Huawei P8 כבר כאן - האם שווה לקנות? ביקורת מכשיר. יחצ

Huawei P8 כבר כאן - האם שווה לקנות? ביקורת מכשיר

המכשיר הסיני החדש הגיע לארץ לפני מספר ימים. כל מי שרוצה לקנות אותו יכול במחיר טוב וגם יכול לקנות אותו בתאריך קרוב מתמיד. כל הפרטים

כשמדברים איתנו על מכשיר סיני, רובנו מפקפקים בהם בגלל מקום מוצאם. אבל המכשיר הזה מציג משהו מעניין שאולי יגרום לספקנים להחליט. ההשקה של המכשיר הייתה לפני יומיים והם הצילחו לעניין אותנו עם כמה פרטים מעניינים. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

וואוי, החברה הגדולה ביותר בסין, עכשיו גם במקום השלישי של היצרנים הכי גדולים בעולם. ב- 2014 בלבד מכרה החברה 75 מיליון סמארטפונים מסביב לעולם, המוצרים והשירותים של וואווי פרוסים ביותר מ- 170 מדינות, ומשרתים יותר משליש מאוכלוסיית העולם. החברה נוסדה ב- 1987 ומעסיקה כ- 150,000 עובדים. 

בארץ הפרזנטורים שלהם הם מוקי וגל גדות הם שיובילו את הקמפיין "Make It Possible". זה הקמפיין הראשון של מוקי וכששאלנו אותו למה הוא עושה את הקמפיין הזה, הוא ענה לנו שהוא מאמין בקמפיין הזה מאוד וזאת הסיבה למה הוא עשה את זה.

© נתי יחזקאל

"במהלך השנים האחרונות פנו אליי לא מעט חברות וביקשו שאשמש כפרזנטור שלהן וסירבתי. חיכיתי וחיפשתי מותג שיתאים לי, לאישיותי ולתפישת עולמי", מספר, "בכל תחום בו אני פועל אני עושה דברים בדרך שלי, גם אם היא שונה ואחרת, ולשמחתי זה בדיוק המסר שהתבקשתי להתחבר אליו בקמפיין של וואווי - "ללכת בדרך שלך". מכאן הכל היה טבעי, ברור ופשוט."

© דודי חסון

ועכשיו, נעבור למכשיר

© יחצ

סקירה כללית

Huawei P8 בנוי מגוף מתכת אלומיניום בעיצוב דק במיוחד (6.4 מ"מ). גודלו של מסך המכשיר עומד על 5.2 אינץ' שעשוי מזכוכית חסינה מפני שריטות מסוג גורילה גלאס 3. רזולוציית המכשיר עומדת על 1920x1080. בנוסף, המעבד במכשיר הוא מעבד בייצור ביתי, הכולל 8 ליבות במהירות 2 ג'יגה-הרץ, עם ערכת שבבים של 64 ביט וזיכרון פנימי של 3GB RAM. המכשיר שוקל 144 גרם, כששאר המאפיינים של המכשיר עומדים על 144.9 מ"מ גובה, 72.1 מ"מ רוחב ו-6.4 מ"מ רוחב.

ואם דיברנו על המפרט, חשוב לציין שלמכשיר יש סוללה עוצמתית של 2,680 מיליאמפר, שמאפשרת למכשיר להחזיק יותר מיום שלם של עבודה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 5.0 (לוליפופ) עם ממשק המשתמש של וואווי 3.1Emotion UI. 

© נבו טרבלסי

ערכת הזהב שוואוי משווקים כוללת כיסוי מקורי של Huawei, מגן זכוכית מקורי של סלינג וכרטיס זיכרון נוסף של 16 ג'יגה, מה שמאפשר לנו לעבוד עם זיכרון כולל של 32 ג'יגה. הערכה נראית מקצועית, יוקרתית, קטנה ומיוחדת מכל מה שראינו עד עכשיו. הערכה הזאת לא תינתן בתוספת תשלום, אלא היא מסופקת בחינם!

