מתגייסים לשריון? בואו להתאהב בחטיבה עוד לפני הגיוס  . באדיבות דובר צה"ל

מתגייסים לשריון? בואו להתאהב בחטיבה עוד לפני הגיוס

תקופת הגיוסים של חודש מרץ כבר החלה, והיום (יום ב') מתגייס המחזור החדש של חטיבת השריון. חלק מהמתגייסים? בואו להתאהב בחטיבה דרך עיניהם של החיילים הוותיקים בחטיבה

יום הגיוס הגיע ושובצתם לחטיבת השריון, אך זו לא הייתה החטיבה ששאפתם להגיע אליה? אל תמהרו להתבאס. כך גם היה לאוראל ביאזי ועילי כוריאל, שני חיילי שריון וותיקים. כוריאל וביאזי התגייסו לחטיבת השריון, אך רצו להיות בחטיבות אחרות. מהר מאוד השניים התאהבו בחטיבה והם משתפים אתכם היום בתהליך השינוי שעברו.

עוד בערוץ על מדים של פרוגי:

אוראל ביאזי

אני אוראל ביאזי, בן 20 מירושלים. התגייסתי ביולי 2016 לחיל השריון. וכיום משרת במחלקת תצפית בפלוגה המסייעת שבגדוד 46, בחטיבת השריון 401. אבל בהתחלה הגיוס לא היה עבורי כלל וכלל. כשקיבלתי את השיבוץ לחיל, התאכזבתי שלא קיבלתי את השיבוץ לכפיר עליו חלמתי. בלשכת הגיוס סירבתי לעלות על האוטובוס לשיזפון, ולאחר שיחה עם קצין המיון החלטתי להישאר בבקו״ם בתקווה שהשיבוץ שלי ישונה.

© דובר צה"ל
 
באותו השבוע שנשארתי בבקו"ם,  באחד הערבים, עם ההזדמנות האחרונה שניתנה לי לעלות על אוטובוס לשיזפון ולהפוך שריונר, מספר חיילים ותיקים מהחיל הגיעו לשוחח איתי. הם הסבירו לי באריכות על מסלול ההכשרה והחברים שמצפים לי, והדגישו-  רק מי שבפנים יכול להבין. במבט לאחור אני מודה להם ומבין עד כמה צדקו. כמו כלל החיילים בחיל, גם אני עברתי הכשרה של טירונות ואימון מתקדם. הימים הראשונים לא היו פשוטים עבורי כלל, המסגרת הצבאית והמקום החדש היו זרים לי ושונים מכל מה שהכרתי לפני.  אולם, החברים הטובים שהקיפו אותי -  תמכו, עודדו והקשיבו, ויחד עברנו את התקופה הזו בהנאה.
 
© דובר צה"ל

עוד בתחילת הטירונות ידעתי שארצה להיות בפלוגה המסייעת. הפלוגה המסייעת מחולקת לשלוש מחלקות - מרגמות, תצפית וסיור. הייתי סקרן לגלות על עשיית הפלוגה המסייעת, שנראתה לי מאתגרת ומעניינת. שאפתי להגיע לשם. היום אני מאושר על המקום שלי במשפחת המסייעת, מצאתי חברים לכל החיים ואני לא מצטער לרגע על הבחירה. לא הייתי מוכן להיות בשום מקום אחר.
 
למתגייסים החדשים, הייתי ממליץ להגיע בראש פתוח. בדיוק כפי שנאמר לי - רק מבפנים אפשר להבין את העוצמה והמשמעות של החיל. אני יכול להגיד בלב שלם שאני, וכך גם אתם, תצאו מפה עם ארגז כלים עצום וחברים לכל החיים. מצפים לכולכם.

עילי כוריאל

הם יסתכלו עליכם ולא יבינו. מי הם האנשים האלו, שנשארים ערים עד אמצע הלילה (ולא מעט פעמים גם אחרי) ודופקים על זחלי טנקים עם פטישים? איך לא אכפת להוא שם שהידיים שלו מלאות בגריז? 
גם אני לא הבנתי בהתחלה. כמלש"ב, התמיינתי לכל מיני יחידות קרביות והייתי מופתע מהשיבוץ לשריון.
 
האווירה בשריון היא אגדה בצה"ל. ההומור הוא חלק בלתי נפרד מההוויה וכולם מסכימים שאין דבר שעוזר לעבור את הרגעים שנראים בלתי אפשריים כמו חברים, צחוקים ושירים. נסו לעבור את ערב שבת בשיזפון עם הסיפורים והשירים ותבינו כמה אין לחיל השריון תחליף. בפרט חטיבה 7 המפוארת, שמפורסמת בחיל בזכות הסטנדרטים שלה, ה"רעל" של החיילים שלה ובנכונות לעבור הכל, אבל הכל עם חיוך רחב על השפתיים.

© דובר צה"ל
בואו לשריון אם אתם לא מפחדים להתלכלך. קל זה לא יהיה. בואו לשריון, ותקבלו משמעות לשירות. לאו דווקא מטקסים על מדי א', אלא מסיפוק של עבודה שנעשתה כמו שצריך על מדי ב'. כמעט כל מי שתעריכו יהיו אנשים שמתייחסים ברצינות לעבודה שלהם. בואו לשריון, תהיו אלו שמדביקים את האחרים בהתלהבות לתרום - ובגאווה להיות מי שסוחב חלק גדול מה"אלונקה" הצבאית הכללית.

© דובר צה"ל
 
טיפ אחרון: הדרישות גבוהות, אבל הצבא, ככלל, מצליח לזהות ולקדם אנשים מתאימים לתפקידים שמגיעים להם. העבודה הקשה תשתלם ותתבטא גם בהפחתת העומס ככל שהשירות שלכם מתקדם.

יאללה, מי לא מפחד?

תגובות