עוצמתי: כל המסקנות על הסמארטפון LG V20. צילום: אופיר נצר

עוצמתי: כל המסקנות על הסמארטפון LG V20

הפאבלט החדש של LG הושק ממש לאחר הכישלון של סמסונג עם הנוט 7 והוא בא בדיוק בזמן. לקחנו את הסמארטפון לבדיקה קצרה והבאנו לכם את כל המסקנות

חברת LG השיקה את הסמארטפון החדש LG V20 לא מזמן, מכשיר הדגל החדש בא לשנות מעט את המשחק בעולם הסאונד והצילום הסלולרי בעזרת מצלמה משופרת בעלת שתי עדשות עם אורך מוקד שונה וכרטיס קול משופר. לפניכם כל מה שחשבנו עליו, היתרונות, החסרונות למי הוא מומלץ.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בדומה למכשיר הקודם שיצא בסדרה, גם ה-V20 מגיע עם שני מסכים, מסך ראשי ומסך משני. המסך הראשי בגודל 5.7 אינץ' וברוזולוציה של 1440 על 2560 בטכנולוגית LCD הנחשבת למיושנת לעומת טכנולוגיית ה-O-LED במכשירים דומים אחרים. למרות הכל, המסך מספק צבעים רווים וחדים ברוזולוציה גבוהה. חיסרון בשימוש בטכנולוגיה הזאת גורם לכך שברגע שהמסך המשני דולק (מסך ההתראות הקטן) בחדר חשוך ניתן לראות זליגת אור למסך הראשי ונראה כי אין כל הפרדה בין שני המסכים.

אם כבר מדברים על מסך המשני, הוא מגיע ברוזולוציה די גבוהה של 1040 על 160 והוא משמש לביצוע פעולות מהירות ושלא צריכות הרבה התעסקות כמו גישה ל5 אפליקציות מותאמות אישית, 5 קיצורים מותאמים אישית (כמו פנס, מצלמה, וויפי וכו'). המסך המשני עובד גם שהמכשיר נעול והוא מראה את סמל הסוללה, שעה, תאריך וסמלי האפליקציות בהן יש לכם התראה.

© צילום: אופיר נצר

אם תחליקו ימינה או שמאלה במסך המשני בזמן שהמכשיר נעול תוכלו לגשת לקיצורים המהירים שהגדרתם מראש (שוב, הפנס וכו') ושליטה על שירים או מדיה הפועלת ברקע.

מכשיר ה-v20 מצויד ב3 מצלמות, 2 אחוריות ואחת קדמית. זוג המצלמות האחוריות אמור לתת לכם גישה לזווית ראייה הרבה יותר רחבה. כלומר, העדשה הימנית היא עדשת 29 מילימטר (זווית רגילה) שזה בעצם הטווח שיש ברוב הסמארטפונים, והעדשה השמאלית היא עדשת 12 מילימטר שהיא מעט עושה אפקט פיש איי אם תתקרבו לעצם אותו אתם מצלמים משום שהיא ממש רחבה.

עדשה זו נועדה לצילום קבוצה גדולה של אנשים או מבנה גדול או כל דבר בעל מימדים גדולים מבלי ללכת אחורה יותר מדיי. אבל, המצלמה הרחבה היא רק 8 מגה-פיקסל, נתון שמוריד מעט באיכות של התמונה לעומת המצלמה השנייה ובנוסף לכך היא ללא מנגנון פוקוס כלשהו מה שאומר שאם תצלמו דברים קרובים מדיי הם לא יהיו בפוקוס (מה שסביר להניח שלא תעשו בגלל אפקט הפיש איי). גם מצלמת הסלפי בעלת זווית רחבה אבל אל ג'י הוסיפו אופציה לבטל את העיוות בתוכנה של המצלמה. מצלמה זו קיבלה עדשה רחבה על מנת להכניס יותר אנשים לתמונה בזמן שמצלמים סלפי, צעד חכם ושימושי.

© צילום: אופיר נצר

עכשיו העיצוב, הוא יפה מאוד ומעודכן אבל לא פרקטי, משום שהמכשיר מחליק מעט אבל זה לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו. דבר שמאוד אהבתי בעיצוב הוא שכיתוב ה- "v20" הינו לחצן ההפעלה/כיבוי שמשמש גם כסורק טביעות אצבע מהיר במיוחד אשר נמצא בחלקו האחורי של המכשיר ובמיקום מאוד נוח לאצבע משום שהאצבע שלכם תהיה שם באופן טבעי ברגע שתחזיקו את המכשיר.

לפי דעתי זו בחירה חכמה לשים את לחצני הווליום בצידו השמאלי של המכשיר ולא מאחור כמו בסדרת הג'י, כי כאשר הייתם רוצים לשנות ווליום כשהמכשיר היה מונח על השולחן או על מתקן ברכב הייתם צרכים להרים אותו, לשנות את העוצמה ולהחזיר. ה-v20 מצויד בחיבור USB בגרסת c שנכנסת עכשיו לשוק, וחיבור אוזניות שמחובר לממיר דיגיטלי לאנלוגי (DAC) מהאיכותיים שיש במכשירים האחרים בשוק, אך תרגישו בהבדל באיכות רק כאשר תחברו אוזניות סטודיו מקצועיות ולא את האוזניות שמגיעות עם המכשיר.

לסיכום אני ממליץ על המכשיר לכל מי שבאמת ינצל את כל הכוח שבא עם המכשיר.

תגובות