מבית הספר המפורסם לקריירה: הכירו שיר אורדו.

מבית הספר המפורסם לקריירה: הכירו שיר אורדו

את שיר אורדו הכרנו לפני לא מעט זמן שהשתתפה בתכנית "בית ספר למוזיקה", היום, ארבע שנים אחרי, היא מוציאה סינגל בכורה מהאלבום הראשון

את שיר אורדו הכרנו לראשונה לפני כארבע שנים כאשר לקחה חלק בתכנית בית ספר למוזיקה. מאז הספיקה שיר להופיע ברחבי העולם, בבית הנשיא ולהשאיר חותם כמעט בכל מקום. לא מזמן הוציאה את הסינגל הראשון שלה "קשורים" שהוא הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה.

מתי התחלת לעסוק במוזיקה?

"התחלתי לעסוק במוזיקה מאז שאני זוכרת את עצמי. כל החיים שלי סביב מוזיקה. אמא שלי לימדה כינור ומאוד קינאתי בבנות האחרות שהיא מלמדת, אז ביקשתי גם. תמיד שרתי בכל מקום ובכל זמן שרק יכולתי לעשות זאת"

מה מושך אותך לעולם המוזיקה?

"זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות. שאני שומעת מוזיקה אני נרגעת, כל הלחצים שלי פתאום עוברים. שאני במשברים אני שומעת מוזיקה או שאני שרה או שאני מנגנת וזה ממש עוזר לי. מוזיקה זו פשוט התרפיה שלי.

הוצאת עכשיו סינגל.

"את השיר אני כתבתי והלחנתי. הוא מדבר על קשר עמוק ומיוחד. הכוונה שלי בכתיבה הייתה לספר על קשר בין שני אנשים שהקשר בניהם הוא נפשי יותר מאשר שהוא פיזי. לא משנה כמה הם יהיו רחוקים אחד מהשני הם תמיד יהיו מחוברים נפשית. הסיפור הזה בעצם מסמל את הזוגיות שהייתי רוצה שתהייה לי בעתיד. זה מה שהייתי מאחלת לעצמי.

 

ואיך היה תהליך העבודה עליו?

"את השיר הזה כתבתי לפני כשנה וחצי. הוא לא יוצא כשיר לבד אלא כהתחלת החשיפה של אלבום הבכורה שלי. "קשורים" לא היה השיר הראשון שהקלטתי מהאלבום אלא דווקא בין האחרונים. העבודה שלי על האלבום נמשכת כבר מעל שנתיים בהן אני אספתי חומרים שהם שלי בלבד. כל האלבום הוא שירים שאני כתבתי והלחנתי. בחרתי להוציא דווקא את השיר הזה קודם כיוון שהייתה לי תחושה והרגשה שזה מה שאני רוצה שישמעו ממני בפעם הראשונה".

אם כבר הזכרת את עניין ההחלטות, עם מי את מתייעצת בענייני המוזיקה ובכלל איך את בוחרת מה יכנס ומה לא?

"אני מדברת המון עם המשפחה שלי- אמא, אבא, אח שלי. אני מדברת איתם לפני כל דבר שאני עושה כמעט. כמובן שבגלל שאני זאת שעושה את הדברים אז יש לי את החלק הכי גדול בתהליך אבל גם החלק שלהם מאוד בולט. אני מופיעה המון בארץ ומסביב לעולם ואני זאת שבעצם מנהלת לעצמי את הזמן. יש לי יומן מסודר שאני כל הזמן כותבת שם מתי אני צריכה להיות ואיפה, מתי שיעורי פיתוח קול וכינור, מתי יש לי ראיונות ועוד בסגנון הזה. אני כבר בת 17 ואני חושבת שאני צריכה להיות אחראית על הזמן שלי ועל כל מה שאני עושה אבל כמובן שאני מתייעצת עם ההורים שלי ועם אח שלי ואני מאוד מאוד מעריכה את הדעה שלהם.

הרגע בו התחלת להיות מוכרת הוא לפני ארבע שנים, ב"בית הספר למוזיקה". מאיפה הרעיון ללכת לשם?

"ראיתי את העונה הראשונה וממש התלהבתי וחשבתי שזה מתאים לי. אחרי כמה זמן ראיתי שהתחילו הפרומואים להרשמה לעונה השנייה בטלווזיה ומשם נרשמתי. אני עד היום זוכרת את המספר האינטרנטי שלי שאיתו התקבלתי לתכנית. אחרי שנרשמתי עשיתי אודישן אינטרנטי ואז עוד אחד מול ההפקה ואז מול השופטים. אחרי כל זה נכנסתי לנבחרת והיה לי ממש כיף. זו בהחלט הייתה חוויה מדהימה שזכורה לי עד היום. ובעצם מאז אני גם מופיעה המון. מאוד נהנתי מהתהליך וממה שבא אחריו".

ואם כבר דיברנו על פרסום, מה את אומרת על הטרנד של ילדים להתחיל להוציא סינגלים וחומרים משלהם ברשת?

"אני מאוד מעריכה בני נוער שחושפים את המוזיקה. אני מאוד אוהבת את המוזיקה של נועה קירל לדוגמה. בכל זאת אני חושבת שאני מביאה משהו חדש ומשלי".

ומה הסגנון המוזיקלי שלך?

"האלבום שלי שהולך לצאת הוא מאוד פופי וקצבי. אני יכולה להגיד שהוא מגוון ויש בו המון שירים שאני חושבת שאנשים הולכים להתחבר אליהם. דרך הנגינה שלי בכינור אני בהחלט יכולה להגיד שגם הושפעתי במהלך הזמן ממוזיקה קלאסית שתמיד הייתה בבית ותמיד ליוותה אותי. אני מתחברת כמעט לכל הסגנונות בלי איזה מחסום מסוים. אני חושבת שהייתי מאוד רוצה לעשות דואט עם מתי כספי שהיה גם המנטור שלי בבית ספר למוזיקה. אני מאוד אוהבת את המוזיקה שלו ומאוד מעריכה אותו".

מה היית מאחלת לעצמך להמשך הדרך?

"הייתי מאחלת לעצמי להמשיך לעסוק במוזיקה. להמשיך לחיות ולנשום את הדבר שאני הכי אוהבת לעשות בעולם. אני מכבדת כל במה וכמות הקהל בכלל לא משנה. העיקר שאני מופיעה ועושה את מה שאני הכי אוהבת לעשות. הדבר השני שאני מאחלת לעצמי הוא שאנשים יוכלו למצוא את המקום שלהם במוזיקה שלי ולהתחבר אליה. אני מקווה שיאהבו את האלבום שעומד לצאת ובכלל את כל מה שיבוא אחריו".

 

 
תגיות
תגובות