תרימו: שירי הגאווה הבלתי נשכחים . צילום מסך מיוטיוב

תרימו: שירי הגאווה הבלתי נשכחים

מ-"תל אביב" של עומר אדם ועד "שימי פס" של עדן חסון ואלה לי להב, לרגל חודש הגאווה, אספנו מספר שירי גאווה ששבו לגמרי את ליבנו. בואו לראות את הרשימה שלנו!

חודש יוני נועד להעלאת המודעות לזכויות הקהילה הלהט''בית. גם עולם המוזיקה מאז ומתמיד, נותן במה מכובדת לקהילה הגאה, עם שירים מגוונים שהקסימו גם אותנו ותמיד כיף להאזין להם. אז לכבוד החודש הגאה, קבלו כמה משירי הגאווה הבלתי נשכחים! 

 

"תל אביב"- עומר אדם 

לכבוד מצעד הגאווה 2013, עוד לפני שהוציא להיטים כמו "מהפכה של שמחה", אדם שחרר שיר עם צוות ליין מסיבות "אריסה". את "תל אביב" כתב והלחין דורון מדלי והשיר נחשב, לאחד משירי הגאווה המצליחים של מצעדי הגאווה בארץ. אנחנו לגמרי חושבים ששיתוף הפעולה של אדם עם אריסה, הוליד יצירה שניגשת במדויק לקהילת הלהט''ב, נותנת גוון מיוחד למוזיקה המזרחית ומרימה לנו את המורל. במבט לאחור, אריסה ועומר אדם בעצם כבר עשו "מהפכה של שמחה" עם השיר הזה. 

 

"דיווה"- דנה אינטרנשיונל

איך אפשר לדבר על שירי גאווה, מבלי לציין את השיר שהביא אותנו לניצחון באירוויזיון 1998 והפך לאייקוני. כותב השיר יואב גינאי סיפר, שכתב אותו בניו יורק בהשראת תקליטן במועדון, שהציג את הזמרת לצידו כ-"דיווה שלי" והחליט למסור את הטקסט לצביקה פיק ז''ל, כי סמך עליו שיידע לפצח את הנוסחה המדויקת לשיר, בתור מי שהלחין המון להיטי מדינה. במרוצת השנים, השיר הפך להמנון שנותן המון לכוח לאנשים רבים באשר הם.

"מרי לנצח"- עברי לידר 

 עברי לידר הוציא את אלבומו הראשון "מלטף ומשקר", כשבין השירים נמצא "מרי לנצח" שכתב והלחין בעצמו. השיר מדבר בלשון נקבה על דמות שיוצאת עם מישהו, ומפחדת שיעזוב אותה אחרי שיגלה שהיא למעשה גבר. לידר סיפר, כי את "מרי לנצח" כתב בהשראת סרט איטלקי שנושא את אותו השם (באיטלקית-"Mery Per Sempre"), אשר עוסק בנער במוסד לעבריינים צעירים שנמצא בתהליך התאמה מגדרית הקורא לעצמו "מרי" ובסוף מונולוג מרגש שנתן על חייו הוא אומר: "אהיה מרי לנצח". כבר בהאזנה הראשונה, מילות השיר ריגשו אותנו מאוד ומורגש לחלוטין, שלידר שם כאן הלב שלו. 

"טרילילי טרללה"- נועה קירל ואילן פלד 

בין השירים האייקונים ברזורמה של כוכבת הפופ, בולט השיר הססגוני שהוציאה עם הקומיקאי והשחקן אילן פלד, אותו השניים גם כתבו והלחינו  יחד עם רון ביטון וניצן קייקוב. השיר זכה להצלחה, כאשר צבר מעל ל-30 מיליון צפיות ביוטיוב וכמה ימים לפני שיצא, קירל שיתפה חלק ממנו בטיקטוק כשכתבה "תרקדו, תשתגעו לגמרי ותעשו כל דבר שייראה לעולם, שחודש הגאווה בישראל הוא הדבר הכי טוב שיש". כבר מהטיקטוק שהעלתה, תיארנו לעצמנו שהשיר יהיה להיט, כשזה אכן מה שקרה וגם בזכות אילן פלד שהכניס לתוכו הומור, התמכרנו אליו תוך זמן קצר ולעולם לא יימאס לנו ממנו!

"שימי פס"- עדן חסון ואלה לי להב 

לכבוד חודש הגאווה 2021, חסון ולהב שחררו יחד שיר מרשים ומקפיץ. אגב, נועה קירל בכלל הקליטה את השיר הזה, אבל ויתרה עליו לטובת דואט "התקווה" עם עומר אדם. את "שימי פס" חסון כתב והלחין, יחד עם המעבד והמפיק המוזיקלי יעקב למאי, צמד היוצרים דולי ופן והשיר בא לומר בפשטות: שימו פס על הקולות מסביב, אל תדפקו חשבון לאף אחד ותעשו אך ורק מה שטוב לכם. השילוב של עדן ואלה לי, יצר שיר מאוד נעים לאוזניים, כזה שעושה שמח על הנשמה והוא לגמרי אחד מהשירים, שגם כיף לנו לשמוע בפול ווליום!

 

 

תגיות
תגובות