Hacking Generation Y - מגיע גם לארץ. מתי ואיפה?. צילום: פרטי

Hacking Generation Y - מגיע גם לארץ. מתי ואיפה?

זה לא נדיר לשמוע בשנים האחרונות על נערים שפיתחו אפליקציות או מוצר חדשני וקיבלו על כך סכום לא מבוטל של כסף או הצלחה. תחרות מיוחדת בנושא התפתחות טכנולוגית צעירה - רוצים גם?

לעשות סטארטאפ כיום בחברה כמו שלנו, זה דבר מבורך ואף מסוגל לסדר כמה בעיות כלכליות בחיים שלכם. מעבר לכסף, מדובר בדברים שעלולים להכריע על העתיד שלכם כמתכנתים ואף כעובדים בתעשיית ההייטק. בקרוב מאוד, תתרחש תחרות שפונה אל בני נוער ומאפשרת להם לגשת לעולם גדול שכזה. מתי ואיך?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"אנחנו הקמנו את Hacking Generation Y לפני ארבעה חודשים כאשר הייתי בסיליקון וואלי - שם עבדתי אצל פרופסור דן אריאלי על פרויקטים בתוך גוגל. תמיד הייתי מאוד קשור ליזמות" מספר לנו מיכאל מטיאס - יוצר ומייסד האירוע, "ובעצם אני וכמה חברים יצרנו האקתון לצעירים".

האקתון זה אירוע או מרתון של 36 שעות של תחרות תכנות. רוב ההאקתונים פונים למבוגרים ולא לצעירים, אך הוא רצה לעשות תחרות שכזאת לבני נוער, כאלו שמסוגלים לחשוב מעבר לקופסה, והכל התרחש בסיליקון וואלי. בערך שבועיים אחרי שהעלו את הרעיון הזה, היה להם 1200 בקשות של צעירים להשתתף בתחרות. היו להם 30 חברות שנתנו להם חסות.

"הרעיון מאחורי השם הזה, Hacking Generation Y, אומר שאנחנו עושים האקינג לדור שלנו - דור פייסבוק. ה-Y מתייחס לדור העדכני", הוא מספר לנו.

אם נגיע לאירוע, מה נראה?

"אנחנו מכניסים לאותו האולם את כל ה-450 תלמידים שמתחלקים לקבוצות קטנות. במשך 36 שעות כל קבוצה מקודדת דברים בלי הפסקה ויוצרת אפליקציה או תכנה, פרויקט שלם משלב שהם הוגים את הרעיון ועד לשלב הסופי. בסוף כל קבוצה מציגה את התכנה שלה בפני השופטים והקבוצות המנצחות מקבלות פרסים שיכולים להיות פרסים כספיים, הצעה להשקעות במיזמים שיקימו, הצעות לעבודה וכדומה. במהלך האירוע יש פעילויות מגניבות כמו מלחמת מים בסוף התחרות ויוגה ב-4 בבוקר. בישראל מקווים לראות באירוע את 450 התיכוניסטים הכי טובים. אפשר להגיע בתור קהל".

הוא מוסיף ומספר לנו שהסיבה שהם עושים את זה, זה בשביל לעורר מודעות לנושא ההתפתחויות הטכנולוגיות וההזדמנויות בתחום ההיטק לבני הנוער, "תלמידים מאונברסיטאות יש בשפע, אבל, יש כל כך הרבה כישרון בקרב צעירים שאין להם את המקום להביע את עצמם - זאת הפלטפורמה שאנחנו מציעים להם".

איך משתתפים אם רוצים לקחת חלק בתחרות הזאת?

"באתר שלנו יש את האפשרות להירשם לאירוע. בשביל להירשם לתחרות צריך לכתוב על עצמך פרטים, דברים שעשית בעבר, תחומי עניין וכדומה. אנחנו מנסים להביא את הכי טובים ואלה עם התשוקה לנושא" הוא מספר לנו, "אנחנו רוצים אנשים שמאוד אוהבים טכנולוגיה. ממעצבים ועד למתכנתים, אנחנו מחפשים אפילו יזמים לכל הקבוצה - כי זה מוסיף המון".

האם יש קשר בין האקתון הזה לבין הסרט "לדפוק התמחות"?

"כן" צוחק וממשיך, "אני מאוד אהבתי לראות את הסרט הזה. בגלל שחלק מההתמחות שלי עבדתי בקמפוס של גוגל בקיץ שעבר, זה היה נחמד. אנחנו רוצים להראות את הרעיון שיש פה נערים מתחת לגיל 18 ולהוכיח שיש פה באמת נערים ונערות ממש מוכשרים".

שאלנו אותו אם יש עוד האקתונים מתוכננים לעתיד והוא אמר כי "ברור, לאחר שעשינו את זה בסיליקון וואלי פנו אלינו מג'מייקה ועשינו את זה גם שם - היה מעולה. עוד מעט, בזמן שיהיה פה בארץ את האקתון - יהיה גם בהודו באותם הימים. כך שזה יוצא שיש שני אירועים בו זמנית. אנחנו רוצים לדחוף את הנושא הזה בארץ, כי פה במיוחד יש בני נוער שמתאימים". 

מיכאל לא לבד בסירה הזאת. יש לו שני שותפים שעובדים על הנושא - מיקי חסלבסקי ואידו ג'ינו. אידו בן 17 וגייס כבר $300,000 מדוב מורן לסטאראטפ שלו, וכרגע מגייס $1,000,000. הוא פרש מתיכון ומסיים את הטכניון שנה הבאה. מיקי (21) כרגע בצבא לקראת שחרור וכבר יזם שני סטארטפים. את הראשון, המכבסה, הוא מכר. הוא גם הרצה בTEDx Youth של יוסי ורדי!

אם חשבתם שאתם לא מתאימים לדברים שכאלו, כדאי שתשמעו את מיכאל מדבר ב-TED בסיליקון וואלי, הוא יצליח לשכנע אתכם:

 

לכל הפרטים אפשר להיכנס לאתר של התחרות. למה אתם מחכים? רוצו להירשם!

תגובות