טור אישי על תחרות הרובוטיקה הארצית. באדיבות #43 הרצליה

טור אישי על תחרות הרובוטיקה הארצית

התחרויות המחוזיות של FLL כבר התקיימו, ועכשיו הגיע הזמן להסתכל על תחרות הארצית. עד שהיא תגיע, יעלו לאתר טורים אישים של חלק מהקבוצות. קראו

רובוטיקה. FLL. אומר לכם משהו? יכול להיות שכן ואולי לא, אך הנה קצת הסבר. First הוא ארגון שעומד בראש התחרות הזאת, ובעצם מטרתו היא לעודד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה. מדי שנה יש תחרויות בשלושה מסלולים: FLL, JR.FLL וגם FRC. אנחנו נעסוק ב-FLL.

 

השנה, הנושא של FLL הוא לא פחות מאשר למידה - World Class. החלטנו לתפוס את קבוצת "Legowl" מספר 43# לשיחה קטנה על איך שהם עובדים. לפני הכל הם סיפרו לנו שהם 10 תלמידים בכיתה ח' מבית הספר "יד גיורא", הרצליה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ספרו לנו מעט על הרובוט שלכם.

"הרובוט שלנו ייחודי מכיוון שהוא מאוד מסובך בפשטות שלו - קל מאוד לתכנת אותו, והקלנו כמה שאפשר על החלפת זרועות בזמן שהרובוט נוסע על המגרש. הוא גם מאוד מהיר ומדויק, וזכה בגביע "מקום ראשון ביצועי הרובוט" עם 405 נקודות ו-"מקום שני כללי" בתחרות האזורית. למרות הגודל שלו, הוא יכול לעבור בכל החרכים הצרים בלוח ולעשות 559 נקודות, לקראת התחרות הארצית".

מדי שנה, על כל קבוצה יש את הצורך להכין פרויקט ובעצם לחקור בנושא מסוים. שאלנו אותם על הפרויקט שלהם ומה הם החליטו לחקור והם אמרו לנו כי "הפתרון שלנו הוא לימוד שפת הסימנים בעזרת משחק אינטראקטיבי המשתמש בטכנולוגית ה-Kinect. השחקן מגיע לאי שיש בו שבט של חירשים שמדברים רק בשפת הסימנים. על מנת לשרוד הוא צריך ללמוד את שפת הסימנים. הקינקט מזהה את תנועות הידיים שלך ואומר עד כמה דייקת בתנועה ואם עשית נכון/טעית.

© באדיבות #43 הרצליה

לאחר שלומדים מילים, 'המאמן' מבקש ממך ליצור צירופים ונותן לך פידבק על ביצועיך. למדתם כמות מסוימת של מילים? נפתחים משחקים לתרגול המילים. בנוסף, קיימות אפשרויות של פגישה עם אנשים, משחקי מולטי-פלייר, חוץ מזה תהיה גם אפליקציה של מילון תלת-ממדי עם המילים שהשחקן למד במשחק.

יתרה על כך שהפתרון מלמד, הוא בעל ערך מוסף. אם רוב אוכלוסיית העולם תדע את שפת הסימנים החירשים יוכלו להיות עצמאיים ולתקשר עם אנשי רווחה שהם צריכים כדי לחיות חיים נורמטיביים, כמו כל אחד. לארצי אנחנו מפתחים אב טיפוס של המשחק, משפרים את השיתוף ומשפרים את הפרזנטציה".

המחוזי היה לפני זמן מה - עדיין הכל טרי בראש. ספרו לנו על היום הזה

"זאת הייתה התחרות הראשונה שלנו. האמת שבהתחלה לא ממש ידענו מה לעשות. לילה לפני התחרות, לא ממש ישנו. היינו צריכים להגיע לבית ספר בשש וחצי, ובדקנו לפחות שמונה פעמים שכל הציוד נמצא ויצאנו לדרך. באוטובוס היה ממש כיף, שרנו וממש היינו באווירה טובה יחד עם עוד שתי קבוצות מיד גיורא שהתחרו (ולצערנו לא עלו).

הגענו לאולם והתחלנו לסדר את ה"פיט". הכל היה נורא צפוף והיינו לחוצים. המריצים הלכו להתאמן על שולחן אלומיניום, כמה בנות נשארו לסדר והשאר טיילו ושמעו מחקרים של קבוצות אחרות. במהלך כל התחרות צרחנו כל הזמן ואנחנו חייבים לציין שכנראה זאת הייתה החלטה שגויה, כי נכנסנו לחדרי השיפוט עם קול צרוד".

© באדיבות #43 הרצליה

היינו חייבים לשאול איך זה היה לעלות, הם ענו שזה היה ממש כיף והם שמחו. אחת הילדות סיפרה לנו כי "המורה שלי שאל אותי "בכית היום?" כי אני כל הזמן בוכה. ואמרתי לא "עדיין לא" אז הוא אמר ש"תיכף אני אבכה מאושר".

לעבוד למחוזי קצת שונה מלעבוד לארצי. מה שיניתם?

"אנחנו כבר יודעים איך לעבוד טוב יותר, איך להתאמן על פרזנטציות ובכללי אנחנו יודעים איך התחרות מתנהלת. הכי חשוב זה ליהנות מהתהליך המדהים הזה!"

תחת ענן השיתוף, מה עשיתם בכדי להעצים את הידיעה על הקבוצה ועל הנושא שלה?

"עשו עלינו כתבה בעיתון צומת השרון, אנחנו נשתתף בתוכנית אירוח בערוץ 1, שיתפנו למומחים רבים ששלחו לנו מכתבים מה דעתם על הפתרון, הסברנו בבתי ספר, ביניהם כיתת מצוינות 2000 מבית ספר אלון, וכרגע אנחנו עובדים על השיתוף ומנסים להגיע לשיתוף עולמי". 

 

שאלנו אותם אם הקבוצה גוזלת מהם המון זמן והם ענו ש"כן, ברור שבשביל להצליח אנחנו צריכים להשקיע "ולבזבז" זמן מהחיים שלנו בשביל הקבוצה. כל השבוע אנחנו נמצאים ברובוטיקה. אנחנו סוגרים את בית הספר".

אם אתם צריכים לבחור נושא שנה הבאה ל-FLL מה הנושא יהיה?

"בעלי מוגבלויות".

היה חשוב להם להגיד לנו כי יש לקבוצה שלהם גם פייסבוקאתראינסטגרם וגם יוטיוב. מוזמנים להיכנס.

תגובות