מבליינדספוט ועד פוקימון גו: 4 אפליקציות שנויות במחלוקת. צילום מסך מיוטיוב

מבליינדספוט ועד פוקימון גו: 4 אפליקציות שנויות במחלוקת

גם לאפליקציות הכי גדולות שיש היו מתנגדים. החלטנו לקחת לאסוף את הבולטות מביניהן. קבלו 4 אפליקציות שאולי לא ידעתם שיש אנשים שמתנגדים להן

לא על כל האפליקציות יש דעה אחת רווחת. ישנן אפליקציות שיהיו כאלה שיעמדו בעדה וכאלה שיעמדו נגדה. החלטנו להביא לכם 4 אפליקציות שחלקכם אולי מאוד אוהבים וחלקכם שונאים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

1. פוקימון גו

אין ספק שלמרות שהאפליקציה פוקימון גו לא זמן רב בסביבה, זה בהחלט השנה שלה. קבוצות מאורגנות למציאת פוקימונים, ריבים בין הקבוצות, חולצות, בובות ופיאקצ'ו אחד. אבל לא הכל דבש בממלכה של נינטנדו, יש המון טענות כלפי המשחק והמון מתנגדים אליו. לא פעם ולא פעמיים אנשים מתו בניסיון למצוא פוקימונים פשוט כי הם לא שמו לב מה מתרחש סביבם.

מוזיאון השואה בוושינגטון הפך לאזור ציד של פוקימונים. במקום שהמבקרים יכבדו ויראו את המוצגים הם היו עסוקים בתפיסת פוקימונים. אותו דבר קרה במחנה אושוויץ ובגטו ורשה. פעם שחקני פוקימון גו מצאו גופה במהלך ציד פוקימונים. כמו כן היה טענות שהמשחק הזה גורם לריבים בין חברוית בגלל הקבוצות היריבות.

© צילום מסך מיוטיוב

2. בליינדסופט

בליינדסופט היא אפליקציה ישראלית שפותחה על ידי דור רפאלי שהיא בעצם כמו וואטסאפ רק שההודעות הן אנונימיות. כל אחד יכול לשלוח הודעה באנונומיות מוחלטת. הרבה אנשים ניצלו את היכולת הזה בצורה רעה ושלחו לאנשים הודעות שליליות כמו "תתאבד" או "תמות". תוכנית הצינור פתחה בקמפיין נגד האפליקציה בשם :"דור, תסגור" שצבר תאוצה וגם מפורסמים יצאו נגד האפליקציה. דור אמר בתגובה שזו יכולה להיות פלטפורמה נהדרת לאנשים ביישנים או להתוודות על משהו שיושב לך על הלב. הדעות על האפליקציה הזאת עדיין חלוקות.

© צילום מסך מיוטיוב

3. טינדר

טינדר היא "אפליקצית דייטניג" אבל בפועל היא אפליקצית יחסי מין מזדמנים. אפשר להבין לחלוטין למה היא שנויה במחלוקתץ בני נוער, בעיקר בגילאי 15-16 השתמשו בה בשביל מציאת יחסי מין. ביוני האחרון האפליקציה עודכנה ובגרסה החדשה שלה יש הגבלת גיל. רק משתמש מעל גיל 18 יאושר להשתמש באפליקציה.

4. סיקרט

שוב מככבת אפליקציה על טהרת האנונימיות. סיקרט הייתה רשת חברתית בשנים 2013-2015 שבה כל אחד יכל לשתף סודות באנונומיות מוחלטת. כמו שכבר הבנתם מהר מאוד הרשת החברתית הזאת הפכה לזירת שיימניג של בני אדם אחרים, אנשים עשו לינצ'ים על אנשים מאחורי המסך בלי שום יכולת לדעת מי נמצא בצד השני. ב2015 האפליקציה נסגרה בשל הנזק הרב שהיא עשתה.

© Shutterstock
תגובות