פקודה אחרונה: משתחררי נובמבר עם טיפים למתגייסים . באדיבות דובר צה"ל

פקודה אחרונה: משתחררי נובמבר עם טיפים למתגייסים

חודש נובמבר עמוס בגיוסים ובשחרורים. לא מעט חיילים עולים על מדים בזמן שאחרים גוזרים את החוגר ונפרדים מהמערכת הצבאית. אך לפני שהמשתחררים הטריים טסים לטיול אחרי צבא או מתחילים ללמוד, הם עצרו הכל כדי לתת לכם את הטיפים שרק פז"מניקים אמיתיים יכולים לתת!

את הטיפים וההמלצות הכי טובות לפני הגיוס ניתן לקבל רק מאלו ששירתו וחוו בעצמם את המערכת הצבאית. דותן לבני, אוריה גולן ועמית כהן השתחררו במהלך חודש נובמבר אחרי שירות משמעותי, ולפני שהם ממשיכים לשלב הבא בחייהם, הם כאן עם כל הטיפים לגיוס!

עוד בערוץ על מדים פרוגי:

הטיפים של דותן לבני, לוחמת בגדודים המעורבים

בדרך להיות לוחמות בגדודים המעורבים? ברוכות הבאות! תתכוננו לשירות מאתגר פיזית ומנטלית שהולך לשנות אתכן מקצה לקצה. הנה כמה טיפים ממני אליכן:

1. טירונות נובמבר זו טירונות חורף, ועם כל האהבה שיש לנו לקיץ ולחום של המדבר, כמו שחם שם ככה גם קר מאוד! כדאי שתמיד יהיו לכן בגדים חמים בתיק וגם מומלץ שתחתמו על ציוד חורף בבסיס.

2. הטירונות היא החלק הכי קשה אבל הכי מדהים שתעברו בשירות, יהיו לכן המון רגעים של משבר וקושי אבל תאחזו בחברות שלכן. זה מה שמחבר ומגבש ביניכן הבנות, וגם מגבש אתכן עם הבנים.

3. כשאתן מתגייסות ללוחמה תמיד תזכרו את התשובה שלכן ל"למה אני לוחמת?" זה יפתור ויחסוך לכן כל כך הרבה מחשבות ותהיות.

4. הישיבות הכי טובות קורות בפינות ישיבה! אתן תשימו לב שרוב חיי החברה בטירונות ואפילו בסדיר סובבים סביב זה, תביאו גיטרה, רמקול ותעשו שמח.

© דובר צה"ל

5. תבינו ששירות קרבי ועוד מהסוג הזה הוא כמו פירמידה, כל אחת ואחת מכן הופכת להיות איזשהו חלק בפירמידה. אם מישהי אחת תמעד כל הפירמידה תיפול. תהיו שם אחת בשביל השנייה.

6. המקלחת הראשונה אחרי שבוע שטח זה הדבר הכי מדהים שתוכלו לחוות.

7. "קשה זאת אומרת אפשרי" - אתן הולכות לעבור כל כך הרבה דברים שלא תאמינו שעברתן אותם, תהיו בראש פתוח ותזכרו - אתן הולכות לעבור את זה ולהצליח.

8. "אין דבר העומד בפני הרצון" - כל עוד אתן רוצות את זה, שום דבר לא אמור למנוע מכן להצליח בשירות.

9. מנות חמות וחטיפים זה כיף וטעים - לא כולם מתחברים לאוכל הצה"לי.

10. "הסגולה היפה ביותר של המין האנושי היא להתאחד לשם מטרה משותפת" - כשתתגייסו תסתכלו ימינה ושמאלה, דתיים - חילוניים, שמאלנים - ימניים, עירוניים - מושבניקים, בנים - בנות, כולם מתאחדים לשם מטרה משותפת, והיא הגנה על הארץ.

© דובר צה"ל 

הטיפים של אוריה גולן, ששירת בחיל השריון ובחטיבה 7

מצאו את הדרך לאהוב את מה שאתם עושים - הרבה אנשים חושבים שטנקים זו "מכונה" מגושמת, מלוכלכת והרסנית. אבל האמת שונה מהדמיון. ההתלהבות והסקרנות שלי כלפי הטנק החזיקו אותי, והיו מבחינתי מקור למוטיבציה ברגעים הקשים כחייל וכמפקד. כשלא ישנים בלילות והאוכל קצת פחות טוב, כשאתה רץ כל היום על זמנים ונתון ללחץ משמעתי, אתה חייב לשאוב מוטיבציה כלשהי שתעזור לך להתמודד עם הסיטואציה הקשה.
כאדם סקרן, העבודה בטנקים וההתמקצעות שלי כטנקיסט הייתה מקור להרבה מוטיבציה. זה אמצעי הלחימה שלי. צריך לצאת מנקודת הנחה שאתאמן על הטנק ואשתמש בו בין אם ארצה ובין אם לא ארצה, כלומר עדיף לי להתעניין ולהתמקצע. לא רק שאקבל מכך מוטיבציה, גם אוכל להגן על עצמי בצורה אפקטיבית. לכן, אל תמעיטו בערכה של ההתמקצעות, זה יציל אתכם בקרב ובשגרה. הרבה יותר כיף לאהוב את מה שאתה עושה.

© דובר צה"ל

מצאו את האנשים שעושים לכם טוב - בכל שלב במהלך השירות הופתעתי לגלות כמה זה לא משנה מה אתה עושה, אלא עם מי אתה עושה את זה. תדעו לזהות מי הם השותפים שלכם לדרך. לי זה עזר מאוד בתקופות קשות, והפך זמנים טובים לבלתי נשכחים. הכל תלוי באנשים שאיתכם, לא משנה איפה תמצאו את עצמכם ולא משנה מה תעשו. לנו בשריון יש יתרון גדול כי החיל וחטיבה 7 בכלל, התברכו באנשים הכי טובים, תמצאו אותם ותהיו חלק מהם.

מאחל לכם שירות קשה, מאתגר ומלמד.

© דובר צה"ל

הטיפים של עמית כהן, לוחם בחטיבת גבעתי

ברוכים הבאים לחטיבה הסגולה! זכיתם! הנה כמה טיפים ממני אליכם שיעזרו לכם בשירות:

1. לוחמה זה משפחה, וגבעתי זו המשפחה הכי מלוכדת. זה לא מרגיש ככה בהתחלה, כי מרוויחים את המשפחה הזאת אחרי הרבה עבודה קשה, אך אל תוותרו, זה עניין של זמן.

2. אל תדאגו מרמת הכושר הגופני שלכם כרגע. יאמנו אתכם להכל! ואתם לא תאמינו לאיזה יכולות תגיעו. זאת תחושה מטורפת.

3. גם אם זה לא תמיד נראה ככה בהתחלה - למפקד תמיד אכפת מכם. כל דבר שהוא עושה הוא בסוף לטובתכם, סמכו עליו גם כשזה קשה.

© דובר צה"ל

4. אל תביאו אתכם דברים יקרי ערך. אתם ישנים בשטח ובאוהלים, אין סיבה לגרור אתכם את כל הבית. בסוף, זה ייזכר עבורכם כחוויה, להיות בלי כל הדברים שאתם רגילים אליהם בבית.

5. לא להיבהל מההתחלה. היא קשה, כי זאת המטרה של הטירונות - להפוך אתכם מאזרחים ללוחמים מעולים, ואתם מסוגלים לכך!

6. והכי חשוב - הכל תלוי בגישה! הכל זה בראש שלכם ובדרך שבה אתם מחליטים לחוות את השירות. תסתכלו מסביב, כמה אנשים חדשים, כמה חוויות חדשות. זאת תקופה שלא תחזור.

© דובר צה"ל

אחרי שלוש שנות שירות אני יכול להגיד בביטחון שלהיות לוחם זה שירות אחר, שירות מאתגר, מספק, שירות שאתה מכיר בו את החברים הכי טובים שלך, ושאתה נותן את הנשמה בשביל תחושת הביטחון של אזרחי המדינה. אני מאחל לכם הרבה בהצלחה!

 

 

תגובות