Xcom 2 - "חידוש מעניין אך מתחיל להרגיש רפטטיבי".

Xcom 2 - "חידוש מעניין אך מתחיל להרגיש רפטטיבי"

כבר בשלהי שנות ה-90, סדרת משחקי "Xcom" הצליחה ליצור לעצמה קהל מעריצים לא קטן אשר מתאפיין בזיקה למשחקי אסטרטגיה טקטית. עכשיו, יש משחק חדש. ביקורת משחק

בשנת 2012, ותחת חסותם של "Firaxis Games" ו- '2K" זכתה הסדרה לקאמבק מוצלח, ובענק תחת כותר חדש שענה לשם "Xcom: Enemy Unknown". הכותר החדש הצליח להעניק למעריצי משחקי הטקטיקה, ומעריצי הסדרה הוותיקים בפרט, את חווית משחק לה ציפו, ואין ספק שהוא רק השתבח לאחר יציאת ההרחבה שלו, Xcom: enemy within, אשר הצליחה להשאיר אחריו טעם חזק של עוד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בדומה למשחקי מד"ב רבים, גם סדרת "Xcom" מתמקדת בפלישת חוצנים אשר מנסים לשלוט על כדור הארץ כאשר השחקן יתפקד כחלק מכוחות ההגנה. במקרה של "Xcom" אנו נכנס לנעליו של מפקד יחידת ה-"Xcom", שתפקידה להגן על הכוכב מפני פלישה. בשונה מכותרים אחרים בסדרה, "Xcom 2" אשר מתנהל כמה שנים אחרי המשחק הראשון, מציג סיטואציה קצת שונה, החייזרים הצליחו לכבש את כדור הארץ ואף להשמיד את בסיס האם של היחידה. לאחר שחולצנו מהשבי, עלינו לפקד על שרידי ה-"Xcom",  כשלרשתנו ספינת ה- "Avenger" המעופפת וכוחות המחתרת. הגיע הזמן להשיב מלחמה ולהחזיר את היחידה לגדולה.

 

כמו בכותרים הקודמים גם הפעם מהלך המשחק מתחלק לשניים, האחד מתמקד בשליטה ופיתוח הבסיס אשר כוללת פיתוחים טכנולוגים, בניית מתקנים, יצירת קשר עם המחתרת, איסוף משאבים ובחירת משימות. בדומה לכותרי אסטרטגיה אחרים, גם כאן סדר הבחירה, ניהול המשאבים והשיקולים שלנו ישפיעו רבות על המשך המשחק.

החלק השני הוא משמות השטח, בהן נקבל שליטה ישירה על החיילים במגוון משימות אשר כוללות  הגנה על אזרחים, ליווי אח"מים (אנשים חשובים מאוד), איסוף מידע והשמדת מתקני מפתח של החייזרים שלנו בשטח האויב. המשימות הללו מתנהלות בתורות, כאשר בכל תור נצטרך לקדם את החיילים בצורה הטובה ביותר, ולעיתים אף המהירה ביותר, תוך כדי שמירה על עליונות טקטית כנגד החייזרים שכן כל צעד שגוי עלול לעלות בחיי אדם. מערכת עיצוב הדמויות המפותחת אשר אפשרה לי לתת טאץ' אישי לכל חייל, רק הגבירה את החיבור הזה מה שהעצים את הניסיון שלי להחזיר את כל החיילים שלי חיים מכל משימה.

אחד הדברים האהובים עלי במשחק היא התפתחות הבסיס והחיילים. כל חפץ, גופה או נשק שנמצא בשדה הקרב יוכל לשמש את המדענים שלנו למטרות מחקר שלרוב יקנו לנו טכנולוגיה חדשה החל משריונות ונשקים מתקדמים, למקורות כוח ותקשורת מפותחים ואפילו מתקני אימון ללחימה טלפתית. מצד שני, ניסיון הקרב של החיילים יקנה להם יכולות חדשות ומגוונות אשר. כל חייל יתחיל את דרכו כמגויס והתפתחותו תושפע באופן ישיר מהתפקוד שלו במשימת השטח הראשונה בה הוא ישתתף. כך לדוגמה מגויס אשר יצטיין בקליעה מרחוק יקודם ל-" Sharpshooter", ויצטייד ברובה צלפים "קטלני". לעומתו, חייל אגרסיבי יותר יקודם ל- "Ranger", אשר מתמחים בעיקר בהתגנבות ובתקיפה מטווח קרוב. לא פלא שהם מצוידים במאצ'טה ורובה ציד "עצבני".  השילוב של קידום החיילים לצד ההתקדמות הטכנולוגיות משפיעות רבות על אופן המשחק ומקדמות אותנו ממצב של חוסר אונים מוחלט ליכולות תקיפה והגנה מתקדמות.

עולם המשחק נראה מעולה, כל מפה מפורטת להפליא ומתנהלת בסביבה שונה כמו לדוגמא נוף מדברי, אזור עירוני ואפילו מתקנים סודיים באמצע יער. בנוסף לכך כמות האובייקטים המרובה בכל מפה מקנה לה ייחודיות. היוצרים לא פסחו על השקעה בעיצוב הדמויות  אשר מתאפיינות בטקסטורות צבעוניות שרק תורמות למראה הדמויות. שלא נדבר על כמות האנימציות השונות במשחק, פס קול שתורם רבות לאווירה, ודיבוב מצוין.

כמובן שהמשחק לא חף מבעיות, רובן תקלות טכניות שכן לא פעם נתקלתי בנפילת פריימים מעצבנת, אנימציה תקולה כמו שבירת חלון שלא נשבר, דילי בסאונד ולפעמים אפילו המתנה נוראית לביצוע פעולות. לשמחתנו, התייעצות קצרה בגוגל לצד מספר פעולות יכול לשפר משמעותית את תפקוד המשחק. פרט לתקלות הטכניות, ועל אף הוורסטיליות שהמשחק מציג, בשלב מסוים הוא מרגיש רפטטיבי. להגנת המשחק יאמר שהשלב הזה מגיע מאוחר יחסית.

בשורה התחתונה

בסופו של דבר Xcom 2 הוא חידוש מרענן לסדרה אשר מצליח להתעלות על קודמיו בכל פרט אפשרי. החל מסיפור מעניין, קרבות טקטיים אינטנסיביים, ואפילו יצירת קשר בין השחקן לחיילים. אומנם בשלב מסוים הוא מתחיל להרגיש קצת רפטטיבי, אך העובדה שהוא הצליח להחזיק אותי יותר מ-50 שעות דבוק למסך מכפרת על כך. אין לי ספק שמדובר באחד מכותרי הטקטיקה המוצלחים בכל הזמנים, ובפרט בסדרה.

המשחק מקבל 8.5 מתוך 10 כוכבים בסולם VGC!

 
 
 
תגובות