רוצים לעשות תפקיד משמעותי בצה"ל? הכירו - יחידת מגלן. צילום: דובר צה"ל

רוצים לעשות תפקיד משמעותי בצה"ל? הכירו - יחידת מגלן

מעוניינים לקחת את הצבא צעד אחד קדימה לתפקיד משמעותי? להילחם בחזית באחת מהיחידות האיכותיות והמסווגות בצה"ל? כנראה שיחידת מגלן זו התשובה

יחידת מגלן עוסקת במבצעים סודיים רבים בתוך קווי האויב (שעל רובם אי אפשר לספר) והיא מהמובחרות והמשמעותיות ביחידות צה"ל. היחידה הוקמה בשנת 1986, בהשפעת תוצאות מלחמת יום כיפור, כאשר נוצר צורך ביחידה מתוחכמת וחדשנית, היחידה הורכבה מלוחמי יחידות מובחרות.

כבר במלחמת לבנון השנייה הוכיחה מגלן את תרומתה למאמץ המלחמתי, במהלך המלחמה, תוך כדי שהם מוסווים, פוזרו צוותי היחידה בכל גזרות הלחימה בלבנון ותפסו משגרי רקטות רבים, בניגוד ליחידות רבות שלא הצליחו. במהלך מלחמה זו, קיבלה היחידה אף צל"ש.

נתוני הקבלה ליחידה הם:

  • פרופיל 82-97 ללא סעיפים פוסלים (ניתן עם מספר משקפיים בינוני ומטה), 
  • קב"א של 51 ומעלה. בנוסף מאותרי דובדבן לא יוכלו להתמיין ליחידה.

איך מזהים לוחם מגלן?

מדים ירוקים, נעליים וכומתה אדומה, סיכת מגלן, כנפי צניחה ותג יחידה.

דרכים להגיע ליחידה

דרך חטיבת צנחנים

בשלב הראשון יש לדרג בשאלון ההעדפות את חטיבת הצנחנים בעדיפות העליונה. לאחר מכן תקבל זימון לגיבוש לצנחנים, ובמידה ותתאים, תעבור. לאחר הגיוס לחטיבה, עליך לצאת לגיבוש יח"טיות (יחידות חטיבתיות) ולבקש להתמיין למגלן. את הגיבוש עוברים כחיילים מן המניין עם מדים וציוד תקני, אורכו של הגיבוש הוא שלושה ימים, במהלכו יהיו מבחנים פיזיים, מנטאליים וראיונות אישיים. עברת בהצלחה את הגיבוש? התקבלת.

נפילה ממסלולי יחידות מובחרות: נפילה מקורס טיס, קורס חובלים וסיירת מטכ"ל. עם זאת משום שמסלול ההכשרה של היחידה ארוך, לא נוהגים לקבל מועמדים שעבר יותר מדי זמן מאז גיוסים.

גיבוש סיירת מטכ"ל: 
זומנת לגיבוש של סיירת מטכ"ל? במהלך הגיבוש יסתובבו נציגי מגלן ויאפשרו למועמדים בולטים שעברו את הגיבוש אך לא התקבלו, להגיע לראיון אישי למגלן, אלה שיעברו את הראיון בהצלחה יתקבלו ליחידה.

הכשרה

המסלול מפרך וקשה ביותר, אורכו כשנה וחצי, והוא מכשיר את הלוחמים לקראת הפעילויות המורכבות והאיכותיות שיבצעו. תחילתו של המסלול כשל לוחם בצנחנים (במתכונת מקוצרת)- בטירונות ובאימון חי"ר (חיל רגלים) מתקדם, שלב זה מתקיים בבסיס האימון החטיבתי בבא"ח (בסיס אימון חטיבתית) צנחנים שבנגב, ובו עוברים החיילים גם קורס צניחה וסופו במסע ארוך שבסופו הם זוכים לכומתה אדומה.

אחר כך, במסגרת הכשרתם כלוחמי מגלן, עוברים הלוחמים אימונים רבים בתחומים שונים: תצפיות, ניווט, הסוואה, לוחמה זעירה ועוד. לקראת סוף המסלול, כל צוות מתמקצע בתכנים הייחודים לו. סיום המסלול נערך בטקס סגור, בו לאחר שבוע מסכם ומפרך, מקבלים הלוחמים את סיכת הלוחם הנכספת. לאחר מכן ישנו טקס נוסף, רשמי, עם בני המשפחות.

תגובות