הלהיטים "אין אותנו יותר", "ספרי להם הכל" ועוד - רק הולך וצומח ואף עתיד לקחת חלק על בימת הפסטיגל בחנוכה הקרוב לצד הכוכבים הגדולים בארץ. אבורומי הופיע אמש לראשונה בהיכל מנורה, וללא ספק צלח את האתגר בצורה מדהימה!

הדרך של אבי בעולם המוסיקה היא ההוכחה שלפעמים כל מה שצריך זה אהבה ענקית וטהורה ליצירה, לשירה, למנגינות ולקהל, וכמובן התמדה. דרכו של אבי להצלחה לא הייתה פשוטה ושום דבר לא קרה לו כבדרך קסם, הוא הוציא אינספור שירים וקאברים לאורך השנים, פיתח קשר הדוק עם הקהל שלו, יצר ועבד על כל שיר בין אם כתב והלחין אותו בעצמו ובין אם עם יוצרים אחרים וכבש בכל פעם עוד יעד. כל השנים האלו של העבודה הקשה וההשקעה הובילו אותו לאתמול, להופיע באחת הבמות הגדולות בישראל ולעלייה לליגה של הגדולים.

© ניר אמיתי

המופע נפתח באינטרו מיוחד אותו הקדיש אבי לקהל המעריצים שלו שמלווה אותו לאורך השנים, מהבמות הקטנות ועד לאותו הרגע המיוחל בהיכל. מיד לאחריו שר הלהיטים שלו "חדר מדרגות", "תצאי לי מהראש" ו"מה עבר לך בראש" - שהיה ללא ספק אחד מאבני הדרך הבולטים בקריירה של הזמר.

האורח הראשון של אבי היה הזמר והיוצר מארק אליהו. אבי סיפר שהוא מעריך, מוקיר ושואב ממנו השראה גדולה. הם שרו יחד את השירים "יהלום", שיצא לאחרונה ואת השיר המוכר והמוערך של אבי, "לאהובי", אותו כתב לזכר עמית בן יגאל שנרצח בעת מילוי תפקידו בצה"ל. מה שהיה מאד מרגש לראות היה שאבי הזמין את המשפחה השכולה ובת זוגו של עמית למופע והקדיש להם את השיר על הבמה.

האורחת השנייה של אבי שהצטרפה לשיר "סיבה לנשום", היא הזמרת אודיה אזולאי. אודיה לגמרי שרפה את הבמה ויחד עם אבי נתנו ביצוע מעולה ללהיט של הזמרת "אם הייתי צריכה" וגם עם ביצוע שלה לשיר "החיים שלי אחריך" שהטריף את הקהל. אודיה סיפרה שכאשר הייתה זמרת פחות מוכרת היא הייתה מתייעצת עם אבי והוא תמיד נתן לה מקום ותחושה טוב ואף אירח אותה אצלן באחת ההופעה שלו ברידינג 3 ועל כך היא תמיד תזכור לו חסד.

© ניר אמיתי

במהלך הערב עלה אבי עם גיטרה לבמה וסיפר שזו הפעם הראשונה שהוא עולה לבמה לנגן בה מאז שנת 2016. הוא סיפר שבאותה הופעה לפני כמה שנים הוא הבטיח לעצמו שהפעם הבאה שהוא יעלה לנגן בלייב בגיטרה תהיה כאשר הוא יגשים את עצמו במלואו - וכך קרה במנורה אמש. הוא שר את השיר הנוסטלגי והאהוב שלו "תדעי לך" בביצוע מרגש וסוגר מעגל. עוד אירוע מכונן ומרגש לזמר היה כאשר מנהליו עלו לבמה והעניקו לו פרס על 250 מיליון השמעות בדיגיטל בשנים 2022-2023 שזה נתון מטורף וללא ספק הישג ענקי לזמר ולפועלו.

לאורך הערב זמרים נוספים עלו להתארח על הבמה, כמו הראל סקעת שהחיבור שלו ושל אבי אבורומי מאוד חזק וניכר גם בהופעות משותפות של השניים. הראל ואבי עשו ביצועים משותפים לשירים "כאב נעים" והשיר הנוסטלגי והאהוב של הראל, "משהו ממני". עוד עלו להתארח היו צמד הראפרים, נס וסטילה שהרעידו את כל היכל מנורה עם הלהיט שלהם "תיק קטן".

אבל האירוח החשוב והיפה ביותר לדעתי היה כאשר עלתה לבמה הזמרת מור רביעי. אבי אבורמי ומור הוציאו יחד את שניים מלהיטיו הגדולים ביותר של אבי, "חצי שלי" ו"אין אותנו יותר", שיצא בחודשים האחרונים וכבש את מצעדי ההשמעות. לא סתם השירים שלהם יחד הפכו ללהיטים מטורפים, הכימיה בין השניים, האנרגיה והחיבור ביניהם הוא משהו שקשה להסביר במילים, בטח בביצוע בלייב. אין אחד בקהל שלא שר במלוא עוצמה את הביצועים האלו והחלק המאד מוערך ומרגש היה כאשר אבי הודה למור מהלב שלו על חלקה בדרך שלו ועל החברות הטובה שלהם.

© ניר אמיתי

לסיכום, כל שיר היה בצבע, מדויק ונכון, האורחים היו מדהימים וההערכה שלהם לאבי לא פסחה על אף אחד, האווירה הייתה מחשמלת, הקהל היה טוטאלי והכיר כל ניואנס הכי קטן, הנגנים, עיצוב הבמה וכמובן אבי אבורומי אחד שנתן את הופעת חייו.

לפעמים לא צריך יותר מידי מניירות, לא צריך קול ענק, צריך אהבה טהורה למוסיקה, לשירה, למילים, וזה בדיוק מה שמגדיר את אבי אבורומי - היופי והפשטות בה הוא מנגיש את המילים, מאחורי כל שיר שלו יש סיפור, יש חוויה, מרגישים בכל תו ותו את האדם שהוא ואת האותנטיות הזו שייחודית לו, הוא לא שוכח מאיפה הוא בא וזה מה שהפך אותו ליוצר מבטיח ואהוב כל-כך.
אבי נתן את כל כולו על הבמה, מפוצץ באנרגיות כך שהורגש שכל יצירה קשורה אליו לנפש וזורמת לו בדם. הוא הוכיח שהוא לא רק זמר ויוצר מדהים אלא גם פרפורמר אדיר עם קסם מטורף שפרץ ממנו ונגע בכל אדם שנכח באולם.

© ניר אמיתי, יחסי ציבור
תגובות