יו גו גירלז! רשימת שירי ההעצמה הנשית. צילום מסך מיוטיוב

יו גו גירלז! רשימת שירי ההעצמה הנשית

המוזיקה הישראלית שופעת בשירים שהוקדשו להעצמה נשית, אז הנה רשימת שירי ההעצמה הנשית שתמיד מחזקים ולא רק את האוזן, אלא כבשו גם את הלב

ביום ו' האחרון צויין יום האישה הבינלאומי וחודש מרץ הוא החודש ההיסטוריה של הנשים, לזכר הנשים שפעלו למען השגת שוויון זכויות, ולציון הישגי הנשים אז והיום במגוון תחומים. המוזיקה הישראלית שופעת בשירים שהוקדשו להעצמה נשית, אז הנה רשימת שירי הגירל פאוור שכבשו לנו את הלב ואת הפלייליסט.

"יש לך אותך" - מירי מסיקה ומיקה משה

מירי מסיקה ופיינליסטית העונה העשירית של "הכוכב הבא", נפגשו הרבה לפני שהוציאו את השיר, בתוכנית "בית ספר למוזיקה". "יש לך אותך",  בוצע בפעם הראשונה במשדר התרמה לארגון ״לתת", כלל לא תוכנן לצאת לרדיו ולפני שנתיים, יצא קליפ עוצמתי שבו נשים קעקעו את מילות השיר על היד והוא זכה ל7.3 מיליון צפיות. "יש לך אותך" אומר, שכל אחת יכולה לסמוך על עצמה, שלכל אחת יש את הכוחות להתגבר על כל מכשול, כל אחת הביאה את עצמה להישגים, לא להיבהל מאף אחד וכל אחת "חזקה כמו לביאה". מסיקה שיתפה כי אישה אשר שהתה 20 שעות בממ''ד ושם, הייתה לה מנורת לילה שעליה כתובות מילות השיר, שחיזקו אותה ברגעים הקשים האלה. אחרי שמקשיבים לשיר מהפנט כזה, אי אפשר להישאר עם עין יבשה. 

 

״שדות״- נרקיס 

אחד מהשירים של נרקיס שתמיד יהיה לנו נעים להאזין להם, הוא השיר השני שיצא כסינגל מתוך אלבום הבכורה שלה "בוא נדבר אמת". נרקיס כתבה את השיר, מתוך המחשבה על העתיד כשלא ידעה מה היא רוצה לעשות, הרגישה שמשהו צריך להשתנות והסתתרה עם המוזיקה שלה, עד שקיבלה אישור מהרב להופיע גם בפני גברים. לאט לאט, הילדה שבה יצאה "לרוץ בשדות", כלומר התחילה להתנתק מפחדים שהיו לה בעבר, החתילה להגשים את החלומות שלה בלי להסתתר מאף אחד  ופשוט התחילה להשתחרר ולעשות כרצונה, בלי לחשוב מה יאמרו אחרים. שיר שפשוט מחמם את הלב. 

 

״בנות״-  שירי מימון, אניה בוקשטיין ואקו

מימון, בוקשטיין ואקו הוציאו שיר, שכבש אותנו כבר בהאזנה הראשונה! את השיר גם כתבו בעצמן והלחינו עם המפיק המוזיקלי ג'ורדי. "בנות" למעשה, בז לפערים המגדריים בחברה בין הנשים לגברים בתחומים שונים. שלוש הזמרות, בהחלט הביאו לידי ביטוי את הגירל פאוור במלוא תפארתו, העבירו בצורה נפלאה את השיעור לגברים וגרמו לנו להתאהב בו לחלוטין!

נטע ברזילי  - ”Toy”

איך אפשר להרכיב רשימת שירי העצמה נשית, ללא השיר איתו ניצחנו באירוויזיון 2018 בליסבון. דורון מדלי וסתיו בגר שכתבו והלחינו את השיר, הצליחו להעביר בצורה מדוייקת את רוח החברתית לאחר ה"מי-טו": "אשת חייל אל תשכחי לעולם, את אלוהית והוא יתחרט על זה" הוא רק חלק ממשפטי השיר האייקונים והמעצימים. אי אפשר שלא היה להתאהב בברזילי, שביצעה והופיעה עם השיר. עובדה, נטע ו"Toy" הביאו את ישראל לניצחון באירוויזיון אחרי 20 שנה!

