עבר, מירוץ ועתיד: חטיבת הצנחנים מזווית שונה ומעניינת. באדיבות דובר צה"ל

עבר, מירוץ ועתיד: חטיבת הצנחנים מזווית שונה ומעניינת

בכל שנה מקיימת חטיבת הצנחנים את מירוץ הלפיד לזכר חללי החטיבה. יום זה עוסק במורשת קרב ובהיסטוריה של החטיבה, אך גם בעתידה. הקצינה שחק בנאי, לקחה חלק בארגון המירוץ. נשארנו המומים מכמות ההשקעה בחינוך ומהאחדות שבחטיבת הצנחנים המיוחדת

שבוע שעבר (יום ה'), התקיים מירוץ הלפיד של חטיבת הצנחנים שנחשב כבר למסורת בחטיבה. במסגרת המירוץ החיילים הטריים כפי שכבר ניחשתם רצים, אך זה לא כל מה שהם עושים. החיילים לומדים על המורשת וההיסטוריה של החטיבה, ומנציחים את זכר החללים של החטיבה. תפסנו את קצינת החינוך והעליה של בסיס האימונים של החטיבה, שחק בנאי, לראיון על חשיבות ההיסטוריה והמורשת, על האחדות בחטיבה ועל עתידה.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

ספרי לנו על עצמך

"קוראים לי שחק בנאי, אני קצינת החינוך והעליה של בא"ח 35 (בסיס אימונים חטיבתי), בא"ח צנחנים. התגייסתי באוגוסט 2016 לקורס הוראה והדרכה, והייתי מש"קית הוראה במשמר הגבול. לימדתי עולים חדשים, בני מיעוטים, העשרתי את השפה שלהם ואת רמת העברית שלהם והעברתי להם תכני הכשרה. לאחר מכן, יצאתי לקורס קצינים בבה"ד אחד ועברתי הכשרה של חיל החינוך. שובצתי בבא"ח צנחנים".

© דובר צה"ל

בנאי גאה בכך שהיא חלק מחטיבת הספרים ומספרת כי "זו חטיבת חי"ר מוצלחת. חטיבת הצנחנים היא חטיבה התנדבותית, כלומר בשביל להגיע אליה צריך לעבור גיבוש, ובעצם להוכיח שאתה ראוי ועומד בפרמטרים ובסטנדרטים של לוחם בחטיבה. צנחנות היא אופי שיש לכל חייל ולוחם שמגיע אלינו. זו חטיבה מובילה ומצטיינת בכל תחום ואני שמחה שאני חלק מהחטיבה הזאת".

מה את יכולה לספר לנו על מירוץ הלפיד?

"זה מירוץ שאנחנו מקיימים מדי שנה והוא מתקיים בזמן חג חנוכה. המירוץ נועד להנציח את חללי חטיבת הצנחנים, להביע הכרה והערכה כלפי הלוחמים והחיילים הנוכחים שלנו וכלפי אלו שעוד יהיו לנו. בנוסף, הוא נועד לשם מורשת הקרב, מורשת החטיבה והיחידה, וזו מסורת שחוזרת על עצמה כל שנה בחטיבת הצנחנים. המירוץ מתחיל בטקס של מפקד הבא"ח ושל משפחה שכולה שמגיעה אלינו. במירוץ משתתפים חיילים שהתגייסו ממש לאחרונה, בנובמבר 2017, והם רצים כ-43 קילומטרים, כאשר בכל פעם רצים חיילים שונים מקטעים של
כשניים - שלושה קילומטרים. המירוץ מראה את גאוות היחידה, המורשת והמסורת ועיקרו לזכר החללים שלנו. בנוסף, חלק מהחיילים מגיעים לאנדרטת הצנחנים ועוברים שם תוכן חינוכי על ההיסטוריה של החטיבה, איך החטיבה הוקמה ועל המבצעים שהיו לה לאורך כל השנים".

© דובר צה"ל

בנאי לקחה חלק בארגון המירוץ ושיתפה אותנו כי לדעתה "החינוך בא לידי ביטוי בכל מקום ובעיקר בחטיבת הצנחנים. המורשת וההיסטוריה של החטיבה הם לא עניין של מה בכך והם הולכים איתנו לכל מקום ברצף ההכשרה של הלוחמים. רואים אותם בין אם על הקירות שמסבירים על העבר וההיסטוריה ובין אם בערכים שמובילים אותנו כלוחמים ולוחמות בצה"ל, ובפרט כלוחמים בחטיבת הצנחנים. חינוך זה הוא משהו בלתי נפרד, אנחנו מחנכים את החיילים שלנו לערכים מסוימים ומצפים שהם יפעלו על פיהם".

על ארגון המירוץ היא מספרת כי "בתור קצינת החינוך והעליה של הבא"ח יש לי אחריות להיות חלק מארגון המירוץ. אני מרגישה שזה המקום שלנו להחדיר את המורשת וההיסטוריה, לדבר על למה אנחנו עושים את הדברים האלו, על מה אנחנו נלחמים, על המדינה שלנו ועל העתיד שלנו".

© דובר צה"ל

לסיכום, מה את לוקחת איתך מארגון המירוץ לעתיד?

"את החשיבות של הזיכרון של הלוחמים שהיו לנו לאורך השנים, את המורשת וההיסטוריה של החטיבה ואת שימור הגאווה בקרב המשתתפים, בקרב הלוחמים ובקרב אלו שעתידים להתגייס. וגם את ההתארגנות והניהול שאני חוויתי בתור קצינה, ואת התוכן שהועבר ביום הזה. זו סוג של שליחות וזה כבוד גדול מאוד לעסוק בזה בצבא".    



תגובות