ספיר בן רובי על הפריצה: ״חברת אינסטגרם לא טיפלה כראוי״. צילום מסך מיוטיוב

ספיר בן רובי על הפריצה: ״חברת אינסטגרם לא טיפלה כראוי״

אחרי שנחשפנו לפעולותיו של ההאקר שפרץ לה לחשבון האינסטגרם, השחקנית, ספיר בן רובי חושפת את הניסיונות העצמאיים להחזיר את השליטה ומפנה אצבע מאשימה כלפי חברת אינסטגרם. הסיפור המלא

במהלך יום שישי בערב, גילתה ספיר בן רובי, יחד עם שלל מעריציה ועוקביה באינסטגרם, שחשבונה נפרץ ועבר לידיו של האקר שהחליט להעלות תמונות בשמה, למחוק את התמונות הקיימות, לשנות את הכינוי ואף להגיב למעריצים. רק בשבת בצהריים הצליחה ספיר להחזיר לעצמה את השליטה, וזה לא הגיע בקלות. כעת, הגיע לידינו הסיפור שעומד מאחורי החזרת החשבון ותגובתה הכועסת של ספיר כלפי חברת אינסטגרם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ספיר בן רובי לא יכלה לשבת בשקט ולתת לחשבון המושקע שלה פשוט להיעלם בגלל השתלטות ופריצה של האקר והחליטה, ביחד עם הסוכן האישי, רונן אור-צרפתי, לנסות להשיג את החשבון חזרה בכל מחיר, גם אם זה כולל דיבור ישיר עם ההאקר.

הסוכן של בן רובי הרים את הכפפה, פתח חשבון חדש לספיר ודרכו יצר קשר עם האקר בחשבון שנפרץ, שם התגלה כי הפריצה נעשתה על ידי בחור בן 18 מדובאי שהחליט לעשות זאת מסיבות לאומניות. אחרי שיחה ארוכה בה התנצל, סיפר את הסיבות שלו ואף החמיא לכוכבת, נתן ההאקר את הסיסמא לחשבון של ספיר - ומשם כבר החזרה לשגרה הייתה סלולה.

״האירוע הזה שעברנו היה קשה, או יותר נכון סיוט!״ מתארת ספיר את האירוע ומספרת על הרגע בו גילתה את הפריצה, ״הכל התחיל בשיחת טלפון מחברה שלי שאמרה -'ספירי נראה לי שפרצו לך לאינסטגרם, משהו שולח לי הודעות הזויות מהעמוד שלך׳ ומשם הכל התגלגל כמו כדור שלג. ניסיתי להתחבר אבל כבר הפורץ הצליח לשנות את הסיסמה ואת המייל שממנו נרשמתי, מחק הכל ובין היתר תמונות מלפני שלוש שנים ויותר שכרגע אין לי שום דרך למצוא אותן שוב. ומה שהכי נורא זה שהוא שלח הודעות נאצה לעמודי מעריצים שלי, לחברים שלי ולאנשים שאני לא מכירה״.
 
ומה עשית אחרי שגילית?

״פתחנו חמ"ל: המשפחה שלי, חברים שלי, הסוכן שלי וחברים שלו, חברים מהתעשייה כל מי שרק יכל לעזור כדי להציל את המצב ולהחזיר את העמוד. הרגשנו כבר חסרי אונים, ומה שהכי הכעיס אותי זה שחברת אינסטגרם לא טרחה למנוע את המשך הנזק, או לחסום את העמוד. יותר מזה הם אפילו לא ענו לא להודעות מייל ולשיחות טלפון בכלל אין מה לדבר חוץ מ׳אנחנו נחזור אלייך עד 48 שעות׳ שבמהלך השעתיים הראשונות כבר חירבו לי את העמוד. אני חושבת שזו בושה שחברה ואפליקציה כל כך גדולה, שמיליוני אנשים רשומים אליה לא מסייעת לך במצב כזה. אני מתארת לעצמי שאם אבד או נגנב לך הכרטיס אשראי, החברה לא תגיד לך - ׳תתמודד אנחנו נטפל בעניין עד 48 שעות שבינתיים יחגגו לך על הכרטיס׳״.

אז מה את מציעה?

״נראה לי הכי הגיוני שיהיו מוקדי שירות ותמיכה שיסייעו לאנשים במקרים כאלו של פריצת העמוד, בסופו של דבר יכולים להשתמש בשם שלך ולהתחזות אלייך, לקחת את התמונות שלך ולא למטרות טובות. אני באמת לא מאחלת לאף אחד לעבור את מה שעברנו. זה היה באמת מייאש ועצוב! אני גם רוצה להודות לכל עמודי המעריצים שלי, לחברים ולכל מי שדאג ובירר ושלח עידודים דרך אמא שלי והסוכן שלי, רונן. זה מאוד חיזק אותנו ודירבן אותנו לא לוותר, תודה ענקית!״.

 

תגובות