 

״יהלום״-  אגם בוחבוט

ברזורמה של מכונת הלהיטים נמצא "יהלום", שיר עם משמעות עוצמתית שכולו בעד ולטובת נשים. מעבר לכך שהשיר הזה בעל מסר מאוד חשוב, הוא עושה לנו שמח על הנשמה בכל האזנה מחודשת ועושה לנו הרגשה טובה. 

 

"פנתרה" - נערה קירל 

אחרי שקירל הוציאה שירי העצמה נשית כמו "פאוץ' " ו"מיליון דולר", היא שחררה את "פנתרה", שבין רגע הפך ללהיט על. "פנתרה" מדגיש היטב את כוחה של האישה, חזקה, ששמה קצוץ על מה שכולם אומרים, מלאת ביטחון וגאווה. קירל ללא ספק, משרה דרך השיר אווירה כיפית, מסיבתית, מרימה לנו את המצב הרוח וכמו במגוון שיריה, גם כאן היא סיפקה את הסחורה. בשתי מילים, הכי פנתרה!

 

מה שאת אוהבת - גלי עטרי

גלי עטרי הוציאה את השיר הזה ב-2003 וברגע הזה - נולד לו המנון העצמה נשית בזמר העברי! מאיר גולדברג והלחין יצחק קלפטר ז''ל. הטקסט של גולדברג, מציע לנשים לעשות אך ורק מה שטוב להן, רק מה שהן אוהבות ולא להיכנע לתחביבי החברה. שירתה הנפלאה של עטרי, מתואמת עם הלחנים של קלפטר וגם הפעם, התוצאה? נכנסה כמובן לפנתיאון.

"היא יודעת" - נינט טייב

במקביל לעונה השלישית של "השיר שלנו", יצא להיט בלתי נשכח מתוך אלבום הבכורה של נינט "יחפה", שאותו כתבה והלחינה יחד עם עילי בוטנר. "היא יודעת" מעביר את המסר, שכל אישה תעשה רק מה שהיא רוצה, לא מה שאנשים אחרים יכתיבו לה כמו "מה נכון, מה לא נכון" ורק היא יודעת, מה הכי טוב והכי נכון בשבילה. כששיר מעצים, נכתב על ידי אומנים בסדר גודלם של נינט ובוטנר, כשאומן כמו אביב גפן מפיק אותו מוזיקלית וכשזמרת כמו נינט מבצעת אותו עם קולה האדיר, אין ברירה אלא שיצא להיט עוצמתי.

״יש בך״ - משתתפות "My פסטיגל"

בתקופת הקורונה, כשעולם התרבות היה משותק, פסטיגל ה-40 עבר למתכונת דיגיטלית, בהשתתפות כוכבי הפסטיגל לדורותיהם. במסגרת המופע הוירטואלי שעלה עם הסיסמה ״כל אחת משנה״, משתתפות הפסטיגל עלו עם שיר העצמה נשית מקסים שכתבו והלחינו שרית חדד, בת זוגתה תמר יהלומי, יונתן קלימי ודורון מדלי. השיר מעביר באופן מרגש ביותר את המסר, שכל אחת צריכה להיות שלמה עם מי שהיא ולאהוב את עצמה בראש ובראשונה. את השיר ביצעו מיטב הכוכבות הגדולות.

 

"תאמיני לי" -שירי מימון 

ב-2016, "ערוץ הילדים" יצא בקמפיין העצמה נשית עם הסלוגן "רוצה שווה יכולה" ובמסגרתו יצא שיר עוצמתי, שעליו ניצחה בצורה מופתית שירי מימון, נכתב על ידי נועם חורב והולחן על ידי מורן דוד. "תאמיני לי" בא להעביר שכולן שוות ויכולות לעשות כל דבר אפשרי. השיר מתכתב מצוין עם הקמפיין המשמעותי, מילותיו יפות לעין וגם עוז זהבי שניגש לקטע הקריאה שלו ברגישות, השתלב בתוכו מאוד יפה. "תאמיני לי" הוא לגמרי מבין השירים, שעושים חשק לשמוע אותם שוב ושוב!

 

 

 

תגובות