"אחת מעשר חברות המשחקים הגדולות בעולם", TabTale. ShutterStock

"אחת מעשר חברות המשחקים הגדולות בעולם", TabTale

חברת המשחקים tabtale היא חברה ישראלית שיוצרת משחקים וירטואליים לילדים, החברה מצליחה מאוד בכל העולם ובימים הקרובים תגיע ל650 מיליון הורדות. כל הפרטים

חברת TabTale היא חברה שבסיסה בישראל אך פועלת במדינות רבות כגון: ארה"ב, סין, בולגריה ועוד. החברה עושה משחקים וספרים אינטראקטיביים לילדים. נכנסנו פנימה, לתוך החברה והבאנו לכם ראיון בלעדי עם אלינור שפס, מנהלת פיתוח עסקי ומנהלת התקשורת בחברה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

איך הכל התחיל? איך בא הרעיון לעשות דבר כזה?

"חברת TabTale הוקמה בישראל לפני פחות מחמש שנים. מייסדי החברה הם שגיא שליסר (ששימש כמנכ"ל), אורן קושניר (יו"ר) וניר בז'רנו ,(CTO) והם החלו לפתח אפליקציות להורים שחיפשו אפליקציות איכותיות לילדיהם, ולא מצאו. כיום החברה מונה 250 עובדים בישראל, בארה"ב, בסין, במקדוניה, בסרביה, באוקראינה ובבולגריה".

מה החברה עושה ואיפה היא פועלת?

"החברה מפתחת משחקי מובייל לילדים (תחת שם המותג TabTale) ומשחקי קז'ואל לצעירים ולמבוגרים (תחת שם המותג Crazy Labs). את המשחקים היא משווקת ברחבי העולם באמצעות חנויות האפליקציות ITunes, Google Play, אמזון וכן בהתקנה מוקדמת על טאבלטים (דוגמא- Kurio).

45 מיליון משתמשים משחקים במשחקי החברה מידי חודש. עיקר השחקנים מגיעים מארה"ב ומדינות דוברות אנגלית. עם כי לחברה יש בסיס אוהדים חזק גם בערב הסעודית. עד היום החברה פיתחה ושיחררה מעל ל-350 משחקים ואפליקציות. בימים הקרובים החברה גם תעבור את רף ה- 650 מיליון הורדות של המשחקים (אתם יכולים לראות את הקאונטר באתר החברה)."

למה את חושבת שעדיף לי להוריד משחק דווקא מכם ולא מכל מפתח אפליקציות אחר?

"TabTale היא חברה יוצאת במינה ממספר סיבות - קודם כל, TabTale נחשבת היום אחת מעשר חברות המשחקים הגדולות בעולם, מבחינת היקפי הורדות. זו החברה הישראלית היחידה ברשימה. תוכלו לראות ברשימה מול מי אנחנו מתמודדים.

© ShutterStock

שנית, "TabTale" נחשבת היום המפתחת הישראלית המובילה בעולם האפליקציות. בנוסף, "TabTale" הוקמה כדי לפתח משחקים ואפליקציות לילדים. אך ככל שהילדים שמשחקים במשחקים שלנו מתבגרים, המשחקים שלנו מתבגרים איתם. לכן היום אנו מציעים משחקים לכל הגילאים, תחת המותג העצמאי Crazy Labs. מעטות חברות המשחקים בעולם שבחרו להתמקד קודם כל בילדים. בדרך כלל התהליך הוא הפוך ובו מפתחים משחקים למבוגרים אשר גם ילדים משחקים בו (למשל אנגרי בירדז)."

מהיכן מגיעה ההשראה או הרעיונות למשחקים?

"הרעיונות למשחקים מגיעים מכל מקום - רעיונות של המשתמשים שלנו (אנו מזמינים את המשתמשים וגם את קוראי פרוגי כמובן לשלוח רעיונות למשחקים). בנוסף כל העובדים מוזמנים להציע רעיון למשחק ואם הרעיון מוצלח - אנו מאמצים אותו. המשחקHungry Nerds  הוא דוגמא לרעיון למשחק שהגיע מאחד העובדים. מקור נוסף לרעיונות למשחקים הוא הילדים שבחיינו. כל המשחקים שלנו נבדקים על ידי הילדים של העובדים. הם עושים זאת בהנאה גדולה, ואנו מיישמים חלק גדול מהפידבקים שהם נותנים."

מהו החזון של החברה, מטרות?

"חזון החברה הוא להמשיך לצמוח לעולמות משחקים נוספים בעולם המובייל. תחילה פיתחנו משחקים לילדים (מהמותג TabTale) ובהמשך החלנו לפתח משחקים קז'ואל לכל הגילאים (מהמותגCrazy Labs ). כעת אנו כבר עובדים על התחום החדש - פיתוח משחקי סימולאציה. ההשקה של קו המשחקים החדש צפויה בחצי השנה הקרובה. כבר היום TabTale נחשבת אחת מעשר מפתחי המשחקים הטובים בעולם מבחינת הורדות. אנו מאמינים שעם הצמיחה לעולמות משחקים נוספים נטפס מעלה ברשימה."

לכבוד קוראי פרוגי,
קיבלנו גישה למשחק שיצא ממש לאחרונה, ורק מי שבארץ יכול לראות!
כנסו להוריד!

תגובות