השחרור מתקרב? זה הזמן להתחיל לתכנן את האזרחות.

השחרור מתקרב? זה הזמן להתחיל לתכנן את האזרחות

עומדים להשתחרר בקרוב מהצבא? זה הזמן להתחיל לתכנן את החיים שלכם באזרחי. לפני שאתם מתחילים להיכנס לשגרה של "הגדולים" ולעבוד במשרה מלאה, יש לכם הזדמנות נפלאה לראות עולם בטיול שאחרי הצבא, להתחיל להתכונן ללימודים באוניברסיטה ולגלות האם נשארו לכם עוד בגרויות להשלים, מכינות או בחינה פסיכומטרית. אספנו עבורכם כמה המלצות לחיים שאחרי הקיטבג

הטיול הגדול לאחר צבא

אם תשאלו את ההורים שלכם תגלו כי אחרי הצבא ישנה הזדמנות פז לגלות עולם, רגע לפני שהתחייבתם לשכירות של שנה על דירה. שתיים עשרה שנים למדתם בבית הספר ועוד מספר שנים בצבא שלא היה לכם את החופש הזה. התחילו לרקום את החלום עוד לפני שאתם ממש משתחררים. האם תרצו לגלות את הודו, את דרום אמריקה או אולי את ארה"ב?

© צילום: Gettyimages

כל אחד מהיעדים האלה פותח בפניכם חלק חדש בעולם שהכרתם אולי מתמנות, סרטים וסיפורים של חברים שעשו את הטיול לאחר הצבא. איך תממנו אותו? חברות כרטיסי האשראי מציעות היום הלוואות לכל מטרה ומעניקות תנאים נפלאים גם לחיילים משוחררים. טיול למיקום מרוחק, גם אם אתם לנים בתנאי תרמילאים אינו זול. תצטרכו להכין לפחות אלף דולרים לטיסות הלוך חזור, סכום נוסף לאוכל ולאטרקציות וכמובן ללינה. אם אתם טסים לארה"ב תצטרכו מיד אחרי הצבא להגיש בקשה לויזה מתאימה ואם אתם טסים להודו מומלץ להתחסן. בקרו באתרי התיירות השונים ברשת וקראו המלצות וטיפים  של עשרות אלפי צעירים שעשו זאת לפניכם. אחרי הטיול? זה הזמן להתכונן לחיים האקדמיים שלכם.

מתכוננים ללימודים

היום, תואר אקדמי חשוב יותר מאי פעם. הוא פותח בפניכם דלתות למקומות עבודה בארץ ובחו"ל ומאפשר לכם לעבוד כשכירות או כעצמאיים. ייעוץ לימודים מקצועי פתוח בכל אחד מהמוסדות האקדמיים השונים העומדים לפניכם. אתם יכולים לבחור בין אוניברסיטה, שבה שכר הלימוד נמוך יחסית לבין אחת מהמכללות השונות המציעות מסלולים בתשלום מעט גבוה יותר. חלק מהמכללות הקטנות מציעות גם שכר לימוד אוניברסיטאי.

כיצד תדעו האם אתם יכולים להתקבל? נסו לבדוק בבית הספר התיכון שלכם האם ישנן בגרויות שכדאי להשלים או לשפר ציון. לפעמים הוספה של שתי יחידות נוספות במתמטיקה או באנגלית יכולות להיות כרטיס הכניסה שלכם לאוניברסיטה בו חשקתם כל כך. יועצי הלימודים במוסדות יוכלו גם להציע לכם מכינות לימודים שונות לפני התחלת התואר על מנת שתוכלו להגיע מוכנים.

© צילום: fotolia

כיצד תשלמו על הלימודים? בתום השירות ממתין לכם מענק מהמדינה אותו תוכלו לנצל למטרת לימודים, קורס פסיכומטרי או קורסים מעשיים. את הסכום הנוסף תוכלו לגייס באמצעות הלוואות מיוחדות לסטודנטים או הלוואה לכל מטרה. כאשר מחלקים את שכר הלימוד לסכומים קטנים יותר קל לעמוד בו ואינכם חייבים לעבוד במשרה מלאה על מנת לממן את הלימודים.

לימודים אקדמיים אכן חשובים ביותר, אך חלק מהחיילים המשוחררים מעדיפים לטעום קודם את שוק העבודה ולהחליט לאחר מכן אם ירצו להמשיך לתואר. כיצד תתחילו את החיים התעסוקתיים שלכם?

יוצאים לעבוד? עשו הכנה מוקדמת!

אם אתם מעוניינים להיכנס לשוק העבודה זה הזמן לבחור איזו משרה מתאימה לכישורים שלכם. האם אתם חברותיים ומתחברים בקלות? תוכלו לעבוד בשירות לקוחות. אם יש לכם כישורי מכירה טובים תוכלו למצוא עבודה כנציגי מכירות טלפוניים או פרונטליים. אם אתם דווקא מצטיינים בכושר התבטאות ויכולת הבעה בכתב טובה תוכלו לעבוד בעבודות הדורשות כתיבה.

על מנת להתקבל לעבודה היום כדאי להכין את הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות, האם יש בו תמונות או מסרים שעשויים להביך אתכם מול המראיין? הקימו פרופיל בלינקד-אין והוסיפו תיאור של הכישורים שרכשתם בצבא. הכינו, במקביל, גם קובץ קורות חיים מסודר הכולל כישורים אלה ועבודות נוספות (במידה ועבדתם לפני צבא או בזמן התיכון). הכינו רשימה של מקומות עבודה פוטנציאליים עוד לפני שיצאתם לאזרחות תוכלו ליצור עמם קשר ולנסות לקבוע ראיון עתידי.

לסיכום, התקופה הנפלאה שאחרי צבא פותחת בפניכם שפע של הזדמנויות – טיול אחרי הצבא, לימודים והתחלת עבודה במקום חדש. הכינו את עצמכם מראש וכך תוכלו להגיע לחיים האזרחיים מעט יותר מוכנים. בררו כבר היום כיצד תוכלו להשתמש במענק הצבאי העתידי ואילו אפשרויות מעניקות חברות האשראי לחיילים משוחררים להלוואות לכל אחת מהמטרות שהזכרנו.



תגובות