החל מהיום: מערכת ההפעלה iOS 10 זמינה להורדה. צילום מסך מיוטיוב

החל מהיום: מערכת ההפעלה iOS 10 זמינה להורדה

חדשות טובות לכל מחזיקי אייפון, אייפוד טאצ' והאייפד של אפל. מערכת ההפעלה iOS 10 שוחררה היום להורדה ברחבי העולם. מה חשוב מאוד לדעת לפני שרצים לעדכן? ומה חדש במערכת ההפעלה?

מערכת ההפעלה iOS 10 שהוכרזה ב13 ביוני באירוע WWDC, שוחררה היום (ג') להורדה לקהל הרחב בדיוק 3 חודשים לאחר מכן. כל מי שיש לו אייפד 4, אייפד מיני 2, אייפון 5 או אייפד אייר (או מכשיר חדש יותר בסדרות) יכול היום להוריד ולהתקין את מערכת ההפעלה החדשה. הבאנו לכם את כל החידושים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כעת תוכלו לצפות בהתראות ישר כשתרימו את הטלפון ללא צורך בפתיחתו (אייפון 6S ומעלה), בנוסף תוכלו באמצעות ה3D touch מספר פעולות עם ההתראות כבר ממסך הנעילה. וגם, מסך הנעילה שינה מעט את עיצובו. סירי, בפעם הראשונה, תפתח למפתחים. וכעת, היא תהיה מותאמת יותר לביצוע פעולות בתוך האפליקציות השונות כמו וואטסאפ וUber. בנוסף, סירי תתחבר למקלדת של אפל ותציע תשובות אוטומטיות בהתאם לנושא השיחה.

אפליקצית התמונות תתמוך בזיהוי פנים וחפצים, חיפוש, הצגת מפה בה יהיו כל התמונות שלכן איפה שצולמו, פיצ'ר חדש בשם "memories" ימיין את התמונות לפי נושאים (טיולים, מקומום, אנשים מסויימים), וגם יווצרו סרטונים באופן אוטומטי עם התמונות והסרטונים שלכם. בסך הכל, ממשק שדיי מזכיר את "תמונות" של גוגל.

 

לגבי המפות, אפל תתן לכם מסלולים ופרטים הקשורים למיקום שלכם, ואופציות ניווט. גם את המפות אפל פתחה למפתחים להופסת אפשרויות ופיצ'רים. בנוסף, האפליקציה מעוצבת בעיצוב יותר נקי וחדשני. אפליקצית המוזיקה של אפל קיבלה עיצוב חדש ומרענן ודף חדש שבו תוכלו לראות את המילים של השיר שמתנגן. וגם, דף חדש המראה המלצות שמיעה לפי הסגנון המוזיקלי שלכם.

בנוסף, תהיה אפליקציה חדשה בשם Home שבה תוכלו לשלוט בכל מכשיר בבית התומך בHomekit (של כל חברה). כך תהפכו את המכשיר שלכם לשלט של כל המכשירים שלכם. תוכלו להדליק ולכבות אורות, לשלוט בתריסים ובדלתות ועוד. תוכלו לקבוע "מצבים" כשבמצב מסוים יש כל מיני הגדרות על המכשירים שחלים מיד כשנכנסים למצב. והכל גם כשאתם מחוץ לבית.

 

עוד פיצ'ר שבישראל לא שימושי כלכך הוא תמלול של ההודעות מהתא הקולי שלכם. זאת במקום כל החיוגים וההאזנות (ואפילו יש סינון ספאם). בנוסף, אפליקצית ההודעות קיבלה מספר עדכונים הכוללים החלפה בנגיעה של מילים עם אימוג'י מותאם (כמו המילה "queen" באימוג'י של ילדה המניחה כתר על ראשה). עם זאת, ניתן להגדיל את גודל בועת הטקסט ולהקטין להעברת המסר בצורה ברורה יותר.

חשוב לדעת לפני שמעדכנים

אז לפני שאתם רצים לעדכן, חשוב מאוד לדעת שגולשים רבים פרסמו באינטרנט שאחרי העדכון המכשיר הושבת ויש צורך באיפוס מלא של המכשיר כדי לקבל אותו בחזרה. אפל מיהרה להגיב שכדי שמקרים כאלה לא ייקרו חשוב לעדכן את המכשיר דרך ה- iTunes ולא באוויר (OTA). יש לציין כי הבעיה לא אצל כולם. בכל מקרה, תמיד כשמגיע עדכון כזה מומלץ לחכות מספר ימים ולראות שאין בעיות ורק אחר כך לעדכן בעצמכם. אם בחרתם לעדכן, אנחנו ממליצים לעשות גיבוי למכשיר לפני העדכון.

תגיות
תגובות