עופר הולך איתי לכל מקום ואני מרגיש אחריות להעביר את סיפורו. קרדיט: דובר צה"ל

עופר הולך איתי לכל מקום ואני מרגיש אחריות להעביר את סיפורו

"אחת הסיבות העיקריות לבחירה לצאת לקצונה, לתרום חלק גדול יותר למדינה ולהתקדם בלוחמה בציר הפיקודי היא דודי, עופר אליהו ז"ל ששירת כלוחם בגדוד "צבר" בחטיבת גבעתי ונפל בהתקלות עם מחבלים בדרום לבנון בשנת 1992" • טור אישי

שמי סגן א', בן 22 מבאר שבע. התגייסתי בנובמבר 2016 לחיל התותחנים וכשנה לאחר מכן יצאתי לקורס קצינים. כיום אני משרת במרכז האש בפיקוד הדרום.

מרכז האש הוא המקום המתכלל את כל התקיפות של צה״ל בפיקוד הדרום - אוויר, ים ויבשה. העיקרון המנחה את מרכז האש הוא פעילות רב זרועית של אנשי חיל האוויר, מודיעין, תותחנים וחיל רגלים.

>> עוד על יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בפרוגי

אחת הסיבות העיקריות לבחירה לצאת לקצונה, לתרום חלק גדול יותר למדינה ולהתקדם בלוחמה בציר הפיקודי היא דודי, עופר אליהו ז"ל ששירת כלוחם בגדוד "צבר" בחטיבת גבעתי ונפל בהתקלות עם מחבלים בדרום לבנון בשנת 1992.

ביום שבת, ה-25.1.1992, כשבועיים לפני יום הולדתו ה-20, הוקפץ הגדוד לואדי אל - עיון לצורך מבצע בדרום לבנון. עופר החליט להתחלף עם חברו ולצאת למבצע במקומו.
בזמן סריקה בשטח הררי, בתנועה שקטה, נתקל הצוות בחוליית מחבלים. לאחר חילופי אש בין הכוחות, צרור יריות פגע בדודי וגרם לנפילתו.

© באדיבות דובר צה"ל

במטרה להנציח את זכר דודי, שיתפתי את חיילי בסיור שעשינו בהר הרצל וסיפרתי את סיפורו. שיתוף הסיפור האישי שלי גרם לחיילים רבים נוספים לשתף את סיפורם ולהנציח את יקיריהם בקרב הפלוגה.

בשל אהבתו הרבה לספורט ולכדורגל מידי שנה מתקיים בבית ספר בו למד, מקיף א' בבאר שבע, טורניר כדורגל לזכרו. המשפחה שלי ממשיכה לזכור ולהנציח את דודי בכל יום ויום. חפציו האישיים, ביניהם נשקו האישי שעבר הלחמה, הכומתה, משקפי השמש, מברשת השיניים, מונחים עד היום בסלון בפינת זיכרון בבית סבתי בת ה-80.

תחושת הגאווה מהולה בתחושת הכאב ומלווה את בני המשפחה והחברים לאורך כל הדרך.
כל דבר קטן שנעשה עבור הנצחת שמו משמח וחשוב מאוד עבור סבתי.

יהי זכרו ברוך

תגובות