טור אישי: בין חשש אמיתי לגאווה אין סופית לחיילי צה"ל. צילום: באדיבות דובר צה"ל

טור אישי: בין חשש אמיתי לגאווה אין סופית לחיילי צה"ל

"אני רוצה להגיד להם תודה, אתם גיבורים" • טורה האישי של הכתבת שלנו מור שקל, בעקבות ציון סיום מלחמת לבנון השנייה וסיום מבצע צוק איתן בשבועות האחרונים, על התחושות הקשות והתקוות לעתיד

חודשי הקיץ מוכרים לרוב תושבי ישראל כתקופה הכיפית ביותר בשנה. ים, בריכה, חופש גדול ובעיקר לא מעט כיף. אך בשנים האחרונות תקופת הקיץ לא תמיד מלאה בהנאה אלא בלא מעט אזכרות, אזעקות ובילוי החופש הגדול במקלטים מוגנים.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אנחנו חיים במדינה קטנה בלב הים התיכון עם כמות גדולה של אויבים מסביב. לאורך השנים הצלחנו לפתח יכולות הגנה חדשניות, לוחמה מתוחכמת והמון כוח ורצון לשקט באזורי הגזרות.

בחודש אוגוסט אנחנו מציינים את סיום מלחמת לבנון השניה ואת סיום מבצע צוק איתן שנמשכו מעל לחודש מורט עצבים שגבו מאיתנו פצועים והרוגים רבים, כשהקטן ביותר הוא דניאל טרגרמן ז"ל שהיה בן ארבע בלבד.

© Uriel Sinai/gettyimages_IL

זו תקופה לא פשוטה, אין ספק. קיר הפייסבוק מלא בסיפורים על אותם גיבורים שנפלו בקרבות, האזעקות שוב חוזרות לחיי תושבי הדרום והצפון והתחושה הכללית היא חשש אמיתי אליה מצטרפת גאווה אין סופית לחיילי צה"ל בגזרות השונות.

מלחמת לבנון השניה ומבצע צוק איתן התחילו מסיבות טרגיות, חטיפת חיילים במקרה הראשון וחטיפת שלושת הנערים במקרה השני, שגררו למבצעים ממשיים בעזה ובלבנון מטעם כוחות הביטחון. המלחמה והמבצע לקחו מאיתנו 239 נפשות, חלקם אזרחים וחלקם חיילים.

אמנם עברו לא מעט שנים מאז, 12 שנים מאז פרוץ מלחמת לבנון השנייה וארבע מאז פרוץ מבצע צוק איתן, אך נראה כי המלחמות האלו שאמנם השיגו שקט אמיתי, לתקופה קצרה או ארוכה, בדרום ובצפון הארץ לקחו מאיתנו קורבנות גדולים.

© דובר צה"ל

השקט הוא חשוב, אנחנו מבינים את החשיבות שלו במיוחד עכשיו. שגרת הלחימה לא יכולה להימשך עוד, אנחנו זקוקים לשקט הזה.

צוק איתן ומלחמת לבנון השנייה היו בין המבצעים החשובים והזכורים בתולדות ישראל, שלקחו מאיתנו יותר מ239 נפשות. רובם לא הספיקו להקים משפחה, להשתחרר מהשירות צבאי, לצאת לטיול הגדול ובעיקר לא זכו להמשיך לחיות. אני רוצה להגיד להם תודה, אתם גיבורים. מי יתן ומדינתנו הקטנה לא תדע עוד נופלים ופצועים.

 

תגובות