מחקר חדש טוען: הסלולרים לא באמת גורמים לנו לסרטן. צילום: Fotolia

מחקר חדש טוען: הסלולרים לא באמת גורמים לנו לסרטן

לאורך השנים תמיד היו חששות ודאגות בנוגע לקרינה שמכשירי הסלולרי פולטים, כהמשך ישיר למחלת הסרטן ופועל יוצא מזה שהמכשיר נמצא קרוב מאוד לראש. המחקר למעשה טוען כי הקרינה הנפלטת ממכשירי הסלולר לא פועלת בדומה לקרינות אחרות • גם בישראל חושבים דומה

לא עד כדי כך מסרטן? מחקר חדש טוען כי אם אנחנו לא בעלי החיים שעליהם בוצעו המחקרים הקודמים, נגיד עכברי מעבדה עם קרינה ישירה פי כמה מכל משתמש המכור למכשיר הסלולרי שלו, אז אנחנו בכלל לא בסכנה. כך טוען מחקר ממשלתי חדש.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

לאורך השנים תמיד היו חששות ודאגות בנוגע לקרינה שמכשירי הסלולרי פולטים, כהמשך ישיר למחלת הסרטן ופועל יוצא מזה שהמכשיר נמצא קרוב מאוד לראש. המחקר למעשה טוען כי הקרינה הנפלטת ממכשירי הסלולר לא פועלת בדומה לקרינות אחרות כמו קרינה רדיו-אקטיבית או קרינת X-RAY ונוספות - ועל כן לא מסכנת כמו שחשבנו עד היום.

גם במחקר ישראלי חושבים דומה

בנוסף לזאת, משרד הבריאות קבע לאחרונה כי סלולרי לא מזיק. "בשנים 2014-1990 ההיארעות (מספר המקרים החדשים) של גידולי מוח ממאירים בכל קבוצות האוכלוסייה שנבחנו: גברים יהודים, נשים יהודיות, גברים ערבים ונשים ערביות, הייתה יציבה"- לשון הודעת משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן. מכיוון שבעשורים הללו הפך השימוש בטלפונים סלולריים לנפוץ במיוחד, קשרו אנשי המשרד בהצהרתם בין העלייה בשימוש בסלולר ובין היציבות שנשמרה בהיארעות הגידולים.

אבל פרופ' סיגל סדצקי גורסת כי כלל לא מדובר במחקר שמטרתו לבחון את הקשר בין שימוש בסלולר ובין התפתחות גידולי מוח, ועל כן היא ממליצה לא לקשור בין שני הדברים. "אני לא רואה שום טעם לקחת נתונים ישראליים, שכבודם במקומם מונח, שבסך הכול אומרים שלא רואים עלייה בגידולי מוח, ולקשר אותם בכלל עם הנושא של טלפון סלולרי", אומרת סדצקי בריאיון לאולפן ynet. "ברור שטלפונים סלולריים כאן כדי להישאר, השאלה היא באיזו מידה אנחנו צריכים להישמר מפניהם ובאילו אמצעים עלינו לנהוג כדי להרחיק אותם מהגוף שלנו למרות שברור שנמשיך להשתמש בהם".

תגובות