הצדעת כבוד: הכירו את החיילים המתנדבים בצה"ל . באדיבות דובר צה"ל

הצדעת כבוד: הכירו את החיילים המתנדבים בצה"ל

הכירו את גוני טליאס ואמיר הלל, חיילים מתנדבים בצה"ל, שבחרו להתגייס למרות הכל לצבא. טליאס והלל הם מש"קי מתנדבים, כלומר הם עוזרים לאחרים שרוצים להתנדב להתגייס. הסיפור המיוחד שלהם מעורר הערכה רבה כלפי כל מתנדבי צה"ל, ואנחנו בהחלט מצדיעים!

החיילים המתנדבים בצה"ל, הם בין החיילים המיוחדים ביותר שניתן למצוא במערכת הצבאית. למרות שקיבלו פטור מגיוס, חיילים אלו בוחרים להתגייס לצה"ל ולשרת את המדינה כמה שהם יכולים. גוני טליאס ואמיר הלל הם חיילים מתנדבים המשרתים כמש"קי מתנדבים. במסגרת תפקידם הם עוזרים לאחרים שרוצים להתנדב לצה"ל להתגייס. כל מה שנותר לנו הוא להצדיע להם בהערכה!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

"אני מש"קית מתנדבים וראש תחום מתנדבים בלשכת הגיוס בירושלים. אני אחראית על עוד שני מש"קי מתנדבים ותפקידנו הוא ללוות בכל תהליך ההתנדבות את כל המתנדבים שמשויכים ללשכת הגיוס שלנו. אנחנו שם בשביל להיות הצינור שמחבר ומקשר בין המתנדבים לבין כל המערכת. לא משנה מה המתנדב צריך, בין אם זה עזרה עם סיסמה לאתר או מספר טלפון, מסמכים, שאלות לרופאים ועוד, הם יכולים להיעזר בנו ואנחנו שם בשבילם ובשביל ההורים שלהם", מספרת לנו טליאס על תפקידה.

הלל המשרת גם כן כמש"ק מתנדבים מספר כי "אני מרכז את כל אלו שמקבלים פטור מסיבה נפשית או רפואית, וכן רוצים להתנדב לצבא. אני מציע להם ערוץ נוסף ובעצם נפתחת להם האופציה של התנדבות. הם מבינים שזה להיות חייל לכל דבר ועניין, פשוט במסגרות שמתאימות להם. אני מלווה אותם עד היום של הגיוס".

איך התפקיד שלכם עוזר למלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) שעתידים להתנדב לצה"ל?

הלל: "יש לי איתם קשר רציף, אני מדבר איתם בטלפון ובוואטסאפ והם מרגישים שתמיד יש מישהו שפותר להם את הבעיות ומלווה אותם. אני מעדכן אותם בכל דבר חדש ובודק שלא חסר להם כלום מבחינת הליכים, כך שלא יתקעו לפני הגיוס".

אירוע ההוקרה למתנדבי צה
מאירוע ההוקרה למתנדבי צה"ל © דובר צה"ל

יצא לכם להיתקל במקרה שלא הצלחתם לעזור למישהו להתגייס?

טליאס: "קרה לי שהגיע אלי מלש"ב שמאובחן עם תסמונת אספרגר בתפקוד גבוה. אני ראיינתי אותו והקב"ן (קצין בריאות הנפש) האחראי קרא את המסמכים שלו והעביר לשלב הבא. בשלב שאחריו הבקשה נשללה ואני הרגשתי ממש רע, כי באיזשהו מקום הרגשתי שזה באחריותי. לקח לי יומיים להודיע לו שהבקשה נשללה, לקחתי את זה מאוד אישי. מאוחר יותר הוא הגיש ערעור ובקשתו אושרה".

הלל: "היו לי מלש"בים שמאוד רצו להתגייס ומסיבות כאלו ואחרות לא יכלו. בסופו של דבר לא כל אחד יכול להיכנס למסגרת הצבאית, אז מנסים מה שאפשר, מערערים על מה שאפשר. ואם זה לא מתאפשר להם בסוף כל התהליך, נפתחים להם ערוצים של שירות לאומי או שהם ישר מתחילים את החיים שלהם בלי הצבא".

