טיפים מסווגים: חניכת חבצלות עם טיפים לניהול הזמן . באדיבות דובר צה"ל

טיפים מסווגים: חניכת חבצלות עם טיפים לניהול הזמן

אגף המודיעין של צה"ל מוביל את תכנית המצוינות "חבצלות". התכנית דורשת השקעה רבה ועמוסה, לא פחות מהתקופה שמוכרת לכולנו ומתחילה בקרוב, תקופת הבגרויות. חניכה בתכנית חבצלות נותנת לכם טיפים לניהול נכון של הזמן, שהם מתכון בטוח להצלחה!

שירות משמעותי יכול להיות עמוס מאוד, לא פחות מתקופת הבגרויות שמתחילה בשבועות הקרובים. חשוב לכם לעשות שירות משמעותי וחוששים מהעומס? מתחילים כעת שירות עמוס ולא יודעים איך לאזן בין הכל? חניכת "חבצלות", תכנית המצוינות של אגף המודיעין, עם המתכון להצלחה!

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

כחניכה שנה ג' בתכנית "חבצלות" (תכנית המצוינות של אגף המודיעין), אני נתקלת בדילמות של איך לאזן בין כל הדברים שחשובים שלי ושיש לי לעשות, ביום יום. בשנים שאני בתוכנית אני משלבת בין תואר דו חוגי באוניברסיטת חיפה (שני תארים ראשונים במקביל בשני מקצועות שונים), להכשרה מודיעינית ארוכה ואינטנסיבית שכוללת מבחנים, הרצאות וכמויות של חומר. אם זה לא מספיק, תוסיפו הכשרות פיקוד צבאיות, קורס קצינים בבה"ד 1 וחיי חברה. אז הבאתי לכם כמה טיפים שבעזרתם למדתי לאורך הדרך לאזן את הכל -

טיפ 1: תעדוף היא מילת המפתח

לצערנו, אי אפשר לעשות הכל כל הזמן. קחו שעה-שעתיים, שימו מוזיקה רגועה ברקע ותחשבו על היעדים הכי חשובים לכם - להצליח בלימודים? לעבוד קשה כדי לחסוך לטיול? לבלות זמן עם המשפחה? לעשות שירות משמעותי ומפתח? בהתאם ליעדים, תעדפו את המשימות שלכם. אני אישית ממליצה על שיטת "הרמזור": משימות שתסמנו באדום אתם חייבים לבצע, משימות שתסיימו בכתום רצוי לעשות אבל אינן חובה, ומשימות בצבע ירוק תעשו רק אם יש זמן פנוי. כל שבוע רשמו לעצמכם האם הספקתם את כל המשימות האדומות והכתומות: אם לא- חשבו מחדש על התעדוף.

© צילום: fotolia

טיפ 2: "השחיזו את הסכין"

צ'רצ'יל אמר פעם כי אם הוא היה חוטב עצים הוא היה משקיע 90% מזמנו בהשחזת הסכין. כלומר, השקיעו בעצמכם. כך תוכלו לבצע משימות בצורה יעילה. ולכן, אני ממליצה שתקפידו על שינה טובה ורצופה, תאכלו בריא ותעשו פעילות ספורטיבית – זה טוב לשחרור לחצים!

© צילום: shutterstock

טיפ 3: הכירו את עצמכם

נסו לדמיין את הפעם האחרונה שבה התרכזתם לאורך זמן במשימה אחת וללא הסחות דעת – מתי זה קרה ואיפה? דמיינו מתי לאחרונה ניסיתם להתרכז ולא הצלחתם. הכינו טבלה שתורכב מגורמים שעוזרים לכם להתרכז, ומגורמים שמסיחים את דעתכם. רשמו את הסיבות לכל קטגוריה. לדוגמה: רעשי רקע, תאורה מרצדת, שעה ביום וכו'. כך תדעו לבצע את המשימות הקשות ביותר רק במקומות ובזמנים שבהם תהיו הכי יעילים.

© צילום: Fotolia

לסיכום, אין פתרון מיידי. עוד לא המציאו "אבקת קסם לייעול עבודה" או ימים באורך 25 שעות. אבל, עם גישה פתוחה ורצון ללמוד ולנסות טיפים שונים, תצליחו להשתפר ולהספיק את כל מה שחשוב לכם. בהצלחה!

תגובות