כסף בלחיצת כפתור קטנה? עבדו עליכם ובגדול. צילום: נועה ריינה

כסף בלחיצת כפתור קטנה? עבדו עליכם ובגדול

אם היו אומרים לכם שאתם יכולים לקבל מוצרים בסכומים של כאלף שקלים בתמורה לזה שתעקבו אחרי עמוד באינסטגרם, הייתם מאמינים? בואו לשמוע את הסיפור המלא

לפני מספר ימים החלו להופיע פרסומים רבים באינסטגרם שמשכו את כולם מסיבה אחת פשוטה – דברים חינם. נפתחו עמודים רבים לכבוד ה-Black Friday, ולמי שלא מכיר, זהו יום הקניות הגדול ביותר בארצות הברית. בעמודים הבטיחו החברות והרשתות הגדולות (וביניהן אמריקן איגל, ויקטוריה סיקרטס, בילאבונג, איביי, אמזון, נייק, אייץ' אנד אמ, פוראבר 21 ועוד) לאלפי העוקבים הראשונים שלהם שוברים בעלי סכומים לא קטנים לקנייה ברשתות.

גולשי האינסטגרם התבקשו לעשות צילום מסך לעמוד, לתייג את העמוד ולחכות להודעה. לפי מה שהובטח, אמורה הייתה להישלח הודעה לכל העוקבים ובה פרטים לגיפט קארד עם הסכום המובטח. העמוד של ויקטוריה סיקרסטס, לדוגמא, הבטיח ל25 אלף העוקבים הראשונים כרטיס הכולל 350 דולר, שזה קרוב ל 1,300 ש"ח. נשמע לכם הגיוני? כי לנו לא ממש.

טוב מדי מכדי להיות אמיתי?
טוב מדי מכדי להיות אמיתי? © אינסטגרם

    עוד בערוץ דיגיטל של פרוגי:

אנשים רבים לא האמינו לעמודים, אך העמודים החלו לצבור תאוצה במהירות אדירה ולהגיע לכמות עוקבים ענקית. החלו להפתח עוד ועוד עמודים לחברות המוכרות, ואפילו נפתחו מספר עמודים לחברות בארץ. בגלל שהעמודים נפתחו סביב תקופת יום שישי השחור, אנשים התפתו להאמין שאולי לכבוד האירוע, העמודים אכן נכונים והם יקבלו את הגיפט קארד שהובטח להם, אך לשווא.

לאט לאט, במהלך שלשום (ג') ואתמול (ד') החלו להשתנות עמודי האינסטגרם. העמוד של נייק שהבטיח לגולשיו 250 דולר, נהפך פתאום לעמוד של צלם כלשהו, העמוד של ויקטוריה סיקרטס נהפך לעמוד של אדם פרטי, ועוד. התברר שכל עניין התיוגים והפרסומים של החברות היה תרמית אחת גדולה כדי לגרום לאנשים לעקוב אחריהם, ואז הם תכננו לשנות את שם העמוד למה שהוא באמת נפתח בשבילו. אנחנו חושבים שזה רעיון באמת גאוני, אבל זאת לא הדרך.

כן, זה אותו עמוד. הבעלים המקוריים
כן, זה אותו עמוד. הבעלים המקוריים © אינסטגרם

הגולשים הכועסים שהבינו כי עבדו עליהם החלו להגיב תגובות זועמות ולבקש פיצויים. אנשים רבים החלו לכתוב כי אם הם לא יקבלו את הכסף שהובטח להם, הם יתבעו את בעל העמוד. אנחנו לא באמת חושבים שהם יעשו זאת, אך נשמח לראות אם זה יתפתח מכאן. מוסר ההשכל שלנו להיום, הוא שתהיו חכמים אל תאמינו לכל דבר שאתם רואים.

תגובות