מה הכי מרגש אתכם בתפקיד?

טליאס: "להרגיש את הוקרת התודה מאלו שאני מטפלת בהם. המילה הקטנה הזו שהם זורקים, יכולה לעשות לי את היום".

אמיר: "האמהות. בדרך כלל האמהות מבינות יותר אז הן גם יותר מעריכות. גם כשהמשפחות באמת מבינות שזה חיל לכל דבר, לא חריג ולא שונה. לתת להם את ההרגשה הזו שזה בדיוק כמו כל שירות אחר, זו התחושה הכי מספקת בעולם".

שבוע שעבר (יום ג'), התקיים אירוע הוקרה לחיילים המתנדבים, טליאס שנכחה באירוע מספרת כי "היה מרגש. לקבל הוקרה על דברים שאתה עושה זו הרגשה מאוד טובה, זה מחמם את הלב, לראות שהערכה של המלש"בים שלי בעצם מתרגמת למצב שגם המפקדים רואים את זה. זה לדעת שאני עושה טוב לאנשים שאני עוזרת להם ושאני מבצעת את התפקיד שלי בצורה הטובה ביותר".

מאירוע ההוקרה למתנדבי צה
מאירוע ההוקרה למתנדבי צה"ל © דובר צה"ל
 
 
למה החלטתם להתנדב להתגייס לצה"ל?
 
אמיר: "בגיל הזה פשוט רציתי להיות כמו כולם, אבל בדיעבד זה נתן לי את הכלים שהייתי צריך, זה עזר לי להתבגר. זה שלב שאני חושב שמי שיכול לעשות אותו, מאוד רצוי שיעשה אותו כי זה נותן לך ביטחון ואתה מכיר המון אנשים במהלך השירות הצבאי, חווים המון דברים משמעותיים".

אתם בעצמכם מתנדבים, מה הביא אתכם לעזור למתנדבים אחרים?

טליאס: "התהליך שעברתי לא היה פשוט, הוא לקח די הרבה זמן, והיה לי קשר מדהים עם זה שטיפל בתיק שלי. מש"ק המתנדבים שלי היה פשוט מדהים, הוא היה שם בשבילי, בין אם לשמוע את ההתבכיינות שלי על התהליך ובין אם לעזור לי בכל דבר הכי קטן שאני צריכה. זה הגיע למצב שהוא הביא לי את המספר טלפון האישי שלו לימים שהוא לא היה במשרד, הוא גם זה שמשך אותי לתפקיד, הוא השיג לי אישור להתנדבות, הוא עשה בשבילי מעל ומעבר, וזה היה פשוט מדהים. יצא לי גם לשרת איתו כשהגעתי לתפקיד".

לסיכום, מה אתם חושבים על הדרך בה נלחמים המלש"בים על גיוסם לצבא?

טליאס: "זה מדהים וממש לא ברור מאליו. אחת הסיבות להתנדבות זה הרצון הזה להראות לעצמנו ולסובבים שאנחנו לא שונים מאף אחד, גם אם יש לי מגבלה כזו או אחרת זה לא אומר שאני לא מספיק טובה בשביל לשרת. אנחנו לא רואים את עצמנו כשונים, אנחנו רואים את עצמנו בדיוק כמו כולם, וזה מה שדוחף להתנדב, לתרום כמו כולם למדינה ופשוט לשרת שירות משמעותי ומלא כמו כל אחד אחר. התהליך הזה של ההתנדבות הוא לפעמים קשה ודורש הרבה התמדה וכוח רצון, זה מעורר השראה לראות כמה אנשים מוכנים לתת מעצמם, להתאמץ ולחכות בשביל המערכת הזו".

הלל: "זה ראוי להערצה, המסגרת הזו לא מתאימה לכל אחד ולא כולם רוצים. אז כשאנשים שנלחמים על להתגייס למרות שכביכול המערכת לא נתנה להם להתגייס כמו כולם, זה משהו שהוא יפה. הם נלחמים על משהו שהם רוצים, מאוד יפה לראות את זה".
 
תגובות