The Witcher 3 - שווה את הציפיות או אכזבת השנה?. צילום: צילום מסך מהסרטון

The Witcher 3 - שווה את הציפיות או אכזבת השנה?

בכל פעם שדיברו על המשחקים שייצאו ב-2015 אותו הזכירו ראשון. אז מה הופך את the witcher 3: the wild hunt למשחק שכל כך הרבה זמן חיכינו לו, והאם הוא ענה על הציפיות?

אוקיי, הנה מגיע הרגע לו חיכינו המון זמן. The Witcher סוף סוף הגיע. למי שלא יודע, או שחי במערה בשנה האחרונה, The witcher הוא הסיבה החדשה ביותר (וגם הטובה ביותר) למה זה טוב להיות בעל קונסולת דור חדש. אז אם אתם עוד מתלבטים אם כדאי לכם לקנות אותו או לא, הכתבה הזו מתאימה בדיוק בשבילכם. שנתחיל?

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

קצת רקע

אז מה זה בכלל וויטצ'ר? אי שם במיתולוגיה של המשחק, מלומד כלשהו השתמש בכוחות מסתוריים כדי להביא לעולם את הכוח המסוכן ביותר: קסם. זה גרם למפלצות להופיע בעולם והיחידים שיכלו להביס אותם היו ה"וויטצ'רים" - הגיבורים שלמדו את כוחות הקסם כדי להביס את המפלצות. וכעת מגיע ה-wild hunt, צבא לילי של יצורים מסתוריים החוטפים ילדים קטנים לארצות לא ידועות, ואולי אף הופך אותם לחלק מצבע המתים שלהם. יש אפילו שמועות שהגעתם מסמנת את בוא הקץ. וואו, עוד לא התחיל הסיפור וכבר נכנסנו לעלילה.

 

המשחק מגולל את סיפורו של גראלט, אחד מאחרוני הוויטצ'רים בעולם, אשר אליו מתלווה תלמידתו סירי (ciri) כדי לחפש את אהובתו ינפר (yennefer), לאחר שחלם על אזהרה שנתנה לו בבית הספר לוויטצ'רים לפני שנים רבות (ככל הנראה מסר מההווה, כי אז הוא לא הכיר אותה). יותר מזה לא נספר לכם, אבל אתם יודעים שהתחברתם כבר.

קצת על המשחק

וויטצ'ר מתרחש בעולם פתוח, שנקודת המבט שלו היא מגוף שלישי. בעולם הפתוח הזה אפשר לעקוב אחרי קו העלילה הראשי, לאסוף collectibles ולהשלים קווסטים צדדיים, כמו בכל משחק rpg רגיל. העולם הפתוח בוויטצ'ר נחשב למציאותי ביותר בסדרה, והוא מכיל מגוון רחב של סביבות כגון יערות אפלים, מדברים חשופים ופתוחים ואף מטרופולין תוססת עם מקומות רבים להסתתר.

© מהסרטון

אז מה מייחד את הוויטצ'ר? הכוח החשוב ביותר של הוויטצ'ר הוא סימון אותות במהלך קרב. כאשר נכנסים לקרב, בין אם נתקלים בבריונים לצד הדרך או שיש צורך להציל חפים מפשע ממפלצות, כשאתה נלחם, אתה יכול לסמן אותות מסוימים דרך גלגל הנשקים שלך. כל אות מסמל משהו אחר. אות אחד יכול לגרום לשחקן להיות בלתי פגיע, בעוד אות אחר יכול לגרום לאויב לבעור ולאבד נקודות חיים נוספות עם כל רגע שעובר. אך תזכרו, לכל קסם יש מחיר.

במפלצות תיתקלו כמעט בכל צעד בדרך. הן רודפות את כל מפת ממלכות הצפון (ככה קוראים לאזור בו המשחק מתרחש, אגב) ותפקידן? למרר לכם את החיים. ניתן לראות במשחק טרולים, גריפינים, אוכלי-גופות מבעיתים ועוד רבים וטובים (כולם אגב בגרפיקה כה מדהימה שתוכלו לראות את הדם נוטף מהשיניים של הטרולים). כפי שתלמדו תוך כדי משחק, לכל מפלצת יש נקודות חוזק וחולשה, יש מפלצות חזקות וחלשות, מגושמות ומהירות, וכדומה.

© מהסרטון

בנוסף הגרפיקה המכנית של המשחק מדהימה בכל צורה שיש. בין אם אתה דוהר על הסוס המפורסם של גראלט, roach, ובין אם אתה נלחם בכמה טרולים שחוסמים את דרכך, אתה תראה את כל המשחק יותר חלק וזורם מאי פעם. מכניקת הקרבות מזמן עברה את הקודם בסדרה, ואתה בכל דרך וצורה מרגיש כאילו הקרב אמיתי (נו טוב, חוץ מזה שטרולים לא קיימים במציאות וכנראה שגם לא וויטצ'רים, ומזל).

אחד מהדברים שקורים המון פעמים במשחקי rpg זה שיש פי 50 יותר משימות צד ממשימות עלילה, ועד שסיימנו חלק כל כך קטן מהמשימות צד, שכחנו כבר מה קרה במשימת עלילה האחרונה. וויטצ'ר מוצא את האיזון המושלם בין לתת לשחקן דברים לעשות כל זמן, כל הזמן, לבין לתת לשחקן גם מרחב נשימה ותחושה שאין עליו עומס.

אז מה אני חשבתי?

בעיניי, הוויטצ'ר 3 הוא המשחק הכי טוב שראיתי בכמה שנים האחרונות, ולא סתם. הדרך בה הוא משלב מוטיבים קלאסיים של משחקי תפקידים שאנחנו זוכרים עוד מהילדות ביחד עם מאפיינים מודרניים כמו גרפיקה מדהימה, משחקיות חלקה ונטולת כל (!) גליצ'ים, פשוט הופכים אותו למשחק הקלאסי לכל מי שאוהב משחקי תפקידים איכותיים (ומן הסתם, שיש לו יותר זמן ממה שהוא יכול לבזבז).

© מהסרטון

אך הדבר הכי טוב בו בעיניי? הוא לא מתיש. תמצאו בו משימות מאתגרות, זה לא המשחק הכי פשוט שתשחקו בו ויהיו לכם משימות טריקיות שתתעכבו עליהן. אך אל תטעו: זהו לא dark souls! המשחק משאיר לך מקום ללמוד והופך אותך לקצת יותר טוב בכל צעד של הדרך, ותוך כדי לא נותן לך להתייאש ממנו. בוויטצ'ר לא תמצא את המשימה הזו שגרמה לך להתעצבן כי היא הייתה קשה מדי ומאז הוא צובר אבק על איזה מדף שכוח. האתגרים בו הם סך הכל משוכה שצריך ואפשר לעבור.

אז בשתי מילים וספרה: וויטצ'ר-3-טוב. בעוד כמה מילים? הוא לא משחק. הוא חוויה. זה המשחק שציפינו לו מתחילת השנה, ולא רק שהוא עובר כל רף שהציב לו וויטצ'ר 2 והמעבר לקונסולות החדשות, הוא מדלג מעליהם וקופץ עד לגובה השמש! קנייה חובה לכל מי שיש לו קונסולה כלשהי. ומילה קצרה למי שאין: תקנו קונסולה, ותקנו לה את הוויטצ'ר. התרעת אזהרה: לא תוכלו להפסיק. מומלץ בחום.

© מהסרטון

המשחק מקבל 10 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

 

תגובות