מצלמה

המצלמה הקדמית של המכשיר עומדת על 8 מגהפיקסל והמצלמה האחורית עומדת על 13 מגהפיקסל. המצלמה מצלמת באיכות טובה למדי, מחדדת את התמונה עד כדי שזה נראה לא אמיתי ודואגת לתפוס את התמונות במהירות. המצלמות השונות תופסות את התמונות בצורה טובה, חדה ומעניינת למדי.

פיצ'ר ממש מגניב חדש במכשיר, נקרא "מצב במאי". אם יש לכם עוד מכשיר (עד 3 מכשירים חוץ מה-P8) של אנדרואיד ואתם רוצים להכין סרט יחד, אתם יכולים להיכנס למצב הזה ועל ידי ה-P8 יהיה אפשר לנתב בין המצלמות בשביל ליצור את הסרטון המיוחד. בסופו של דבר, הסרטון יישמר ב-P8 כאילו במהלך הסרטון, עברתם ממקום למקום בשניות. 

© נבו טרבלסי

המכשיר מכיל חיישן RGBW התומך ב- 3 צבעי היסוד והצבע הלבן, מגביר את הבהירות ב-32% בתנאי תאורה עם ניגודיות גבוהה ומפחית אותה ב-78% בתאורה חלשה. עיבוד תמונה עצמאי ברמת מצלמת רפלקס (DSLR) מאפשר הפחתת "רעשים" בצילום וגם זיהוי חכם של תנאי תאורה עם ניגודיות גבוהה.

לא רק זה, יש גם מצב נוסף הנקרא "ציור באור" (Light Painting) המאפשר צילום ארוך זמן למעקב אחר שובלי אור. זה נראה טוב, מוציא תמונות באיכות נהדר, אך אנחנו לא בטוחים למה זה בדיוק ישמש.

עיצוב

מערכת ההפעלה של לוליפופ עם החידוש של וואוי, יוצרים חיבור מעניין של עיצוב. העיצוב הוא קצת שונה ממה שאנחנו מכירים מאנדרואיד, אבל בקטע די מוזר, העיצוב החדש קצת מדמה את מערכת ההפעלה iOS שאנחנו מכירים מאפל. אולי זה בגלל צורות האייקונים ואולי בגלל העיצוב של כל אחד מהם, אבל זה קצת דומה. המכשיר יגיע בצבעים שחור ולבן.

© נבו טרבלסי

דיברנו על הבפנים, עכשיו צריך לדבר על החיצוניות. המכשיר נראה יוקרתי. בדרך כלל, כשמוסיפים איזה מגן או קייס למכשיר, זה גורם לכך שהמכשיר ייראה פחות טוב. המגן שוואוי משווקים יחד עם המוצר נראה מעולה, לא מוריד מהערך של המכשיר והיופי שלו - והכל מתוך הערכה שהוספנו. 

פיצ'רים מגניבים 

עד עכשיו הזכרנו רק את הפיצ'ר "מצב במאי" שבאמת הצליח למשוך תשומת לב נהדרת מאיתנו, אך עכשיו אנחנו נדבר על דברים שיכולים לעזור לנו מאוד. המכשיר יודע להבדיל בין האצבע שלנו לפרק כף היד, כך שאם אנחנו רוצים לצלם מסך אנחנו צריכים לעשות דאבל קליק על המסך עם פרק האצבע שלנו וזה יעשה את כל העבודה. בנוסף, שימוש אדיר של פרק כף היד שאם אנחנו נסמן בעיגול או ריבוע חלק מהמסך, זה יחתוך לנו את אותו החלק בתור תמונה ונוכל לעשות מה שרוצים עם התמונה.

אתם רוצים לחפש את המכשיר שאבד לכם? אתם יכולים לקרוא לו ("Where are you?") והוא יגיב לקול שלכם עם המילים "I'm Here" וגם יאיר את המסך בכדי לאפשר להם לאתר אותו. ובנושא אחר לגמרי, אם אתם רוצים לעשות סלפי, המכשיר יציע לכם לשפר את התמונה עם "מצב יופי" וזה יגרום לכך שתראו עם מייקאפ או עם עריכות שונות שנראות כמו פוטושופ.

מה חשבתי על המכשיר

טוב, אני חושב שהמכשיר הזה הוא מכשיר נהדר שמסוגל להתחרות בכל המכשירים הגדולים שקיימים. אני חושב שהבעיה הגדולה של המכשיר שהוא מבית סיני וזה אולי הדבר היחיד שעלול לעצור אותו מהתפתחות בארץ. למה הכוונה? ברגע שאנשים ישתמשו במכשיר וינסו אותו לאורך זמן - הם יבינו שהמכשיר הסיני שהיה להם סטיגמות עליו, לא רע ואף דבר שעולה מעל הציפיות שלהם למכשיר ממוצע.

בהתנסות ממושכת במכשיר אני יודע שהמכשיר הזה יכול לסבול תנאים קשים, ולאורך זמן רב. אני אהבתי את העיצוב של המכשיר, למרות שהוא קצת דומה לאפל, ואני אהבתי את העיצוב החיצוני - לא יותר מדי יוקרתי, אבל עדיין שונה משאר המכשירים בתעשייה. 

הפחד שלי במכשיר היה שהוא לא יצליח לשרוד זמן רב במהלך יום עבודה. לאחר הבדיקה, אני יודע שה-2680 מיליאמפר של המכשיר מנוצלים בצורה הטובה ביותר ולאורך זמן. המכשיר שרד יותר מיום עבודה אינטנסיבי במיוחד והייתי צריך להטעין את המכשיר רק לאחר מספר שעות ממושך במיוחד.

© נבו טרבלסי

השתמשתי בפיצ'רים החדשים של המכשיר ואני יכול לבשר לכם - לרובם, אם לא כולם, יש תכלית. אולי ה"צילום באור" זה פיצ'ר שאני לא רואה אנשים משתמשים בו המון, אבל הוא ללא ספק מגניב. לעומת זאת, "מצב במאי" מראה את היעילות שלו ואני רואה את עצמי משתמש בפיצ'ר הזה הרבה יותר. גם פיצ'ר ה"יופי" מלחיץ במיוחד, אך אני חושב שזה מה שיהיה כל-כך מגניב בו שיגרום לכך שאנשים יאהבו את המכשיר וייקנו אותו.

דבר שהפריע לי במיוחד זה הפושים שיש במכשיר. ברגע שמקבלים התראה, המכשיר קצת מתחיל לאתגר את עצמו ובודק אם הוא יצליח לפתוח את האפליקציה המדוברת. יש פעמים שזה יעבוד ויש פעמים שזה לא יעבוד. כמובן שאפשר לבטל את ההתראות המדוברות ולא צריך להסתבך איתן, אבל לטעמי, זה סתם מסובך ולא צריך לעשות את זה מלכתחילה. 

אני חייב לציין כי הצילום במכשיר מאוד נוח. הפיצ'רים השונים בו מגניבים לחלוטין (חלקם מפחידים) והצילום טוב עד שזה נראה לא אמיתי. אם תנסו לצלם משטח לבן, זה יראה לכם פסים כחולים שלא אמורים להיות שם - צילום שנראה איכותי במיוחד אך לא כל-כך אמיתי. בסך הכל, מדובר על מכשיר נהדר, בעל פיצ'רים נרחבים ומיוחדים ומעוצב נהדר. 

© יחצ

רוצים לקנות את המכשיר? אתם יכולים ממחר (יום רביעי) וזה יעלה לכם 2399 ש"ח - מחיר אטרקטיבי במיוחד.

המכשיר מקבל 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות