עד התחרות: טור אישי של קבוצת The Y Team #3211. צילום פרטי

עד התחרות: טור אישי של קבוצת The Y Team #3211

קבוצת Jatt #3065 מספרת על ההישגים, על הפרויקטים שלה ועל טיסה מיוחדת קבוצתית. מה מיוחד בקבוצה הזו? מה היא עברה מאז שהוקמה? טור אישי

שלום לכולם! אנחנו קבוצת #3211 Y Team, קבוצת הרובוטיקה הבוגרת של ירוחם. קמנו לפני 6 שנים, ההתחלה הייתה מאוד לא פשוטה אבל מאז רק התקדמנו והתפתחנו. אנו מתחרים בתחרות ה-FRC של ארגון FIRST העולמי. מטרת הארגון היא לעורר הערצה והשראה של בני נוער וילדים לגבי מדע וטכנולוגיה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי: 

המוטו של הקבוצה שלנו הוא להחזיר לקהילה את מה שהטמיעה בנו ולכן הקמנו פרויקטים רבים אשר דרכם אנו מחזירים את מה שקיבלנו מהקהילה לקהילה. אנו נספר לכם על כמה פרויקטים ייחודים לקבוצה שלנו ומקווים שדרכם תבינו שלא משנה מי אתם ומה אתם, במילים אחרות - אתם יכולים לעשות הכל!

 

ירוחם היא עיירת פיתוח בנגב,  מרבית התושבים בה במצב סוציואקונומי נמוך. מה שמיוחד בקבוצה שלנו הוא שאנחנו לא חלק מבית ספר אלא קבוצת הרובוטיקה המורכבת מכל שלושת בתי הספר התיכוניים בירוחם: ישיבת אמי''ת בלבב שלם, מדרשת אמי''ת קמה ומקיף אורט ספיר ירוחם. הקבוצה מגוונת מגזרית: ישנם דתיים, חילונים ומסורתיים, וכולם עובדים ביחד כקבוצה מגובשת. חברי הקבוצה נהנים להכיר אנשים שבלי הרובוטיקה כנראה שלא היו פוגשים לעולם.

© צילום פרטי

כעת נספר לכם קצת על ההישגי הקבוצה ואחר כך על הפרויקטים שלנו, ועל הדרך הייחודית לתרום לקהילה. קודם כל, ב-2012 הגענו לגמר הישראלי. בשנת 2013 זכינו בפרס היו"ר הישראלי וטסנו לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה בארצות הברית שם מבין 100 קבוצות, אנו זכינו בפרס חביבי השופטים.

בשנת 2014, זכינו שוב בפרס היו"ר הישראלי, דורגנו במקום השני בישראל וטסנו לייצג את ישראל בתחרות הרובוטיקה בארצות הברית שם עוד פעם זכינו בפרס חביבי השופטים. בשנת 2015 זכינו בפרס מקצועיות אדיבה, והגענו לגמר הישראלי

© צילום פרטי

לאחר שסיפרנו על מה שעשינו, הגיע הזמן לדבר על הפרויקטים שלנו. פרויקט הבימבה - פרויקט הבימבה שהקמנו בשנת 2013 הוא רכב שהסבנו לילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות שונות. הבימבה עוזרת לילדים להכיר את המרחב שלהם ולאפשר להם לנוע בו, דבר שהם לא יכלו לעשות עד שנתנו להם את הבימבה. את ה"בימבה" הראשונה תרמנו לגן אלי"ע בבאר שבע גן לילדים עם צרכים מיוחדים.

בשנת 2014 הרחבנו את הפרויקט ולאור בקשת רשת גני אלי"ע הוספנו עוד כ-4 רכבים ופרסנו אותם בכל גני אלי"ע בארץ! שנה לאחר מכן, הוספנו עוד כ-10 רכבים ותרמנו אותם למשפחות פרטיות וגנים נוספים. השנה שנת 2016 - התחלנו לקחת צעד גדול קדימה. ביחד עם שלושה פיזיותרפיסטים מבית החולים תל השומר, חברנו לעמותת "גו בייבי גו" ועד היום ייצרנו מעל ל-90 רכבים וגנים ומשפחות פרטיות. 

© צילום פרטי

פרויקט נוסף שלנו, הוא תוכנית 16 השנים - מודל תוכנית 16 השנים נבנה ע"י חברי הקבוצה בשנת 2014, מטרת המודל היא לעורר השראה בקרב ילדים מגיל 4 עד 19-18 עם אופציה לשירות לאומי בירוחם בתחום הרובוטיקה. בגיל 4-14 הילדים בונים בלגו ומשתתפים בתחרויות ה-FLL תחרות לגילאים הצעירים. 14-16 משתתפים בתחרות ה-FTC תחרות חדשה בישראל. 16-18 מצטרפים אלינו לקבוצה לתחרות ה-FRC. התוכנית נבחרה ע''י משרד המדע כמודל הרשמי לרובוטיקה בארץ!

עוד פרויקט שהרמנו קשור לתוכנית ה-FTC - שנה שעברה יצרנו קשר עם קבוצת FTC בהיילנד פארק שבארצות הברית ופתחנו את קבוצת ה FTC הראשונה בישראל! יצאנו להתחרות בתחרות בארה"ב, שם זכינו במקום הראשון ובכ-2 פרסים נוספים. השנה לאחר מאמצים רבים ולאחר שהוכחנו שהתוכנית יכולה לפעול בישראל, נפתחה בישראל תוכנית ניסוי של FTC. אחת מהקבוצות שם, היא קבוצה מספר 6# TWIST קבוצה לבנות בלבד שלנו, מירוחם!

© צילום פרטי

כולכם מוזמנים לבוא ולעודד אותם בתחרות בהיכל מנורה מבטחים! נתראה שם!

תגובות