גבעתי מתחדשת: הלוחמים החדשים בחטיבה הסגולה. באדיבות דובר צה"ל

גבעתי מתחדשת: הלוחמים החדשים בחטיבה הסגולה

ביום חמישי האחרון, חטיבת גבעתי חנכה את החיילים החדשים בחטיבה, בטקס השבעה מרגש שנערך ביד לשריון בלטרון. בין המשתתפים בטקס מסתתר רפאל מאייר, חייל בודד שהגשים את חלומו לעלות ארצה ולהתגייס

ביום חמישי האחרון, התקיים טקס ההשבעה לצה"ל של מחזור נובמבר 2017 בחטיבה הסגולה גבעתי. בטקס נשבעו כ-550 חיילים במעמד מרגש ביד לשריון בלטרון. אל הטקס הצטרפו הורי החיילים ומשפחותיהם. בין המשתתפים בטקס נמצא רפאל מאייר, חייל בודד שהגשים את חלומו לעלות ארצה ולהתגייס. 

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

ביום חמישי האחרון, נשבעו החיילים החדשים של גבעתי לצה"ל, לאחר שעברו תהליך הכשרה ארוך ולא פשוט. תהליך הכשרת הלוחם כולל מספר שלבים. השלב הראשון הוא המעבר מאזרח לחייל - שלב קבלת יסודות המשמעת של צה"ל והתכנים הבסיסיים. השלב השני, שהחיילים סיימו ביום חמישי האחרון, הינו המעבר מחייל ללוחם. בשלב הבא בהכשרתם יעברו החיילים שבוע שדאות בשטח בו הם ישנו בתנאים מבצעיים, יבצעו שבועות קליעה, יפתחו את הכושר גופני ויבצעו תרגילים בשטח פתוח ובנוי.

© דובר צה"ל

חטיבת גבעתי, המתפארת בכומתה הסגולה שלה, מאגדת בתוכה את כלל גווני החברה הישראלית, וכל חייל שהגיע לחטיבה בחר ונבחר. רבים מהלוחמים הם בעלי סיפור מיוחד, לדוגמה טוראי רפאל מאייר, אשר עלה לארץ לבד מבלגיה.

רפאל מאייר © דובר צה"ל

מאייר עלה ארצה לפני שנתיים, עשה מכינה קדם צבאית בעצמונה, ולאחר מכן הגיע לחטיבת גבעתי. על החטיבה שמע מאייר מבן דודו, ששירת גם כן בגבעתי, הוא מספר לנו כי ״בגבעתי האנשים הכי טובים והכי איכותיים, וזה מה שחשוב". בבלגיה מאייר למד בבית ספר יהודי ותמיד חלם לעלות ארצה ולהתגייס, הוא משתף אותנו בתוכניותיו לעתיד, ״אני ארצה להמשיך לגור בארץ, אולי להמשיך בצבא ולהתקדם״.

תגובות