רוסיה מבקשת להוציא מהחוק את פיפא בגלל מחווה גאה. צילום מסך מאינסטגרם

רוסיה מבקשת להוציא מהחוק את פיפא בגלל מחווה גאה

חברי הפרלמנט ברוסיה שיגרו מכתב לרשויות בו הם דוחקים להוציא אל מחוץ לחוק את פיפא בטענה שהוא סותר את החוק נגד התעמולה הגאה שנחקק ב-2013

ברוסייה מאיימים להוציא אל מחוץ לחוק את פיפא - אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם. למה אתם שואלים? הכל בגלל חולצה שהתווספה לגרסה החדשה של המשחק שמעוצבת בצבעי הקשת המזוהים עם הקהילה הגאה. המהלך נעשה כתמיכה בקהילה ובקמפיין שלה לשיווין זכויות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אבל חברי המפלגה הקומוניסטית ברוסיה יוצאים עכשיו נגד המשחק ופועלים על מנת לאסור את השימוש בו בטענה כי הוא מפר את החוק הרוסי נגד תעמולה הומוסקסואלית ומפני שלטענתם הוא מזמין את השחקנים לתמוך בקמפיין של הקהילה ובפעילות הקהילה בליגת העל בכדורגל האנגלי. 

חברי הפרלמנט הרוסי שיגרו מכתב לרשויות בו הם דוחקים בממשלה לפעול נגד המשחק כי "הוא מכיל תעמולה המעודדת יחסים מיניים ולא מסורתיים שיכול לגרום נזק לבריאות ולהתפתחות של הילדים".

החולצה הגאה
החולצה הגאה © צילום מסך מאינסטגרם

רוסיה חוקקה את החוק נגד תעמולה גאה בשנת 2013, ומטרתו היא להגן על ילדים מפני מידע הנוגד את ערכי המשפחה המסורתית. החוק אוסר על הפצת עלונים ופרסומים העוסקים בזכויות הומואים ולסביות בקרב קטינים. אזרחים או גופים פרטיים שייפרו אות החוק - ייקנסו. בעולם העבירו ביקורת חריפה על החוק. ועדת האו"ם לזכויות הילד. חוק נוסף ברוסיה, שנחקק מיד אחרי החוק הזה הוא חוק שקובע עונש של עד שלוש שנות מאסר על "פגיעה ברגשות דתיים" ומחזק את מעמד הכנסייה האורתודוקסית במדינה.

מוקדם יותר השנה בלוגר רוסי הורשע בהסתה לשנאה ומניעת חופש פולחן, ונשלח למעצר של חודשיים בגלל שהעלה ליוטיוב סרטון שבו הוא נראה משחק בפוקימון גו בכנסייה.

 

 

תגובות