Mi 6: "מבין הסמארטפונים הטובים ביותר שנמכרים בארץ". צילום: נבו טרבלסי

Mi 6: "מבין הסמארטפונים הטובים ביותר שנמכרים בארץ"

תקרת ה"מכשירים סינים" נשברה מזמן והחברות הסיניות הוכיחו לנו שצריך לשים לב אליהן. הן מחדשות וחלק משמעותי מהשוק כמו כל שאר המותגים. Xiaomi Mi 6 הגיע לארץ ולנו יש בשורה טובה. ביקורת

בשנה האחרונה, אחד הסמארטפונים הנמכרים ביותר בישראל הוא ה-Redmi Note 4 של חברת שיאומי. חברת המילטון כנראה עשתה משהו נכון מאוד אם היא הצליחה למכור את המכשיר מבלי קמפיינים שיווקיים. עכשיו, מביאה לארץ את המכשיר הדגל שלה ה-Mi 6.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המכשיר בעל מעבד סנאפדרגון 835, המעבד הטוב ביותר שיש עכשיו בשוק. הזיכרון הפנימי של המכשיר הוא 6 גיגה RAM, שזה מבורך ונהדר, אך זיכרון האחסון הוא 64 גיגה, ואין אפשרות להרחיב בכלל, כך שזה גורם לנו להיות בלחץ תמידי לשמירה על הזיכרון. המכשיר עצמו מהיר ויציב, שאלו פרמטרים קריטיים ברכישת מכשיר חדש. הממדים של המכשיר הם קטנים. מדובר במכשיר יחסית קטן, 5.15 אינץ' מסך ברזולוציית FHD. המסך בהיר וחד והוא עושה את העבודה שלו כמו שצריך. מי שרגיל למכשירים יותר גדולים אולי ירגיש שהמכשיר נראה כצעצוע, אבל עבורי זאת הייתה התאמה נהדרת.

© יחצ

ממשק המשתמש של שיאומי, ה-MIUI 8, הוא ממשק שצריך קצת להתרגל אליו, אך זה קורה בטבעיות ובקלות רבה. מתחת לממשק המשתמש קיימת מערכת ההפעלה של אנדרואיד 7.1.1. בסופו של דבר מדובר באחד המפרטים מבין הטובים ביותר בשוק, מתחרה ללא ספק במכשירים של החברות הגדולות ביותר.

לחצן ההפעלה של המכשיר נמצא בצדו הימני של המכשיר עם כפתורי ההגברה וההנמכה. מגירת ה-SIM נמצא בצד השני ואילו בחלקו התחתון קיימים שקע הטעינה והרמקול. שיאומי החליטה לנסות לחקות את אפל ואין שקע אוזניות המוכר לנו. להבדיל מאפל שעליכם לרכוש את המתאם הרצוי, שיאומי מצרפת לערכה מתאם עבור אוזניות וזה גורם לי לתהות, בשביל מה לעשות צעד שכזה? בתחתית המסך קיים לחצן הבית, שמשולב בתוכו חיישן טביעת האצבע שמצליח לעשות את העבודה מעל המצופה, וזה נהדר. לצדדי כפתור הבית, קיימים הלחצנים של החזרה ושל האפליקציות, ואם אתם שמאליים או סתם רוצים לסדר אחרת את הכפתורים האלו, אתם יכולים להפוך את האפשרויות.

© יחצ

המצלמות של המכשיר מפתיעות לטובה. המצלמה הראשית בעלת 2 עדשות בנות 12 מגהפיקסל. כל אחת מהעדשות עושה את העבודה כמו שצריך ומצליחה להפיק תמונות חדות וטובות. המצלמה הקדמית בעלת 8 מגה פיקסל והיא סטנדרטית. למצלמה יש מצבים שונים, וביניהם טילט שיפט מובנה, אפשרות פוקוס בצורת עיגול או בצורת פס, שזה חמוד. בנוסף, אתם תראו שהחברה החליטה קצת להטריל אתכם והיא מטביעה על כל תמונה את המלל שצולם במצלמה של המכשיר שלהם. בשביל לבטל את זה נכנסים למצבים, לוחצים על גלגל השיניים למעלה ומבטלים את האפשרות.

 

© נבו טרבלסי

המכשיר מעוצב בעיצוב עיגולי, וקיבלתי אחד בצבע שחור. בגלל שכל המכשיר הוא זכוכיות, טביעות האצבע שעל המכשיר מורגשות היטב וזה מבאס כי זה מרחיק אותי מהצגת המכשיר לאנשים אחרים. מי רוצה לראות טביעות אצבע וקצת מכשיר? אם אתם רוצים לברוח מזה, תחפשו את העיצוב המקביל. אם בכל זאת רכשתם את המכשיר והוא אוכל טביעות אצבע, בתוך הערכה מקבלים מגן שקוף למכשיר שזה מעט ממזער את הבעיה. הסוללה של המכשיר עומד על 3,350 מיליאמפר והיא מצליחה לשרוד יום עבודה אינטנסיבי במיוחד וזו מעלה חשובה.

© נבו טרבלסי

בשורה התחתונה, מדובר במכשיר שהוא בעל מפרט טכני חזק במיוחד, בעל מסך מעולה ולא ענקי, נוח ומהיר, המצלמות שלו טובות ומספקות את העבודה והסוללה משלימה לתמונה אופטימית במיוחד. לעומת זאת, טביעות האצבע ממש מרחיקות אותנו, זיכרון ההרחבה שלא קיים מבאס אותנו ושקע האוזניות מרגיש כמו חיקוי לא מוצלח. המכשיר עולה 2,200 ש"ח, ולמרות שהמחיר נראה גבוה מדי, אתם מקבלים תמורה מעולה בהתאם למחיר. לדעתי, מדובר באחד מבין הסמארטפונים הטובים ביותר שנמכרים בארץ כיום.

תגובות