רוכבת שמיים: הלוחמת מספרת על התפקיד המעניין. באדיבות דובר צה"ל

רוכבת שמיים: הלוחמת מספרת על התפקיד המעניין

"התפקיד מדהים ומלא בחוויות מהכרת הארץ, הכרת האויב, התמודדות עם אתגרים פיקודיים ואישיים שלעולם לא חשבתי שאתמודד איתם" • טור אישי של סגן מאיה גורביץ, מפקדת צוות בנות בפלוגת "רוכבי שמיים"

את המסלול הצבאי שלי התחלתי במכינת לוחמות בתותחנים. המכינה נמשכה כשבועיים ובה הכרנו את כלל המערכים, הגדודים והיחידות שבחיל. בסוף המכינה ניגשתי לגיבוש של יחידת "מורן" ויחידת "רוכב שמיים" שבסופו התקבלתי. משם התחלתי טירונות מעורבת שנמשכה כארבעה חודשים וכללה שבועות ניווטים רגליים, שבועות ירי, העלאת כושר הלוחמים, השבעה, קבלת תג, זריקת רימון ולימודי "תודעת אויב" על האויב הצפוני והדרומי.

אחרי ארבעה חודשים מהנים ברמות, קשים ומפרכים סיימנו את מסע הכומתה שארך קצת פחות מ-30 קילומטרים ובסופו קיבלנו כומתות ושיבוצים ליחידה אליה כל אחד הותאם אישית - "מורן" או "רוכב שמיים". בשמחה רבה התקבלתי ליחידת רוכב שמיים.

 

בארבעת החודשים הראשונים בתפקיד למדנו המון ועברנו מסעות, שבועות שטח, מבחנים וניווטים. למדנו על ההטסה עצמה והתאמנו בהטסות. ארבעת החודשים האלו עיצבו אותי ללוחמת שאני וגרמו לי לעשות הרבה מעבר ליכולות שחשבתי שקיימים בי.

לאחר מכן הגיע החלק השני - ארבעת החודשים האחרונים של המסלול שנקראים "צוות". בחלק זה תרגלנו את ההטסה בצוות ולא ביחיד. בנוסף, יש המון תרגילים כצוות, מסע מפקדים בו מתקיים קורס מפקדים מזורז, שבוע לחימה בסבך, שבוע לחימה בשטח בנוי, ניווטים ולימודים על כלל הגזרות.

© באדיבות דובר צה"ל

לאחר סיום המסלול עליתי עם הצוות שלי כלוחמת לגזרה הדרומית, לעזה, ושם היינו במשך שמונה חודשים. השתתפנו בהמון פעילויות מבצעיות מסווגות, בהתחממויות והגענו להישגים רבים יחד עם הכוחות איתם עבדנו. התאהבתי במקצוע ובעבודה ולכן החלטתי לצאת לקורס קצינים.

בסיום קורס הקצינים שובצתי להיות חונכת קש״א (קצין שיתוף ארטילרי) בבסיס צאלים. התפקיד מתעסק בחניכת מילואים בעולם האש. לאחר ארבעה חודשים מהנים ומלמדים, שובצתי להיות מפקדת צוות רוכבי שמיים בנות בחטיבה 215 בגזרה הצפונית ואני נמצאת בתפקיד הזה כבר שמונה חודשים.

© באדיבות דובר צה"ל

התפקיד מדהים ומלא בחוויות- הכרת הארץ, הכרת האויב, התמודדות עם אתגרים פיקודיים ואישיים שלעולם לא חשבתי שאתמודד איתם. התפקיד דורש משמעת עצמית, מוטיבציה, יכולת לעבוד יחד והתמודדות עם שינויים.

ובנימה יותר אישית - זה התפקיד הכי טוב שתוכלו לחלום עליו, תפקיד עם המון עצמאות ואחריות שבנה אותי וגרם לי לצמוח ולגדול למי שאני היום.

תגובות