מתפתח: המכשיר המודולארי של Google בקרוב בהשקה. פייסבוק

מתפתח: המכשיר המודולארי של Google בקרוב בהשקה

בחודשים האחרונים, אנחנו שומעים על חברת Google רבות בהבטחות לטלפון מודולארי שמבטיח להיות מיוחד במינו. המכשיר יאפשר לנו להרכיב טלפון לפי בחירתנו. מגניב?

המכשיר, יאפשר למשתמשים להרכיב את המכשיר שלהם ממש כמו "לגו" ולהתאים אותו לצרכיהם הפרטיים. משתמשים יוכלו להחליף רכיבים, לשדרג את הטלפון ולתקן חלקים פגומים, וכל זאת ללא צורך להחליף את כל הטלפון ואפילו מבלי לכבות אותו. תחשבו על זה, במהלך צילום תוכלו להחליף את סוג המצלמה בכמה רגעים-לנו זה נשמע מבטיח.

יתר על כן, לפי החברה שלד הטלפון יוכל לשמש לנו לפחות כ-5 עד 6 שנים, השלד יהיה מאובזר בחומרה בסיסית שתדע להתקשר עם הרכיבים החדשים שנרכוש ונרכיב לו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© פייסבוק

למודולארי שלנו, נוכל לבחור: מסכים בגדלים שונים, סוגי מצלמות מיוחדות כולל רכיבי מצלמה תרמית, אנטנות לויין או רדיו, סוללה נוספת למכשיר ואפילו חיישן המודד את רמת החמצן והסוכר בדם. את מכירת הרכיבים שנוכל לרכוש על מנת לבנות את המכשיר מתחילה לתכנן ולבצע חברת Google, אך החברה מקווה כי חברות נוספות בשוק יחלו לבנות ולהוציא לשוק רכיבים על מנת לשדרג אתהטלפון המודולארי שלה.

חברת Google פרסמה עד כה כ-12 סוגי גדלים שונים שנוכל לבחור למכשיר שלנו ולחבר כמעיין אריחים שיתקשרו זה לזה באמצעות מגנט חזק9 שמובנה בהם. עם זאת, חברת Google מציעה כ-3 סוגים עקרים של שלדים שונים, האחד הוא מיני בגודל של כ- 4 אינץ' בערך. השני, הוא גדול ביחס לשוק הסמארטפונים ועומד על כ-5 אינץ' בערך. השלד השלישי הוא כבר פאבלט שיעמוד על כ-6 אינץ'.

© פייסבוק

צעד נוסף לקראת ההשקה הצפויה ב-2015 שהתרחש לפני כ-חודש פורסם על ידי פאול אמרנקו, ראש הפרויקט בקבוצת המחקר והפיתוח של החברה (ATAP) ,שהאב-טיפוס יוצג בכנס המפתחים השני שיתקיים ככל הנראה בחודש דצמבר (12). בנוסף, סיפר פאול על מערכת חדשה Android L שתאפשר לאוהבי האנדרואיד החלפת רכיבים על המכשיר המודולארי למעט המעבד והמסך. למעשה, נוכל במהלך צילום להחליף חיישן מצלמה וכפי שציינתי קודם, מבלי לכבות את המכשיר, מה שיקל מאוד במקרה הצורך.

לאחר ההשקה הודיעה חברת Google כי היא מתכוונת לפתוח חנות אינטרנטית ב-Android, בדומה ל-Play store שתאפשר לנו לרכוש רכיבים חדשים ומעניינים למכשיר המודולארי. 

תגובות