מאילת ועד חיפה: השירים המוקדשים למקומות בארץ. צילום מסך מיוטיוב

מאילת ועד חיפה: השירים המוקדשים למקומות בארץ

מצפון ועד דרום: הרכבנו רשימה מיוחדת של השירים, אשר מוקדשים למקומות וערים במדינה היקרה שלנו. תגבירו את הווליום ולחצו פליי!

 בין השירים הישראלים האהובים, ישנם לא מעט שירים במוזיקה הישראלית שהוקדשו למקומות שונים בארצנו. אז בשביל לחזק את הקשר לאדמה ולמדינה שלנו, ולהמשיך לזכור שיש לנו כאן יש לנו ארץ יפיפיה, קבלו את השירים שמוקדשים למקומות בארץ ישראל!

תל אביב זה אני ואת - אמיר ובן וג'יין בורדו 

הצמד המוזיקלי אמיר ובן, שחרר בתקופת הקורונה עם ההרכב "ג'יין בורדו", שיר שכתבו והלחינו השניים עם סולנית ההרכב, דורון טלמון. על השיר סיפר אמיר כי הוא נכתב במדריד על מערכת היחסים עם בת זוגו תמר גורן, שאיתה נמצא מגיל 20. דרך השיר אמיר מספר כי אם הם יפרדו הוא יעזוב את תל אביב, את המוזיקה שהוא שומע, יצטרך להחליף את כל החיים והוסיף שצריך אומץ, כדי לשים את החיים שלך עם מישהו כל כך עד הסוף. השיר זכה להצלחה בקרב קהל המאזינים כיאה לשיר שיר מקפיץ שמעלה חיוך על הפנים. גם הקליפ עצמו שצולם על גג בניין בתל אביב לאור שקיעה ומצליח להשתלב באופן מדוייק עם השיר. 

 

מסיבה בחיפה - האולטראס איתי לוי ואילון מתנה

אחד מלהיטים הגדולים של העשור האחרון, "מסיבה בחיפה", מספר את סיפורו של השותף לכתיבה אלי ולדן, שנפרד מבת זוגו וחברים שלו, שדיווחו שראו אותה עם מישהו אחר במסיבה ב..חיפה. פזמון השיר מתאר במדיוק את האירוע: ״אמרו לי שראו אותה באיזו מסיבה בחיפה, בשעות הקטנות של הלילה איתו, יושבת לידו״. ולצד הסיפור הרומנטי העצוב, מדובר בשיר מרים שלגמרי נכנס לפתניאון. 

 

לצפון באהבה - יגאל בשן

רק בחודש דצמבר האחרון, חלפו חמש שנים מאז שהלך לעולמו יגאל בשן ז"ל, והשאיר אחריו יצירות מופת, כמו "ציפור קטנה בלב" "סיוון" ועוד רבים. את "לצפון באהבה", כתב דורון ברק, הלחינה נורית הירש ומדובר בשיר הנושא של אלבומו הראשון של בשן. הזמר ביצע את השיר לפני שנכנס ללהקת ״פיקוד צפון״, אליה הצטרף לאחר שמאס בהופעות סולו ולבקשתו, השיר נכנס לתוכנית של הלהקה לבמה, שכללה שירים ומערכונים. השיר הזה, מציג בהחלט את ארץ ישראל היפה ויחד איתו, יגאל עיצב את פניה היפות של המוזיקה הישראלית.

כולם באילת - עדן בן זקן

מתוך האלבום השלישי ששחררה מלכת השושנים, יצא שיר שבין רגע הפך ללהיט מבית היוצר של דולב רם ופן חזות. השיר מתאר את עיר הנופש בעונת הקיץ, חום, מלונות מפוצצים ביולי אוגוסט, הרבה אנשים בבריכה, בטיילת ואנשים שחוגגים וחיים את החלום. בכל האזנה מחדש, השיר משרה אווירה שמחה, מסיבתית ותמיד מצליח להרים לנו את המצב רוח. לסיכום, וואי וואי איזה שיר!

אשדודית באליטה - יובל דיין

את השיר "אשדודית באליטה", אותו יצרה יחד עם רביד פלוטניק והמפיק המוזיקלי ישי סוויסה, מדבר על הילדות של דיין בעיר אשדוד שבה גדלה, דרך הפרסום שלה, עד החזרה בתשובה ובעצם מציג לנו את העולם שלה. כמנהגה, בשיר דיין מציגה בצורה אותנטית את הדרך שעברה ועושה כבוד לעיר הולדת וכמו בכל שיריה, גם כאן היא הצליחה לפרוט לנו על מיתרי הלב. 

הנה אני בא - הדג נחש

"הנה אני בא" הוא שיר אוטוביוגרפי שאותו כתבו חברי הלהקה, הלחינו בעצמם והקליטו בקליפורניה. השיר למעשה מתאר את החיים של חברי הלהקה בירושלים ששם התחילה את דרכה, את החיים שלהם בתל אביב אחרי שעזבו את העיר, מלבד הסולן, שאנן סטריט ועל הגעגועים לירושלים, בזמן שהם חיים בעיר הגדולה. השיר הירושלמי גם סיפק רגע של גאווה ישראלית, כשהגיע לסרט הקומדיה האמריקאי "אל תתעסקו עם הזוהן" של אדם סנדלר, כאשר שולבו בו קטעים ממנו. שיר שתמיד כיף להקשיב לו וכיף לשיר אותו באוטו בקול רם, כשהוא מתנגן ברקע בפול ווליום!

 
תגובות