סוף סוף: הסמארטפון הראשון בעולם בעל מסך גולש. צילום: צילום מסך מהסרטון

סוף סוף: הסמארטפון הראשון בעולם בעל מסך גולש

שמועות רבות התרוצצו בעולם הסלולר, נתינת רמזים והצצות, וסוף סוף הוא מגיע: סמסונג הכריזה באירוע שהתקיים בברלין על מכשיר חדש בעל מסך צדדי גולש, ראשון מסוגו. כל הפרטים

לפני מספר חודשים, סמסונג הציגה פרויקט של מסך חדש הנקרא "Youm", שלו, בתוספת למסך הרגיל, יהיה מעין מסך צידי, שנראה כאילו גולש מהמסך הראשי. מאז, הועלו שאלות רבות בקרב חובבי הטכנולוגיה, איזה מכשיר חדש סמסונג עתידה להציג, ויש לנו תשובה: ה-Galaxy Note Edge.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז יש מסך צדדי– פיצ'ר מדליק או חסר שימוש? כנראה שמאוד שימושי. המסך הצדדי יוכל להכיל קיצורי דרך לאפליקציות שימושיות כמו השעון ואפשרויותיו, פנס ועוד. כמו כן, יוכל להציג התראות ושעה (כשהמכשיר נעול) ואף טקסט, גם בעת גלישה ושימוש באפליקציות. בנוסף, תוכלו לבחור אפליקציות ולשים להן קיצורי דרך המסך, שנועד גם לדפדוף בין העמודים השונים בטלפון.

מספר השימושים למסך גדול מאוד, וכולל בתוכו גם צילום כשכפתורי השליטה על המצלמה נמצאים במסך הצידי. מי שחשב שנגיעות במסך ללא כוונה יכולות להוות בעיה – אין מה לדאוג, סמסונג חשבה גם על זה, והוסיפה תכונה למסך לזהות נגיעות מקריות ולא לפעול.

רגע ההכרזה 1:16:00
 

כעת נעבור לפרטים הטכניים. המכשיר, כשמו כן הוא, מסדרת ה-Note, ומבוסס על הנוט 4 שהוכרז גם באותו אירוע השקה. רזולוציית המסך היא 2,560x1,600, כאשר המסך הצדי מוסיף 600 פיקסלים למסך. המכשיר מגיע עם מעבד ה-Snapdragon 805 או עם שבב ה-Exynos 5433.

למכשיר מצלמת 16 מגה-פיקסל, והוא מבוסס על אנדרואיד 4.4. ואיך לא, אולי הכי חשוב, ה-S-pen מתלווה גם הוא למכשיר. אך עם זאת, סוללת המכשיר, (קיבולת של 3,000mAh), חלשה במעט מזו של הנוט ארבע, (קיבולת של 3,220 mAh).

© מהסרטון

מה דעתכם? האם סמסונג הביאה מהפכה עולמית, או שמא דבר שיחלוף בתור זמן קצר?

תגובות