התפטרתם רגע לפני הגיוס: מה מגיע לכם?. צילום: דובר צהל

התפטרתם רגע לפני הגיוס: מה מגיע לכם?

הנה. זה אוטוטו קורה ואתם הולכים להתגייס, אבל מה לעשות נאלצתם להתפטר מהעבודה. אילו פיצויים אתם אמורים לקבל ובאיזה תנאי?

לא פשוט להתגייס לצבא: לעזוב את כל מה שהיינו רגילים אליו, לצאת מהמסגרת של בית ספר, לעזוב את הבית, העבודה וכל מה שאנחנו היינו רגילים אליו "במערכת הרגילה" ועכשיו הגיע הזמן לשרת למען המדינה. אז אילו תנאים מגיעים לכם ולמה? מתי אם בכלל? בשביל זה אנחנו פה.

התנאים לקבלת פיצויים בעת פיטורין בעקבות גיוס הם פשוטים: קודם כל, כדי לקבל פיצויים, אתם צריכים לצבור וותק בעבודה שלכם. אם אתם עובדים כבר שנה ומעלה במקום העבודה, מגיעים לכם פיצויים. בנוסף, אתם צריכים להודיע למעסיקים שלכם מראש על ההתפטרות. ההתפטרות צריכה להתבצע בסמוך לגיוס ולא חודשיים לפני, אחרת זה לא נחשב התפטרות בעקבות הגיוס. מומלץ להודיע למעסיק שלכם כחודש לפני שאתם הולכים להתגייס ולהפסיק לעבוד כשבועיים לפני הגיוס. אתם עובדים כבר מעל שנה והודעתם למעסיק מראש? מצוין, מגיע לכם פיצוי כספי.

איך אני יודע כמה מגיע לי?

שיטת החישוב תלויה בעבודה שלכם. אם המשכורת שלכם קבועה, כלומר אתם מקבלים בכל חודש את אותה המשכורת, אז יקחו את התעריף הקבוע ויכפילו במספר השנים שאתם עובדים במקום. לדוגמה: המשכורת החודשית שלכם עומדת על 3,000 שקלים ואתם עובדים במקום העבודה שלכם שנתיים, אז 3,000 כפול 2 זה 6,000 וזה מה שמגיע לכם.

אם אתם עובדים לפי שעות ומשמרות והמשכורת שלכם משתנה מחודש לחודש, המעסיק יחשב את הממוצע של כל המשכורות מ-12 החודשים האחרונים, ויכפיל במספר השנים שאתם עובדים במקום.

אני עובד כבר שנה ושלושה חודשים וחבר שלי שנה. האם נקבל אותו פיצוי כספי?

לא. כל חודש ייחשב בחישוב של הפיצויים המגיעים לכם. אם אתם עובדים במקום העבודה שלכם שנה, המשכורת תוכפל ב-1. אם אתם עובדים במקום העבודה שלכם שנה ושלושה חודשים, המשכורת תוכפל ב 1.4 (שלושה חודשים הם רבע מהשנה, לכן המשכורת תוכפל ב-1.4).

עכשיו אחרי שאתם כבר יודעים כמה אתם אמורים לקבל, תבדקו אם אתם באמת מקבלים את זה. אם לא, אל תהססו לפנות למעסיק ולדרוש את מה שמגיע לכם, כי מגיע לכם!

תגיות
תגובות