ביקורת: Xiaomi Mi5 - "מכשיר ששווה את המחיר". צילום: נבו טרבלסי

ביקורת: Xiaomi Mi5 - "מכשיר ששווה את המחיר"

מכשיר סיני לא חייב להיות פחות טוב: חברת שיאומי השיקה את המכשיר החדש שלה, ה-Mi5, בחודש אפריל האחרון והוא הגיע לארץ ממש לאחרונה. מה אהבנו במיוחד במכשיר? ביקורת מכשיר

צריך להתחיל להסביר לאנשים שזה שהמכשיר מגיע מסין - זה לא אומר שהוא לא טוב. תכירו את ה-Xiaomi Mi5, מכשיר שאני מאמין שיפתיע אתכם לחלוטין ולא רק מהמחיר. כמה שווה להשקיע במכשיר הזה ומה הפתיע דווקא אותנו?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

 

בואו נכנס ישר לפרטים הטכניים: מסך המכשיר בגודל 5.15 אינץ', מוגן על ידי שכבת הגנה של גורילה גלאס 4 ובעל שוליים דקיקים. ערכת השבבים של המכשיר הוא Snapdragon 820, בעל 4 מעבדים מסוג Kyro, שניים מתוכם בעלי תדר של 1.8 ג'יגה הרץ ושניים הנוספים בעלי תדר של 1.36 ג'יגה הרץ, עם זיכרון עבודה של 3/4GB. המכשיר שוקל רק 129 גרם, בגודל 144.5X69.2X7.25 – מה שהוביל לאחיזה יציבה במכשיר ולפחות עבורי, המכשיר בממדים נהדרים. המכשיר עשוי מזכוכית ומגיע בשלושה צבעים: לבן, שחור וזהב. אם תביטו במכשיר, תשימו לב אל הנראות היוקרתית שיש לו, מה שמוריד את הרעיון "הסיני". למרות זאת, בגלל שהמכשיר שוקל רק 129 גרם, זה באמת קל מאוד לנשיאה ולפעמים זה מרגיש כאילו יש לנו צעצוע ביד.

מערכת ההפעלה שעל המכשיר היא אנדרואיד מרשמלו 6.0 עם ממשק MIUI 7. למכשיר יש סוללת ליתיום-פולימר עם קיבולת של 3000 מיליאמפר, אבל אתם לא תוכלו לשלוף את הסוללה מהמכשיר ולא תוכלו להטעין אותה בטעינה אלחוטית. כבל הטעינה של המכשיר הוא Tybe-C, לראשונה בשיאומי וכבר בשימוש גם בחברת LG. המצלמה האחורית של המכשיר היא 16 מגה פיקסל, בעוד שהמצלמה הקדמית בעלת 4 מגה פיקסל בלבד. עזבו שהתמונות הרגילות יצאו נהדר ובאיכות טובהף אני חייב להודות שלמרות שזה נשמע שהמצלמה הקדמית לא הכי משהו, נוכחתי לגלות שדווקא המצלמה הקדמית טובה.

© נבו טרבלסי

אחד הפיצ'רים שלא הבנתי במכשיר הוא פיצ'ר הגיל שיש בעת צילום במצלמה הקדמית. אם אתם תפעילו את המצלמה הקדמית ותתכוונו לעשות סלפי, המכשיר יציג לכם על המסך את הגיל והמגדר שלכם לפי התמונה. לא ברור לי איך הוא עושה את זה, אבל ברגע שניסיתי את הפיצ'ר על בני נוער ועל מבוגרים, גיליתי שהמכשיר מפרגן לחברים רבים שלי בכמה שנים כלפי מעלה (חבר בן 18 לפי המצלמה הזו בן 27).

המכשיר מגיע עם נפח אחסון משתנה (32/64/128GB) אך חשוב לציין כי אי אפשר להרחיב אם רוצים. למכשיר יש אפשרות לשני סימים ולא רק לאחד ומיקום ההכנסה בצד השמאלי העליון. מקשי ההגברה והנמכה נמצאים בצד ימין של המכשיר. למכשיר יש חיישן טביעת אצבע דווקא מעולה, אחד כזה ששיתף פעולה ועבד בצורה חלקה מאוד. אני חייב להודות שהמראה הכולל נראה כמו מכשירי הגלקסי, אבל זה משהו ששיאומי פתרה עם הטבעת הסמל שלה בחלק העליון של המסך הקדמי. החלק הקמור הוא דווקא גב המכשיר ולא כמו חברת סמסונג שהחלק הקמור הוא דווקא במסך.

© נבו טרבלסי

הגיע החלק החשוב, כמה יעלה לנו התענוג הזה? המכשיר החדש של חברת שיאומי דווקא יכול להתאים להרבה מהצרכנים בארץ: המחיר של המכשיר עומד על 2,475 שקלים בלבד, בתוספת של חמש שנות אחריות מהיבואן הרשמי בארץ. אז נכון, זה לא מחיר שחיתות, אבל ללא ספק מכשיר ששווה את המחיר הזה.

© נבו טרבלסי

בשורה התחתונה, מדובר במכשיר שנראה טוב, נוח לאחזקה ולשימוש, בעל סוללה חזקה שמחזיקה עד סוף יום העבודה ובעל מצלמה איכותית שלא מאכזבת אותנו בכלל. המחיר לא מאכזב בכלל ובסופו של דבר, שווה לחלוטין ללכת לרכוש את המכשיר.

המכשיר מקבל מאיתנו 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות