"תתנתקו מהדעות הקדומות ותחוו בעצמכם את החיל הנהדר הזה". דובר צה"ל

"תתנתקו מהדעות הקדומות ותחוו בעצמכם את החיל הנהדר הזה"

היום יצטרפו אל חיל הטכנולוגיה והאחזקה עשרות חיילים חדשים וצעירים. אל"ם מישל ינקו, ראש מחלקת תורה, ארגון ומשאבי אנוש במפקדת חיל הטכנולוגיה והאחזקה, אשר סוכם להיות קצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי הבא, בטור מיוחד אל המתגייסים הטריים לחיל

מתגייסים יקרים,

היום אתם עומדים בפני אחד מן הימים היותר חשובים עבורכם, יום אשר יקבל משמעות מיוחדת לאורך השנים.  את היום הזה, אני יכול להבטיח לכם, לא תשכחו לעוד שנים רבות, הוא ייחרט אצלכם בתודעה, כיום בו הצטרפתם למשפחה המיוחדת של צבא ההגנה לישראל, ובתוכה, המשפחה שלנו – משפחת חיל הטכנולוגיה והאחזקה.

אני זוכר את עצמי ביום בו התגייסתי לפני 27 שנים,  לחיל הטכנולוגיה והאחזקה (חימוש דאז), עם אחד מחבריי הטובים ביותר לספסל הלימודים. הגענו עם תיק גדול, מלאים בשאלות וחששות,  מוטרדים מן הלא מוכר, משינוי האווירה, מן המעבר מחרות מוחלטת למשמעת צבאית.  בתוכנו, שאפנו לעשות את הטוב ביותר שאפשר, לכבוש פסגות ולהיות מקור לגאווה משפחתית ואישית כאחת. היום, בחלוף שלושה עשורים, שנינו משרתים בשני התפקידים הבכירים בחיל הטכנולוגיה והאחזקה.

© דובר צה"ל

על רקע זה, דווקא בימים אלה בהם רב הנסתר על הגלוי, הלקח הוא שהדבר שצריך להוביל את כולנו, בכל אחד משלבי החיים, הוא השאיפה למצוינות , ההתמדה ותחושת הגאווה והשייכות. דרכי האישית, החל מטירון בחיל ועד לתפקיד הבכיר ביותר, מלמדת שאין דבר שאינו בר השגה – צריך רק לרצות. בתחילת דרכי הייתי חשמלאי טנקים, אך עד מהרה החלטתי להמשיך קדימה. רציתי להיות מפקד, ליטול אחריות משמעותית ולהוביל אנשים להישגים. מהר מאד מצאתי את עצמי בשורה של תפקידי פיקוד והדרכה, אשר בחלקם הצלחתי להשפיע משמעותית על דמותו של חיל הטכנולוגיה והאחזקה.

אחת העצות החשובות ביותר שאוכל לתת לכם היא לדעת להתנתק מן הדעות הקדומות ולחוות בעצמכם את החיל הנהדר הזה, חיל טכנולוגי, מתקדם וחדשני עם המגוון הכי גדול בצה"ל של תפקידים להציע לכם, עם כוח אדם נפלא ומפקדים איכותיים, עם מסלולי פיתוח מקצועיים והשכלתיים מגוונים ועם מקצועות טכנולוגיים מבוקשים שאולי אפילו לא הכרתם, חיל שבו תוכלו ליהנות משירות משמעותי ומעניין שבסופו תשתחררו לאזרחות עם ניסיון תעסוקתי ומקצוע מבוקש.

© דובר צה"ל

לצד התרומה המשמעותית שלי בשרות המדינה, נתרמתי אף אני. השרות הצבאי, במסלול התפקידים שביצעתי, מילא אותי, העצים אותי, העשיר אותי והכשיר אותי להיות קצין טוב יותר ואדם ראוי יותר. את הקשיים למדתי להפוך לאתגרים, ואת פרקי הזמן המורכבים למדתי לראות במשקפיים בהירות יותר. תפיסת עולם זו, היא אשר הביאה אותי להתמנות למפקד חיל הטכנולוגיה והאחזקה בחודשים הקרובים.

עתה, במרחק פסיעה מן התפקיד והאתגר הבא שלי כקצין החיל הטכנולוגיה והאחזקה הראשי, תפקיד אליו שאפתי משך כל שרותי, אני מסב את ראשי לאחור בגאווה עצומה. החיל הזה, הוא הבית שלי, כשם שהוא ביתם של אלפי חיילים ומפקדים, אשר מוצאים בו את שליחותם שנה אחר שנה. לו ניתן היה להשיב את הגלגל לאחור, אין לי צל של ספק, שהייתי פוסע באותה הדרך ומכוון לאותה המטרה.

צבא ההגנה לישראל הוא הערובה המשמעותית ביותר לחוסנה של החברה הישראלית. כולנו, אתם ואני כאחד, חייבים להבטיח את חוסנו וקיומו, בכל דרך אפשרית ובכללה גם אמצעות תרומה בלתי מתפשרת לערך השרות.

ביום מיוחד זה, בשמי, בשם מפקדי החיל ובשם כל המשרתים בחיל הטכנולוגיה והאחזקה, אברך אתכם בברכת גיוס נעים, שרות משמעותי והגשמה עצמית.

בברכת גיוס מוצלח,

אל"ם מישל ינקו.

 

 

תגובות